Pagina 4 van 4

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 02 juli 2012
door eentje
Mosae schreef: Het is een totaal nieuw concept, waarbij 50.000 op jaarbasis zeker haalbaar moet zijn.
Je sluit een contract af voor xx duizend pakketten dat betekent ook dat je ze gaat betalen ook al haal je het aantal niet dus ik zou eerst met een worst case scenario rekening hoeden en op basis daarvan een contract afsluiten.

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 12 juli 2012
door Dierenspeciaalzaak
eentje schreef:
Mosae schreef: Het is een totaal nieuw concept, waarbij 50.000 op jaarbasis zeker haalbaar moet zijn.
Je sluit een contract af voor xx duizend pakketten dat betekent ook dat je ze gaat betalen ook al haal je het aantal niet dus ik zou eerst met een worst case scenario rekening hoeden en op basis daarvan een contract afsluiten.
Dat is een erg vreemd contract wat u dan heeft. Het is gebruikelijk om een indicatie te geven en op basis daarvan een prijs af te spreken. Je betaald dan uiteraard nog steeds per daadwerkelijk verstuurd pakket.

Sterker nog, de vertegenwoordiger van TNT heeft mij destijds iets verteld. Je kan rustig vrij ruim naar boven afronden in je indicatie om een lage prijs af te dwingen. Er is vrijwel geen controle of je de aantallen ook daadwerkelijk haalt en als die controle er al is, uit zich dat in een 'waarschuwing' in eerste instantie. Het kan zomaar 3 jaar duren, voordat ze de tarieven bijstellen als je de aantallen niet haalt. Aldus de vertegenwoordiger.

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 12 juli 2012
door Jeroen__
PostNL heeft mij verteld dat het eerste jaar een indicatie jaar is. Het is niet zo erg als je in het eerste jaar een iets lager aantal haalt, maar het verschil moet niet te groot zijn.

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 19 juli 2012
door Rentaboxopslag
Mark73 schreef:Nogmaals, BuPo's, postkantoren gaan allemaal dicht!
daarvoor in de plaats komen zgn "service-punten", dat kan de AKO, EMTÉ, AH, primera, etc zijn. Let wel, die sluiten hun deuren al om 17:30. Is mij bekend, want werk als chauffeur bij PostNL en na 18:00 zijn ze echt gesloten. Nee, geen Subco, in dienst van PostNL dus.
Dat heeft te maken met de contracten (lees afhaaltijden) die PostNL met die "service-punten" afsluit. Dat is dus de "haal-service".
Het gaat er niet mooier op worden, want de kennis ontbreekt ook nog wel eens bij die service-punten. Of het systeem ligt plat waardoor verzendingen vertraagd worden.
Wellicht een handige tip:

Informeer eens bij een miniopslagbedrijf in de regio. Wij hebben een webwinkel in verhuisartikelen en verhuren daarnaast ook opslagruimte aan particulieren en bedrijven. Wij hebben de laatste tijd steeds vaker klanten die een opslagunit huren, daar goederen laten afleveren, maar die pakketjes ook laten ophalen door DHL of andere vervoerders. De kosten zullen per bedrijf verschillen, maar het valt ook vaak onder de noemer serviceverlening in combinatie met het huren van opslagruimte. De goederen worden dan bij de service balie van het mini opslagbedrijf aangenomen of uitgegeven. Klaarzetten zodat klanten van een webwinkel het zelf ophalen is hierbij ook mogelijk. Ook zijn er mini opslag bedrijven die in opdracht de pakketten zelf klaarmaken voor verzending. Deze bedrijven zijn, als ze lid zijn van de NSSA (de vereniging voor Nederlandse Mini Opslag bedrijven in Nederland) minimaal 12 uur per dag geopend. De meeste dagelijks van 06:00-23:00 en sommigen zelfs 24/7.

