Beste lezers,
Hier nog een bericht van KiyOh:
KiyOh heeft deze week een verandering in het Gratis pakket aangekondigd. De uitnodigingsfunctie gaat inderdaad verdwijnen in het gratis pakket.
Door de groei die wij doormaken, komen er steeds meer reviews binnen, ook van gratis gebruikers. En tegelijk neemt het belang van reviews toe. Dat legt steeds meer druk op de kwaliteit, service en kosten om de betrouwbaarheid van reviews en het systeem te kunnen garanderen. Daarom is deze uitnodigingsfunctie verplaats naar het betaalde pakket. Want die functie zorgt voor de druk op de kostenkant. Kortom, we moeten geld vragen om kwaliteit en service te garanderen. Zo eenvoudig is het nu eenmaal.
De laatste 2 jaar zijn wij ook min of meer overvallen door het succes van het systeem.
Op dit moment zijn er al circa 3.000 aangesloten webshops.
Iets waar we enerzijds trots op zijn, maar wat ons anderzijds ook onder druk zet.
Om alle zorgvuldigheid te betrachten zijn investeringen in medewerkers, kantoorruimte, infrastructuur, security en overige (ict) faciliteiten dan echt nodig.
Webshops / bedrijven die deze zelfde groei doormaken, weten dat dit altijd gepaard gaat met een flinke toename van de bedrijfskosten.
De eerste anderhalf jaar van ons bestaan was ons systeem geheel gratis. We vonden het toen niet terecht om bedrijven te laten betalen voor een systeem dat nog in ontwikkeling was. Eind 2010 hebben we geëxperimenteerd om de nieuwe functies die we hadden ontwikkeld tegen betaling (los) aan te bieden. Maar dat was geen succes. Daarom hebben we vanaf jan 2011 een pakket indeling gemaakt. Toen hebben we bepaalde gratis functies voor het eerst ondergebracht in betaalde pakketten. Dat is dus de enige verandering geweest in het gratis pakket. En nu voeren we dus een 2e verandering door. Meer is er niet gebeurd, dus laten we dat nu niet opblazen.
De huidige gebruikers kunnen het gratis pakket verder gewoon blijven gebruiken. De reeds verzamelde reviews verdwijnen ook niet. Om huidige gratis gebruikers tegemoet te komen bij overstap naar een betaald pakket, hebben we een aanbod gedaan van 25% op de normale prijs van € 11,90,-.
Dat is € 8,90,- per maand. En dan krijg je niet alleen deze uitnodigingsfunctie, maar natuurlijk veel meer. Denk aan functies als beoordelen op smartphones, feeds voor site-integratie, customizen van de widget of pagina met beoordelingen, extra vragen stellen, social media etc etc. Kortom, een compleet pakket om serieus reviewmarketing in te zetten. Voor deze prijs vindt je dat nergens.
Met de huidige pakketprijzen, functionaliteiten en service gaat Kiyoh ervan uit haar klanten tegen zeer lage kosten uitgebreide pakketten te kunnen bieden.
In praktijk blijkt een aantal concurrenten met vergelijkbare pakketten circa 8x duurder dan Kiyoh.
Wij bellen de mensen op dit forum absoluut niet “met een speciale aanbieding”. We hebben juist aangeboden om met ons contact op te nemen. En ook hebben wij proactief de gebruikers op dit forum gebeld. Juist om te luisteren en uitleg te geven, maar zeker niet om ze met een speciale aanbieding over te halen, zoals wordt gesuggereerd.
We dwingen niet om over te stappen naar een betaald pakket. Indien je dat niet wilt, dan kun je het gratis pakket blijven gebruiken. Als het voelt als gedwongen overstappen, dan is dat zeker niet onze bedoeling geweest.
Wij werken in elk geval nog met veel plezier en enthousiasme aan KiyOh. Het liefst willen we dat iedereen het gaat gebruiken!
Kiyoh is hard op weg om toonaangevend te worden op de Nederlandse markt, dankzij de vele webshops die in het verleden al voor Kiyoh hebben gekozen.
Inmiddels werken 5 medewerkers full time aan het succes van de organisatie.
De discussie op dit forum hebben wij vanmiddag op kantoor besproken. Wij begrijpen de meeste standpunten die door jullie zijn opgeworpen.
Hopelijk mogen we jullie (blijven) verwelkomen als klant.
Wij zullen in de toekomst ons uiterste best blijven doen, jullie succes als webshop middels ons reviewsysteem op professionele wijze te blijven ondersteunen.
Indien de verandering dus verkeerd is overgekomen, dan nogmaals onze excuses hiervoor.
Het is een goede les voor ons geweest om het een volgende keer anders aan te pakken. Voor vragen of een goed gesprek zijn we te bereiken op
013-7009 708. U bent ook van harte welkom op ons kantoor.
Met vriendelijke groet,
KiyOh Klantbeoordelingen
Lois Grootveld
013-7009708
lois@kiyoh.nl