enquete school

1
Goedenmiddag,

Ik ben Jackie Oosterhuis ik ben 18 jaar en ik doe de opleiding detailhandel ondernemend
aan het frieslandcollege in Leeuwarden. Voor mijn opleiding moet ik een werkstuk maken over
een webshop of een gewone winkel beginnen. Vandaar dat ik wat vragen voor u heb ik hoop dat u
deze even wil invullen voor mij.

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=138082

Bij voorbaat dank,


Jackie Oosterhuis

Re: enquete school

2
Sorry Jackie,

Ik denk dat je met de vragen die je stelt, geen zinvol werkstuk kunt maken.

Een goede enquête bevat een dubbele vraag ter 'bevestiging' of 'ondersteuning; . Toen ik nog op school zat hebben we kleur <-> merkbeleving proberen te onderzoeken.

Een voorbeeld wat volgens de schoolboeken een goede enquête is:

V: Welke kleur roept het gevoel blauw bij jou op
> Vernieuwend
> Betrouwbaar
> Exclusief

[.. andere vragen over andere kleurtjes ...]

V: [Logo van KLM] en welk gevoel nu?
> Vernieuwend
> Betrouwbaar
> Exclusief

Jouw vragen zijn voor zover ik het kon bekijken, allemaal vrije velden. Je kunt nooit statistieken maken op deze manier. Ook waar je naar vraagt is in mijn ogen soms compleet irrelevant.

'Wat is het duurste dat u ooit heeft gekocht'
Wat wil je nou dat ik je vertel, een auto, een magazijn, een vliegenmepper?
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: enquete school

3
Ik denk dat ze de antwoorden gewoon wil verwerken in haar verslag. Met de open vragen zal ze juist willen bewerkstelligen dat de vragen heel breed beantwoord kunnen worden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voorbeeld over de kleurenquête vind slaan als een tang op een varken. Waarschijnlijk heeft ze geen statistieken nodig, maar gegevens.
En ze vraagt wat het duurste is dat je gekocht hebt om de webwinkel op te zetten, dat is toch ook niet zo onduidelijk?