Pagina 1 van 1

Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 03 juni 2013
door jumei
Ik wil mensen die fashion sieraden uit het buitenland kopen alvast waarschuwen voor Bessbox (http://www.bessbox.com/) en Miniinthebox (http://www.miniinthebox.com/) en even vuur spugen over hele slechte ervaringen.

Ik had bij Bessbox voor 60 euro fashion sieraden gekocht. Dit ging om vijfenvijftig sieraden. Op de website staat dat je je pakket na ongeveer 10 dagen ontvangt. Bij mij duurde het 25 dagen. Toen ik het pakket ontving en opende waren maar DRIE van de VIJFENVIJFTIG sieraden ook echt wat ik besteld had. De rest was óf een andere kleur óf een totaal ander product dan ik had gekocht. Ik nam contact op met Bessbox en ze zeiden dat dit was gebeurt doordat ze te weinig personeel hadden. Ik kon de verkeerde producten terugsturen en de goede producten krijgen maar ALLEEN als ik de verzendkosten op me nam. Deze wilde zij niet vergoeden. Ik was echt ziedend, ze leveren niet de producten die ik heb besteld en vervolgens moet ik zelf ook nog eens kosten maken voordat zij daadwerkelijk de dienst verlenen waar ik om vroeg. Nu maar afwachten of ik werkelijk de goede sieraden opgestuurd krijg.

Bij Miniinthebox had ik voor 200 euro sieraden besteld, waarvan de helft ook de verkeerde kleur, kapot of een totaal ander product was. Contact opnemen met Miniinthebox was totaal geen optie. De enige mogelijkheid was een ticket openen en wachten op een antwoord. Hier op kreeg ik alleen maar standaard reacties (geautomatiseerd?) die totaal niet terugkwamen op de vragen die ik stelde. Ik had Paypal ingeschakeld om mijn geld terug te krijgen maar die konden mij ook niet helpen. Ik kreeg uiteindelijk zelfs een aantal sieraden opnieuw opgestuurd waarvan ik had gezegd dat ik geen nieuwe wilden omdat de kwaliteit zo slecht was. Toen ik uiteindelijk na TWEE MAANDEN de hoop had opgegeven kreeg ik een e-mail dat ik de producten terug kon sturen met de bijbehorende factuur en dan zou ik een vergoeding krijgen. Ik reageerde hierop met nog een aantal vragen, maar daar heb ik tot nu toe nog geen antwoord op gekregen (een week geleden).

Oordeelt u zelf maar... Klantenservice bestaat niet in China. Op de website van Bessbox staat '100 percent satisfaction guarantee', wat een grap.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 03 juni 2013
door Wouter Hol
Zuur dat ze er zo mee omgaan, maar het is wel jouw eigen verantwoordelijkheid als importeur wat jij in de EU op de markt brengt en wat je dus geleverd krijgt van je Chinese leverancier. Anders dan hoe we het gelukkig kennen als we als consument binnen NL bestellen bij een webshop, is er geen wettelijke bescherming of andere regelgeving in deze situatie. Als ze gezegd hadden 'stik er maar in' dan had je ze weinig kunnen maken in dit geval. Importeren is een vak apart, hoewel de drempels met de Chinese bestelsites natuurlijk erg laag zijn tegenwoordig.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 03 juni 2013
door jumei
Daar ben ik mij allemaal van bewust, maar dit betekend niet dat het normaal is om zo met klanten om te gaan. Ik vind het zelfs heel naief dat ze het belangrijker vinden om 15 euro te besparen i.p.v een klant te behouden. Eigenlijk snijden ze zichzelf daarmee in de vingers.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 03 juni 2013
door Wouter Hol
Chinezen gaan inderdaad wat anders om met hun klanten dan hoe we het in EU of zelfs NL gewend zijn. Internet staat vol met die verhalen.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door Droomjuweeltjes
Daar moet je ook geen sieraden bestellen. Goedkoop is duurkoop. Ik neem aan dat je straks tevreden klanten wil? Wat denk je van kwaliteit? Verkleuren, slechte afwerking, allergische reacties. Wat Wouter zegt, jij brengt het product naar Nederland dus dat is jouw verantwoordelijkheid.

