Magento: standaard mails 'toewijzen'
Geplaatst: 20 mei 2013
Hoi collega's,
ik heb een magento website, maar ben erg in de problemen met het toewijzen van de standaard mails die klanten ontvangen bij bepaalde handelingen, zoals: nieuw aangemaakt account, wachtwoord vergeten, wachtwoord verandert, inschrijving nieuwsbrief, enz
Ik weet dat ik de mails kan 'maken' onder systeem -> transactionele e-mails, maar waar verwijs ik vervolgens naar de door mij gemaakte e-mails, zodat deze ook daadwerkelijk verzonden worden indien van toepassing? Voor verkoop die ik dat bij verkoop -> verkoop emails, maar voor de rest? En bij verkoop -> verkoop emails, hoe weet ik dan of een mail is voor een gast of voor een klant met een account?
vervolgens zijn mijn vragen:
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij een account aanmaakt?
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij haar wachtwoord is vergeten en een nieuw wachtwoord in wil stellen?
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij het aan de account gekoppelde wachtworod wil wijzigen?
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij zich in of uitschrijft voor mijn nieuwsbrief?
Ik heb al eindeloos gezocht, youtube bekeken en tutorials gelezen, maar ik kom er niet uit. Ze gaan allemaal over de leuk dingen, zoals categorien, producten, enz enz, maar zelden over de administratieve zaken als deze.
Diegene die me kan vertellen hoe dit moet ben ik zeer dankbaar! Ik heb echt al eindeloos gezocht.. Ook als je een tutorial weet waar juist deze back-end zaken aan bod komen hoor ik het heel graag.
Dank!
MvG,
Toob
ik heb een magento website, maar ben erg in de problemen met het toewijzen van de standaard mails die klanten ontvangen bij bepaalde handelingen, zoals: nieuw aangemaakt account, wachtwoord vergeten, wachtwoord verandert, inschrijving nieuwsbrief, enz
Ik weet dat ik de mails kan 'maken' onder systeem -> transactionele e-mails, maar waar verwijs ik vervolgens naar de door mij gemaakte e-mails, zodat deze ook daadwerkelijk verzonden worden indien van toepassing? Voor verkoop die ik dat bij verkoop -> verkoop emails, maar voor de rest? En bij verkoop -> verkoop emails, hoe weet ik dan of een mail is voor een gast of voor een klant met een account?
vervolgens zijn mijn vragen:
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij een account aanmaakt?
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij haar wachtwoord is vergeten en een nieuw wachtwoord in wil stellen?
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij het aan de account gekoppelde wachtworod wil wijzigen?
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij zich in of uitschrijft voor mijn nieuwsbrief?
Ik heb al eindeloos gezocht, youtube bekeken en tutorials gelezen, maar ik kom er niet uit. Ze gaan allemaal over de leuk dingen, zoals categorien, producten, enz enz, maar zelden over de administratieve zaken als deze.
Diegene die me kan vertellen hoe dit moet ben ik zeer dankbaar! Ik heb echt al eindeloos gezocht.. Ook als je een tutorial weet waar juist deze back-end zaken aan bod komen hoor ik het heel graag.
Dank!
MvG,
Toob