De focus verleggen van bezoekers naar kopers
Geplaatst: 12 maart 2013
Ik lees het steeds vaker, je moet niet focussen op bezoekers, maar op klanten (kopers).
Ik heb dan zoiets van, ja leuk. Maar hoe?
Het verkrijgen van bezoekers is al tot in de treure uitgelegd, AdWords, beslist.nl, Linkbuilding, Facebook, Twitter, Blogs en ga zo maar door. Ok, dus de bezoekers zijn er... Waarom koopt men niks?
Wat zijn nou de essentiele zaken die ik (of ieder ander met een webshop) in orde moet hebben om een bezoeker een klant te laten worden.
Ikzelf heb ondervonden dat men graag duidelijkheid wilt.
Duidelijk aangeven wat de leveringstijden zijn, de retourrechten en noem het maar op.
Is de structuur van de webshop handig? Kan men iets snel en makkelijk vinden. Levert een zoekactie op je shop de juiste resultaten op. Breng je productkennis over op je bezoeker die hem kan overtuigen bij jou te bestellen?
Misschien is het een mogelijkheid om dit topic te gebruiken om tips hierover uit te delen.
Ik heb dan zoiets van, ja leuk. Maar hoe?
Het verkrijgen van bezoekers is al tot in de treure uitgelegd, AdWords, beslist.nl, Linkbuilding, Facebook, Twitter, Blogs en ga zo maar door. Ok, dus de bezoekers zijn er... Waarom koopt men niks?
Wat zijn nou de essentiele zaken die ik (of ieder ander met een webshop) in orde moet hebben om een bezoeker een klant te laten worden.
Ikzelf heb ondervonden dat men graag duidelijkheid wilt.
Duidelijk aangeven wat de leveringstijden zijn, de retourrechten en noem het maar op.
Is de structuur van de webshop handig? Kan men iets snel en makkelijk vinden. Levert een zoekactie op je shop de juiste resultaten op. Breng je productkennis over op je bezoeker die hem kan overtuigen bij jou te bestellen?
Misschien is het een mogelijkheid om dit topic te gebruiken om tips hierover uit te delen.