Pagina 1 van 1

Internationale verkoop

Geplaatst: 12 september 2010
door NordicDesign
Hallo,

Ik wil een webwinkel opzetten waarbij ik internationaal kleine design producten verkoop. Hierbij wil ik mij voornamelijk richten op de noord-amerikaanse markt.

Als ik het goed heb begrepen (en geef graag aan als het niet zo is) dat bij verkoop aan consumenten buiten de EU, geen BTW wordt afgedragen in NL (ivm export). Het lijkt mij dat de consument lokaal wel BTW en invoerrechten moet afdragen.

Ben ik hierbij betrokken of is dit iets dat de consument moet regelen?

Andere tips mbt verkoop buiten de EU zijn altijd welkom!

groet,
NordicDesign

Geplaatst: 12 september 2010
door eentje
klopt niet helemaal... Geen BTW aan zowel bedrijven als particulieren buiten de EU.

Wat de consument in noord-amerika wel of niet hoeft af te dragen is hun probleem.

Waar je wel op moet letten is dat je je´n site host in de USA (vanwege de snelheid)

Geplaatst: 12 september 2010
door Dirkjan
eentje schreef:Waar je wel op moet letten is dat je je´n site host in de USA (vanwege de snelheid)
En de locatie van de host kan helpen bij vindbaarheid. Het is een minimaal verschil, en snelheid is dan ook veel belangrijker, maar ook voor de vindbaarheid is een host in het land waar je je op richt gunstiger.

Geplaatst: 12 september 2010
door NordicDesign
Dank voor de snelle reacties!

De host die we nu gebruiken is in de UK. Ik zal eens informeren of deze verplaatst kan worden naar de USA.

Als de consument verantwoordelijk is voor het afdragen van de BTW, moet ik dit dan wel het uiteindelijke totaalbedrag tonen of gewoon in de voorwaarden opnemen dat dit verantwoordelijkheid is van de koper?

Het lijkt mij wel dat de consument ook invoerrechten zal moeten betalen over de gekochte producten?

Geplaatst: 13 september 2010
door eentje
De BTW heb jij niets mee te maken en of de consument er iets mee te maken heeft hangt af van de regelgeving in het land zelf.

Het enige wat ik in de AV zou vermelden dat naar personen buiten de EU zonder BTW geleverd word.

Invoerrechten hangt ook per land af dus daar kan en mag jij niets over zeggen.

Geplaatst: 14 september 2010
door Verkoper
Je moet gewoon duidelijk vermelden dat je prijzen exclusief eventuele "taxes and/or importfees" zijn. Of iets in dien strekking. En dat jij als webshop niet verantwoordelijk bent voor deze kosten en dat deze per land verschillen. Het lijkt me zaak goed te vermelden waar je gevestigd bent, dat het duidelijk is voor je klant dat ze bij een "buitenlandse webshop" kopen.

Zoek anders eens grote bekende US of andere buitenlandse webshops en spit hun voorwaarden door. Geheid dat er wel iets instaat over leveren naar het buitenland. :)

Ezonespecialist

Geplaatst: 14 september 2010
door Tom
Hallo,

Ik zou de informatie hierover even goed navragen bij een accountant of boekhouder. Het hangt natuurlijk ook af van of je diensten of goederen levert en hoe verwerk je dit op de juiste manier op de factuur. Omdat je het over Noord Amerika hebt is er een hele mooie constructie genaamd de E-zone. Kijk maar eens op www.ezonespecialist.nl. Het bespaart je 98% aan belasting. Je kunt vrijblijvend een gesprek aanvragen en je kunt het nachecken bij de belastingdienst want die hebben dit bedacht. Moet je wel even goed kijken of je aan de criteria voldoet.

Voor mij echt een uitkomst geweest

Succes

Groet Tom