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 19 juli 2012
door Jeroen__
Mark73 schreef:Nogmaals, BuPo's, postkantoren gaan allemaal dicht!
daarvoor in de plaats komen zgn "service-punten", dat kan de AKO, EMTÉ, AH, primera, etc zijn. Let wel, die sluiten hun deuren al om 17:30. Is mij bekend, want werk als chauffeur bij PostNL en na 18:00 zijn ze echt gesloten. Nee, geen Subco, in dienst van PostNL dus.
Dat heeft te maken met de contracten (lees afhaaltijden) die PostNL met die "service-punten" afsluit. Dat is dus de "haal-service".
Het gaat er niet mooier op worden, want de kennis ontbreekt ook nog wel eens bij die service-punten. Of het systeem ligt plat waardoor verzendingen vertraagd worden.
Er zijn nog wel Business Points in filialen van Office Centre, welke tot 18:30 uur geopend zijn.

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 09 augustus 2012
door ABCMail_Hans
ABC Mail is gespecialiseerd in internationaal verzenden van pakketten.

Wanneer je buitenlands volume hebt kan ABC Mail je wellicht helpen. Met rechtstreekse afvoer naar Belgie, Duitsland, Frankrijk en UK kan ABC Mail scherpe verzendtarieven bieden en een lokale service niveau.

PM mij of kijk op onze website!

Hans van den Ende

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 30 september 2013
door smitjh
€,50 per paket sparen via zakelijk? Ik begrijp het niet helemaal.
Het prijs voor zakelijk is €6,25 per paket onder 10kg. Exclusief BTW
Het prijs voor privé of Postkantoor is €6,75 onder 10kg Inclusief BTW.
Zakelijk is dus €7,56 Inclusief. Dus €0,81 duurder dan privé of postkantoor.

Of het ik het fout?

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 30 september 2013
door Zyra
smitjh schreef:€,50 per paket sparen via zakelijk? Ik begrijp het niet helemaal.
Het prijs voor zakelijk is €6,25 per paket onder 10kg. Exclusief BTW
Het prijs voor privé of Postkantoor is €6,75 onder 10kg Inclusief BTW.
Zakelijk is dus €7,56 Inclusief. Dus €0,81 duurder dan privé of postkantoor.

Of het ik het fout?
Ja dat doe je fout, want je krijgt BTW terug. Dus betaal je €6,25 per pakket.

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 30 september 2013
door frafra
De pakketzegel van € 6,75 is BTW vrij, dus eigenlijk excl. BTW.

Re: Prijsafspraak met PostNL

Geplaatst: 30 september 2013
door Wouter Hol
smitjh schreef:€,50 per paket sparen via zakelijk? Ik begrijp het niet helemaal.
Het prijs voor zakelijk is €6,25 per paket onder 10kg. Exclusief BTW
Het prijs voor privé of Postkantoor is €6,75 onder 10kg Inclusief BTW.
Zakelijk is dus €7,56 Inclusief. Dus €0,81 duurder dan privé of postkantoor.

Of het ik het fout?
Je hebt het fout. Die 6.75 is zonder BTW. Dat moet je niet te verwarren met exclusief of inclusief. Op de standaard pakketzegel zit geen BTW. Hij kost je dus 6.75 euro. De BTW die je betaalt over de zakelijke zegel die kan je natuurlijk gewoon weer terug vragen bij de aangifte van je omzetbelasting. Die kost je dus 6.25 euro. Dat is 50 cent goedkoper.

Voor de zekerheid: Alleen PostNL mag die dienst zonder BTW aanbieden. Als jij als ondernemer de dienst van het versturen van een pakket verkoopt, dan moet je daar BTW over rekenen. Zou je de kosten die jij als ondernemer moet maken voor een standaard pakketzegel 1 op 1 door willen rekenen in een aparte vermelding op de factuur, dan zou je dus (6.75*1.21=) 8.17 inclusief BTW moeten rekenen aan je klant.

EDIT twee mensen waren mij voor..