Afgebroken bestellingen na bellen/mailen
Geplaatst: 13 april 2013
Hallo,
Ik was benieuwd naar ervaring(en) op het volgende gebied:
Ik heb de mogelijkheid om 'afgebroken' bestellingen op te slaan (winkelmandje, en de ingevoerde data). Eerste vraag: mag ik wettelijk gezien deze data bewaren (voor verbetering van bijvoorbeeld de website of commercie, zie tweede vraag)?
Tweede vraag;
Ooit ben ik door een (bekende inkt webwinkel) gebeld, nadat ik de nacht ervoor mijn bestelling niet heb doorgezet. In dat specifieke geval kon in factuur/afleveradres niet scheiden en heb ik inderdaad mijn bestelling afgebroken. Telefonisch als nog besteld, kassa voor de webwinkelier.
Zijn er webwinkeliers die deze verkooptactiek ook gebruiken om even na te bellen op rustige dagen? Wat zijn de ervaringen?
Mvg,
Patrick
Ik was benieuwd naar ervaring(en) op het volgende gebied:
Ik heb de mogelijkheid om 'afgebroken' bestellingen op te slaan (winkelmandje, en de ingevoerde data). Eerste vraag: mag ik wettelijk gezien deze data bewaren (voor verbetering van bijvoorbeeld de website of commercie, zie tweede vraag)?
Tweede vraag;
Ooit ben ik door een (bekende inkt webwinkel) gebeld, nadat ik de nacht ervoor mijn bestelling niet heb doorgezet. In dat specifieke geval kon in factuur/afleveradres niet scheiden en heb ik inderdaad mijn bestelling afgebroken. Telefonisch als nog besteld, kassa voor de webwinkelier.
Zijn er webwinkeliers die deze verkooptactiek ook gebruiken om even na te bellen op rustige dagen? Wat zijn de ervaringen?
Mvg,
Patrick