Weet je dat er bepaalde eisen zijn waar sieraden aan moeten voldoen om ze te mogen verkopen in Nederland, in Europa? Heb je daar wel eens naar gekeken? Ik kan je vertellen dat de sieraden die je daar koopt hoogstwaarschijnlijk niet aan die eisen voldoen. De eisen in Europa zijn vrij streng en bijvoorbeeld in de VS en Azië helemaal niet, dus bij alles wat je inkoopt moet je daarop letten.

Ik doe al jaren zaken met China. Ze zijn daar wat makkelijker, maar, een uitzondering daargelaten, heb ik geen klachten over de service. Ik krijg altijd antwoord op mailtjes. Natuurlijk kun je iets wat niet goed is niet even terugsturen, als ik bijvoorbeeld een verkeerde zak kralen krijg, zou terugsturen 29 euro of zoiets kosten, wat helemaal niet in verhouding staat met het product. Gebeurt zoiets, dan krijg ik korting op de volgende bestelling, of ze betalen dat deel terug.

Bestel nooit gelijk in het groot bij een Chinese website die je niet kent. Doe eerst een soort proef, dan weet je wat de kwaliteit en service is. Je kunt ook eerst proberen contact te leggen door een vraag over een product te stellen. Krijg je geen antwoord, of bevalt het antwoord je niet, dan moet je daar niet mee in zee gaan.

Op Marktplaats hebben ze zo'n leuke kreet: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Dat geldt hier ook. Bij dit soort websites kun je er niet op rekenen dat je krijgt wat je hebt besteld. Als ze nog iets hebben liggen waar ze vanaf willen, sturen ze dat gerust op. Waarschijnlijk staat er ergens bij het product iets van: de foto is slechts een indicatie.

Jumei schreef:
Daar ben ik mij allemaal van bewust, maar dit betekend niet dat het normaal is om zo met klanten om te gaan. Ik vind het zelfs heel naief dat ze het belangrijker vinden om 15 euro te besparen i.p.v een klant te behouden. Eigenlijk snijden ze zichzelf daarmee in de vingers.
Natuurlijk snijden ze zich niet in de vingers. Er zijn toch steeds weer nieuwe mensen die er in trappen?

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door jumei
Hallo Droomjuweeltjes,

Natuurlijk wil ik tevreden klanten, ik verkoop slechte producten dus ook niet door. De prijzen van de sieraden zijn trouwens gewoon hetzelfde als die bij Nederlandse groothandels ;) en ik verkoop fashion sieraden, dus de kwaliteit is nooit hetzelfde als dure merk sieraden. Je kan natuurlijk niet verwachten dat een ketting van 10 euro top kwaliteit is en jaren mee gaat.
'Ik kan je vertellen dat de sieraden die je daar koopt hoogstwaarschijnlijk niet aan die eisen voldoen'
Oh, kan je mij uitleggen waarom? heb je er al eens besteld?

Als je mij de informatie door kan geven over aan welke eisen sieraden moeten voldoen in NL zou ik dat erg op prijs stellen ;)

Ik leg altijd eerst contact met groothandels voordat ik groot bestel. In het geval van China zijn ze altijd super vriendelijk en zeggen overal 'ja' op terwijl het achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn. En als je mijn bericht goed gelezen had wist je dat de reden dat ik andere sieraden kreeg was omdat ze de goede kleur niet op voorraad hadden. Geen 'de foto is slechts een indicatie' dus.

En jawel, ze snijden zichzelf wél in de vingers want nu raad ik ze niet aan aan andere mensen en bestel ik er niet een tweede keer, waar ze hoogstwaarschijnlijk veel meer aan hebben dan elke keer een ontevreden klant die niet meer terugkomt. Ik snap ook niet dat je eerst zegt 'Ik neem aan dat je straks tevreden klanten wil' en daarna dat ontevreden klanten niet erg zijn want je krijgt toch nieuwe klanten ('Er zijn toch steeds weer nieuwe mensen die er in trappen?')

