05 augustus 2021
Na jaren struggelen met de 450 en vele malen van PostNL helpdesk naar die van Dymo te zijn gestuurd heb ik nu eindelijk een (vooralsnog) oplossing gekregen van DYMO voor het niet kunnen afdrukken van PostNL zegels op de DYMO 450, naast de 4XL die wordt gebruikt voor de pakketzegels.
Het onderstaande kreeg ik door van DYMO en werkte bij ons. hèhè....
Waarom de LabelWriter 4XL steeds door Postnl wordt herkent heeft dan weer te maken dat Postnl enkel de laatst toegevoegde LabelWriter zal zien. In dit geval was de LabelWriter 450 eerst geïnstalleerd en vervolgens werd op dezelfde computer ook de LabelWriter 4XL aangesloten. In dit geval doet is het dus best deze beide los te koppelen en eerst de LabelWriter 4XL aan te sluiten en vervolgens de LabelWriter 450.
U kan deze herinstallatie, in bovenstaande volgorde best uitvoeren zoals omschreven in onderstaande instructie:
- Koppel de LabelWriter 450 los van de USB poort van uw PC.
- Verwijder de labelrol uit het toestel en haal daarna de LabelWriter van de stroom.
- Gebruik de Windows zoekfunctie en typ hier Configuratiescherm.
- Vervolgens gaat u naar Apparaten en Printers.
- Klik met de rechtermuisknop op de LabelWriter en verwijder het apparaat.
- Sluit uw LabelWriter weer aan op de stroom, laad de labels nogmaals in.
- Wacht tot het lampje voorop de printer helder brand en sluit dan de LabelWriter aan op de USB poort van uw PC.
- Probeer een testprint te maken.