Re: DHL via Shops United
Geplaatst: 21 mei 2012
Dat zit er dik in. Maar is Selektvracht nou echt zo slecht als ik links en rechts hoor of valt dat erg mee?
Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.
https://www.webwinkelforum.nl/
Het serviceniveau lijkt bij Selektvracht nogal af te hangen van de individuele bezorger.floots schreef:Maar is Selektvracht nou echt zo slecht als ik links en rechts hoor of valt dat erg mee?
Gaat in principe op voor ieder vervoersbedrijf.Ward schreef:Het serviceniveau lijkt bij Selektvracht nogal af te hangen van de individuele bezorger.floots schreef:Maar is Selektvracht nou echt zo slecht als ik links en rechts hoor of valt dat erg mee?
Zo hadden we vroeger een dame die steen en been klaagde over alles. Niet thuis? Dan kreeg je bij de tweede bezorgpoging op je donder: waarom je de eerste keer niet thuis was (pardon?!) en dat ze jandorie twee keer moest rijden. Grote doos? Gemopper dat die amper in haar auto pastte en onbeschofte vragen over wat er dan wel niet in zo'n grote doos zat.
Nu hebben we een vriendelijke meneer die gewoon netjes en beleefd zijn werk doet. Zo kan het bij Selektvracht dus ook.
Ik moet zeggen dat ik ook liever zie dat DHL het pakket aflevert dan Selekt Vracht, maar neem bijvoorbeeld Zalando die laat het ook bezorgen door Selekt Vracht. De chauffeurs van Post NL zijn vaak ook niet even vriendelijk en spreken soms geen eens goed Nederlands.web_starter schreef: Best een domper.. rijden in eigen auto's, en de mensen die ik aan de deur heb gehad van Selektvracht was ik niet erg over te spreken. Vriendelijk op zich wel, maar toch van een ander niveau.
Zalando gaat over op postnl.Ilse2010 schreef:Ik moet zeggen dat ik ook liever zie dat DHL het pakket aflevert dan Selekt Vracht, maar neem bijvoorbeeld Zalando die laat het ook bezorgen door Selekt Vracht. De chauffeurs van Post NL zijn vaak ook niet even vriendelijk en spreken soms geen eens goed Nederlands.web_starter schreef: Best een domper.. rijden in eigen auto's, en de mensen die ik aan de deur heb gehad van Selektvracht was ik niet erg over te spreken. Vriendelijk op zich wel, maar toch van een ander niveau.
ShopsUnited schreef:Ik zal hieronder even de opties aangeven die er op dit moment bij Shops United zijn:
- Verzenden via PostNL
- Verzenden via DHL
Bij DHL bieden we twee opties aan:
-DHL Zakelijk
-DHL Consument
Bij DHL Zakelijk kun je tot 31,5 kg versturen zonder toeslagen naar zowel consumenten als bedrijven en worden de pakketten binnen Nederland de volgende werkdag aangeboden, een pakket wordt 2 keer aangeboden. Als het binnen die 2 keer niet is gelukt om te leveren (wat in zo'n 1% van de zendingen het geval is) gaat het pakket naar 1 van de 14 depots van DHL waar het pakket dan kan worden afgehaald gedurende 5 dagen. DHL Zakelijk pakketten zijn inclusief handtekening voor ontvangst. Via DHL Zakelijk worden ook de pakketten naar het buitenland verzonden.
Bij DHL Consument kun je pakketten tot 15 kg versturen met een maximale afmeting van 80 x 50 x 50 cm. Deze pakketten worden tot maximaal 4x aangeboden aan de ontvanger, je kunt hier ook kiezen voor avondlevering (op dinsdag-, woensdag- of donderdagavond) of voor een zaterdaglevering. DHL Consument zendingen worden gratis afgehaald door DHL en de volgende bezorgdag aangeboden aan de ontvanger. De pakketten worden bezorgd door de chauffeurs van Selektvracht. (Selektvracht is een dochteronderneming van DHL)
Het grote voordeel van samenwerken met Shops United is dat je gebruik kunt maken van alle opties van DHL en dat je dus per pakket kunt kiezen of je er een DHL Zakelijk of een DHL Consument pakket van maakt.
Ook klanten die via Sisow Esend hun pakketten versturen kunnen van bovenstaande DHL opties gebruik maken.
_________________
Met vriendelijke groeten,
Johan de Jong
Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
http://www.shops-united.nl
ShopsUnited schreef:Beste ACN trading,
We nemen morgen contact met u op om deze problemen met u te bespreken.
Het is echter zo dat de derde barcode op de stickers door Selektvracht wordt gebruikt om de pakketten te tracken en tracen, als deze barcode dus niet op de sticker staat kan Selektvracht de zending niet volgen in hun systeem. Dit is vorige week aan u uitgelegd door één van onze medewerkers.
Als een zending niet volgbaar is en ook niet door een bezorger afgemeld kan worden door het ontbreken van de vereiste barcode wordt het erg lastig om pakketten op een juiste wijze te bezorgen. U gaf zelf ook aan vorige week dat u dit begreep en wij gingen er dan ook vanuit dat één en ander nu duidelijk was.
Dat u het vervelend vindt dat er een onderzoek gestart moet worden als er iets mis gaat met een zending(en) is begrijpelijk maar u zult moeten begrijpen dat zonder het opstarten van een onderzoek door DHL/Selektvracht een pakket natuurlijk nooit gevonden kan worden.
Uw opmerking over het financiële aspect slaat de plank volledig mis, wij zijn er juist voor om een brug te zijn tussen d webwinkel en de vervoerder en SERVICE wordt bij ons in hoofdletters geschreven. Echter voor een antwoord op vragen over zendingen zijn we altijd afhankelijk van de vervoerder.
Uiteraard vinden wij het voor u vervelend dat het de laatste paar weken niet goed is verlopen maar dat wijt ik toch voor het grootste deel aan het ontbreken van derde barcode op uw stickers. Toen u voorheen met DHL via ons verstuurde was dat geen probleem omdat DHL de derde barcode niet gebruikt in hun systemen, vandaar dat dit nog niet eerder naar voren is gekomen, voor alle ongemak die dit heeft veroorzaakt bieden wij onze oprechte excuses aan.
Morgen nemen we contact met u op.
Marco71 schreef:Tip: het opvoeren van het aantal uitroeptekens en vraagtekens in een post draagt niet echt bij aan een constructieve bijdrage op dit forum denk ik.