Met wat voor reden schreef jij dit bericht eigenlijk? Waarschijnlijk niet om mij te helpen. Het is totaal niet opbouwend of behulpzaam. Ik vind het eerlijk gezegd een hele kinderachtige reactie. Als jij je er beter door voelt de wijsneus uit te hangen, prima.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door HappyGirl
jumei schreef:
Ik snap ook niet helemaal wat voor nut je bericht heeft, het is totaal niet opbouwend of behulpzaam.
Pardon?

jumei schreef: Oordeelt u zelf maar... Klantenservice bestaat niet in China. Op de website van Bessbox staat '100 percent satisfaction guarantee', wat een grap.
Je hebt geen vraag geplaatst, maar een mededeling en je krijgt algemeen advies over sieraden, aan jou wat je er wel of niet meedoet. :wink:

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door HappyGirl
jumei schreef: En als je mij de informatie door kan geven over aan welke eisen sieraden moeten voldoen in NL zou ik dat erg op prijs stellen.
Ik verbaas me telkens weer hier op het forum. Mensen gaan in een bepaalde business/branche maar weten niet de zaken die ze zonder meer horen te weten van die branche. (Tip: google is your best friend).

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door jumei
Happygirl, het is niet heel vreemd dat je als beginner niet alle details weet over een branche. Of zijn er tegenwoordig opleidingen die je alles leren over webwinkels? Nee, we moeten alles zelf uitzoeken. En deze forums zijn er voor om ons daar een handje mee te helpen.

Daarnaast leert men het meest van de praktijk, je kan dus nooit verwachten dat je als beginner 100 procent bent voorbereid op wat er gaat komen.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door Droomjuweeltjes
Jumei schreef:
De rest was óf een andere kleur óf een totaal ander product dan ik had gekocht.
Moet ik hieruit opmaken dat ze de kleur niet op voorraad hadden? Dit geeft enkel aan dat je iets anders hebt ontvangen dan je hebt besteld. En voor verderop in jouw post geldt hetzelfde. Ik ben toevallig erg goed in begrijpend lezen, heb jarenlang een tijdschrift geredigeerd, dus wees niet bang dat ik iets niet begrijp.

Ik heb mijn ervaringen gedeeld en tips gegeven. Dat wordt blijkbaar niet op prijs gesteld. Prima, maar zeg dat even van te voren.

En misschien kun je even aangeven waar ik zeg dat ontevreden klanten niet erg zijn? Ik geef juist aan dat je die sieraden daar niet zou moeten kopen om ontevreden klanten te voorkomen. Ik zat net even te neuzen op de site van Miniinthebox en dan valt mij op dat bij de reviews van de producten die ik nu even bekeek regelmatig staat dat het sieraad zo snel kapot gaat.

Wereldwijd zijn er zat mensen die op een bepaald moment op de site van Miniinthebox terecht komen. Het zal hun een zorg zijn dat je niet tevreden bent. Maar ik zeg niet dat dat goed is, zeker niet. Dat staat ook nergens. Weet je wel hoeveel orders dit soort bedrijven per dag heeft, die worden toch niet warm of koud omdat jij ze wel of niet aanraadt aan anderen? Dit zeg ik om het in het juiste perspectief te plaatsen, voordat het weer verkeerd begrepen wordt.

Toen ik begon wist ik niet dat dit forum bestond, of het was er zelfs nog niet en ik heb alles zelf moeten uitzoeken. Altijd voorzichtig geweest en geen grote missers gehad. Niet dat je daar altijd zelf wat aan kan doen. Ik heb steeds meer het gevoel dat veel nieuwe ondernemers alles op een makkelijke manier willen doen, in plaats van zelf op zoek te gaan. Aangezien mijn adviezen en opmerkingen, ook in andere topics, hoewel altijd eerlijk en niet bedoelt om te kwetsen, vaak niet op prijs worden gesteld, denk ik dat ik ze in het vervolg maar achterwege laat. Het spijt me voor de mensen die er wel mee geholpen zijn.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door jumei
'En misschien kun je even aangeven waar ik zeg dat ontevreden klanten niet erg zijn?'

