Pagina 1 van 1

Direct mailing - wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 03 maart 2013
door inetverhuurshop
Hallo allen,

Spontaan kwam het idee boven drijven om (huidige) klanten eens aan te schrijven, ik heb ze binnenkort echt wat nieuws te vertellen (incl nieuwe website(s)). Daarnaast wil ik ze weer terug naar de website(s) lokken om weer eens een kijkje te nemen; hun gedachten weer is op te frissen en paaien met een korting(scode) om een bestelling te plaatsen.

Ook zal PostNL wel blij wezen met een kleine sponsoring :lol:

Heeft iemand van jullie ervaring met direct mailing?
Wat was de respons hierop - hoeveel % (aantoonbaar) heeft men een bestelling gedaan?
En andere praktische tips?

Ik hoor het graag!

Patrick
Ps. Ik hoef geen mailtjes van bedrijven die gespecialiseerd hierin zijn; ik trek me eigen plan toch wel...

Re: Direct mailing - wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 03 maart 2013
door PaulG
Werkt een e-mail niet beter dan per post sturen?

Re: Direct mailing - wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 03 maart 2013
door Mar
Persoonlijk ben ik nooit echt blij met bedrijven die dit doen, helemaal wanneer ik bijvoorbeeld een folder krijg van een webwinkel waar ik járen geleden ooit een keer een bestelling heb gedaan.

Hier gaat het dus rechtstreeks in de oud papier doos.

Misschien heeft het wel effect hoor, even een 'reminder', sommige mensen zullen het vast waarderen.
Ik zou dat wel, bij voorkeur op de eerste pagina, iets van een kortingscode geven.

Tevens twijfel ik of het juridisch gezien is toegestaan; voor het aanmelden van een digitale nieuwsbrief dien je immers ook toestemming te vragen en een bevestiging..

Re: Direct mailing - wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 03 maart 2013
door inetverhuurshop
PaulG schreef:Werkt een e-mail niet beter dan per post sturen?
Ik bied geen nieuwsbrief aan, dus ik heb ook geen toestemming van mijn klanten om ze te spammen.
Mar schreef:Persoonlijk ben ik nooit echt blij met bedrijven die dit doen, helemaal wanneer ik bijvoorbeeld een folder krijg van een webwinkel waar ik járen geleden ooit een keer een bestelling heb gedaan.
Wat is een acceptabele termijn? Alle klanten van dit jaar, 2012. Maar 2011 (twijfel geval?)?
Overigens denk ik dat dit maar een eenmalige grapje gaat worden, gewoon om klanten opnieuw te binden.
Mar schreef:Tevens twijfel ik of het juridisch gezien is toegestaan; voor het aanmelden van een digitale nieuwsbrief dien je immers ook toestemming te vragen en een bevestiging..
Oei, interessant. Mijn aannamen is dat ik wel zonder toestemming per briefpost mag spammen. Wie is beter op de hoogte?

Re: Direct mailing - wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 03 maart 2013
door PaulG
ivm met vaste klanten:
13. Wat is ‘een klantrelatie’?
Er kan sprake zijn van een klantrelatie als er een product of dienst is verkocht. Dit is afhankelijk van de omstandigheden van het geval. U hoeft een klant niet vooraf om toestemming te vragen, als u hem een bericht wilt versturen met een commercieel, charitatief of ideëel karakter.
https://www.spamklacht.nl/ik-verzend-el ... vragen/#13

Re: Direct mailing - wat zijn de ervaringen?

Geplaatst: 03 maart 2013
door libertes
Zelf geen ervaring mee, maar ik heb gelezen dat het beter werkt wanneer je er een klein presentje bij doet... Ik zou zeggen, probeer het eens met 50 klanten, geef hen een special kortingsurl + een klein (tastbaar) presentje en meet wat het resultaat is.