Natuurlijk:
Natuurlijk snijden ze zich niet in de vingers. Er zijn toch steeds weer nieuwe mensen die er in trappen?
Weet je wel hoeveel orders dit soort bedrijven per dag heeft, die worden toch niet warm of koud omdat jij ze wel of niet aanraadt aan anderen? Dit zeg ik om het in het juiste perspectief te plaatsen, voordat het weer verkeerd begrepen wordt.
Er valt niets verkeerd te begrijpen. Hun klantenservice zuigt, ze geven niet om klanten, einde verhaal. Dat betekend niet dat het normaal is en dat het mijn eigen schuld is wat er is gebeurt, want die indruk wek je.
Ik heb steeds meer het gevoel dat veel nieuwe ondernemers alles op een makkelijke manier willen doen, in plaats van zelf op zoek te gaan.
Omdat ik de mist in gegaan met Chineze groothandels betekend niet dat ik alles op een 'makkelijke manier' wil doen. In tegendeel, ik heb verschrikkelijk veel onderzoek gedaan voordat ik de beslissing nam om een webwinkel te beginnen. Het mag best een waar beeld zijn, maar dat betekend niet dat iedereen zo is, wat je zelf al aangaf. Doe dus dan ook niet alsof ik een van die vele makkelijke nieuwe ondernemers ben. Waar baseer jij het eigenlijk op dan ondernemers makkelijk doen? Omdat ze hun fouten delen en vragen stellen?
Aangezien mijn adviezen en opmerkingen, ook in andere topics, hoewel altijd eerlijk en niet bedoelt om te kwetsen, vaak niet op prijs worden gesteld, denk ik dat ik ze in het vervolg maar achterwege laat.
Ja dat lijkt mij het beste. Fijn om te weten dat ik niet de enige was.
Het spijt me voor de mensen die er wel mee geholpen zijn.
Mensen hebben er ook echt wat aan als ze verweten worden dat ze alles op een presenteerblaadje willen krijgen!

Als je me echt wilt helpen, roep dan niet dat er allemaal regels zijn waar mijn producten hoogstwaarschijnlijk niet aan voldoen. Verwijs mij dan daadwerkelijk naar die regels.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door Droomjuweeltjes
Laatste reactie:

Jumei schreef:
ik heb verschrikkelijk veel onderzoek gedaan voordat ik de beslissing nam om een webwinkel te beginnen.
En je hebt nergens kunnen vinden aan welke eisen sieraden moeten voldoen willen ze op de Nederlandse markt verkocht kunnen worden???



Pas heb ik nog geholpen met jouw vraag over het verzenden van sieraden. Hoe komt het dan dat je je nu zo vijandig opstelt? Onbegrijpelijk.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door jumei
En je hebt nergens kunnen vinden aan welke eisen sieraden moeten voldoen willen ze op de Nederlandse markt verkocht kunnen worden???
Kijk, dat bedoel ik nou. Omdat ik een onderdeel nog niet ingekeken heb wordt er maar meteen vanuit gegaan dat ik laks te werk ben gegaan en nergens moeite voor wil doen. Ik vind het overigens heel flauw te zeggen dat er allemaal eisen zijn en mij daar vervolgens niet naar te verwijzen Dat is niet helpen maar laten merken hoeveel jij er wel niet vanaf weet en ik niet.
Pas heb ik nog geholpen met jouw vraag over het verzenden van sieraden. Hoe komt het dan dat je je nu zo vijandig opstelt? Onbegrijpelijk.
Omdat je toen op een heel andere manier reageerde.

Lees mijn eerste bericht en daarna jouw reactie en probeer je te verplaatsen in mij. Vind jij het een fijn of behulpzaam bericht?

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door HappyGirl
jumei schreef:
Ik vind het overigens heel flauw te zeggen dat er allemaal eisen zijn en mij daar vervolgens niet naar te verwijzen.
Ik ben er 100% van overtuigd als je je iets anders had opgesteld dat Droomjuweeltjes zonder enige problemen je zo had willen helpen. Helaas heeft jouw houding daar veel aan veranderd.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door RicardoV
jumei schreef:
En je hebt nergens kunnen vinden aan welke eisen sieraden moeten voldoen willen ze op de Nederlandse markt verkocht kunnen worden???
Kijk, dat bedoel ik nou. Omdat ik een onderdeel nog niet ingekeken heb wordt er maar meteen vanuit gegaan dat ik laks te werk ben gegaan en nergens moeite voor wil doen. Ik vind het overigens heel flauw te zeggen dat er allemaal eisen zijn en mij daar vervolgens niet naar te verwijzen Dat is niet helpen maar laten merken hoeveel jij er wel niet vanaf weet en ik niet.
Pas heb ik nog geholpen met jouw vraag over het verzenden van sieraden. Hoe komt het dan dat je je nu zo vijandig opstelt? Onbegrijpelijk.
Omdat je toen op een heel andere manier reageerde.
Omdat Droomjuweeltjes ook sieraden verkoopt kan ik begrijpen dat dit een beetje een bitch fight wordt waar het nu in ieder geval op lijkt..

In ieder geval vind ik ook dat - als je zomaar besteld zonder onderzoek - je laks te werk gaat. Denk aan eisen over het gehalte van bepaalde stoffen in deze sieraden (metaal?). Je mag niet alle soorten sieraden importeren, die moeten voldoen aan de europese wetgeving. Weet je ook dat jij 100% verantwoordelijk bent wanneer je importeert en dat je hier dus grote risico's mee neemt.

Daarnaast is het natuurlijk ook niet slim om zomaar ergens iets te bestellen. Vraag vooral uit china, altijd voor samples en maak afspraken met de leverancier.

Je koopt nu op een soort van marktplaats voor 'bedrijven' en kan er dus van uit gaan dat zonder communicatie met de leverancier vooraf, het vast verkeerd gaat.

Nu heb je er van geleerd. Volgende keer dat je uit china gaat bestellen vraag je dus eerst samples en gegevens over de sieraden zoals het gehalte van bepaalde stoffen.

Beschermt PayPal B2B overigens wel? Volgens mij alleen B2C.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door jumei
Happygirl, hoezo ben je daar van overtuigd? In het eerste bericht van Droomjuweeltjes was er namelijk weinig sprake van behulpzaamheid. dat is ook de reden van mijn 'houding'.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door HorseTopShop
RicardoV schreef: Daarnaast is het natuurlijk ook niet slim om zomaar ergens iets te bestellen. Vraag vooral uit china, altijd voor samples en maak afspraken met de leverancier.
Vooral in China en dat soort landen gaat er veel fout. Of eigenlijk gaat het altijd fout.

Wij hebben jaren geleden zelf beenbeschermers voor het paard ontworpen. In China laten produceren. Het voorbeeld zag er echt heel goed uit. Goede kwaliteit, verhoudingen van maten klopte perfect. Kortom, een mooi product.
Totdat we de lading binnen kregen..... Totaal anders dan de sample. Het was compleet onbruikbaar en zelfs gevaarlijk als je het zou gaan gebruiken.

Voor ons geen bestellingen/productie meer uit die landen.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door jumei
Ricardov,
Omdat Droomjuweeltjes ook sieraden verkoopt kan ik begrijpen dat dit een beetje een bitch fight wordt waar het nu in ieder geval op lijkt..
Het heeft daar niets mee te maken, het wordt een bitch-fight omdat ik me niet serieus genomen voel en omdat ik het idee heb dat Droomjuweeltjes mij niet wilt helpen maar in plaats daarvan wilt laten zien hoe weinig ik er wel niet vanaf weet en zij wel. Dat had ze zelf als beginner vast ook niet op prijs gesteld.
In ieder geval vind ik ook dat - als je zomaar besteld zonder onderzoek - je laks te werk gaat.
wordt mijn bericht wel gelezen? Hoe kom je erbij dat ik geen onderzoek doe?
Weet je ook dat jij 100% verantwoordelijk bent wanneer je importeert en dat je hier dus grote risico's mee neemt.
Dit is minstens al drie keer verteld
en kan er dus van uit gaan dat zonder communicatie met de leverancier vooraf, het vast verkeerd gaat.
Ik heb wel communicatie gehad met de leverancier, dit staat in een van mijn vorige berichten.

Heel fijn al die behulpzaamheid, maar ik weet nu dus nog steeds niet de details over waar sieraden in de EU aan moeten voldoen. Ik zal het wel zelf uitzoeken, zoals ik eerder al deed.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door RicardoV
wordt mijn bericht wel gelezen? Hoe kom je erbij dat ik geen onderzoek doe?
Omdat je niet weet wat de eisen zijn waar sieraden aan moeten voldoen. Binnen 1 seconde heb ik al antwoord op google.
Europese richtlijn

Volgens de Europese richtlijn 2004/96/EG mag de afgifte van sieraden met nikkel(verbindingen) niet groter zijn dan 0,5 µg/cm2/week. Bij de materialen gebruikt voor het zetten van oorbellen en piercings (de zogenaamde zweerknopjes), geldt een maximaal toegestane afgifte van 0,2 µg/cm2/week.

NB:
Zie ook regel 28 bijlage I van de verbodsrichtlijn (76/769/EEG)die per juni 2009 overgezet wordt naar regel 27 bijlage XVII “Beperkingen op de vervaardiging, het in de handel brengen en het gebruik van bepaalde gevaarlijke stoffen, preparaten en voorwerpen” van de REACH verordening nr .1907/2006.

Normen

De volgende normen zijn aangewezen in het kader van de Warenwetregeling algemene chemische productveiligheid:
NEN-EN 1810-1998 EN
Oorringen en soortgelijke sierraden – referentie beproevingsmethode voor de bepaling van het nikkelgehalte met de atomaire-absorptietechniek (vlamtechniek).
NEN-EN 1811-1998 EN
Referentie-beproevingsmethode voor de afgifte van nikkel van producten die bedoeld zijn om in direct en langdurig contact te komen met de huid.
NEN-EN 12472:1998 EN
Methode voor de simulatie van slijtage en corrosie voor het aantonen van de afgifte van nikkel uit voorwerpen die van een deklaag zijn voorzien.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door jumei
Ricardo, dat heb ik onderhand ook allang gevonden.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door RicardoV
Wat ben jij ondankbaar zeg. Blegh.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door jumei
Ik heb spijt dat ik uberhaupt een bericht het geschreven in dit forum. Gadver, wat een betweterigheid.

Ricardo, na tientallen berichten dat ik laks ben, en geen onderzoek doe heb ik het zeker wel opgegeven dat er nog behulpzaamheid mijn kant op komt en had ik de informatie die jij zojuist poste zelf allang gevonden. Om eerlijk te zijn ben ik er niet veel wijzer van geworden. Ik weet namelijk nu nog steeds niet hoe en waar ik mijn sieraden moet laten testen om te weten te komen of ze aan de Europese wetgeving voldoen, ik heb zelf geen verstand van metalen. .Mmaargoed, ik verwacht verder geen behulpzaamheid meer dus dit zoek ik zelf wel uit.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door HappyGirl
Je kunt je afvragen aan wie het ligt aan je elke keer met iedereen "onenigheid" hebt.
Dit forum is lijkt mij bedoeld om elkaar in zakelijk opzicht te helpen.

Eerst vraag je wat, dan zeur je dat droomjuweeltjes je niet wilt helpen, dan helpt RicardoV je en dan is het weer niet goed.
Wat wil je nu eigenlijk, mij is het in ieder geval niet duidelijk.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door Droomjuweeltjes
Zal ik nog één keer helpen dan?

Sieraden die je in China of de VS koopt zijn alleen nikkelvrij wanneer het er expliciet bij beschreven staat. Dit dus omdat de eisen daar veel minder streng zijn. Staat er niets over bij, dan kun je ervan uitgaan dat de sieraden nikkel, lood en weet ik wat bevatten.

De sieraden laten testen zal een heel duur grapje zijn, dat is aan jou natuurlijk.

@RicardoV
Paypal biedt die bescherming ook bij deze transacties. Of dat nu altijd zo is bij B2B durf ik niet te zeggen, maar China heeft niet het systeem dat wij hebben met een KvK inschrijving of iets dergelijks dus elke particulier (ook uit Nederland) kan daar bij dit soort groothandelssites kopen.

Re: Uitkijken voor Bessbox en Miniinthebox

Geplaatst: 04 juni 2013
door Het Varaantje
Ik zou je willen adviseren binnen de EU in te kopen. Via China is een heel gedoe zoals je al gemerkt hebt. En als je toch doorgaat met import uit China en er gebeurd iets (even een dwarsstraat. Iemand komt in het ziekenhuis terecht vanwege een allegische reactie. Je dacht goed bezig te zijn maar je importeur heeft keihard gelogen over de bestanddelen in de sieraden. Ben jij toch aansprakelijk. Dit kan grote gevolgen voor jou hebben!)

Via de EU zal je ook aan het werk moeten maar dan hoef je je over deze zaken iig geen zorgen te maken.