Bij mij werkt het wel, maar het is een tikkie verwarrend.
De gewone inhoud van de shop pagina staat boven het winkelmandje weergegeven, waardoor ik in 1e instantie dacht dat ik niet bij het mandje kon komen.
Op een breedbeeld laptop zie je het echt alleen als je voor de zekerheid een stuk naar beneden scrolt. Zou ik een echte klant zijn geweest dan zou ik daarop afgehaakt zijn, in alle eerlijkheid.
Daarnaast zijn de stappen onduidelijk - je voert je adres in, maar moet dan op "toevoegen" klikken in plaats van 'volgende' oid, en die knop staat boven het formulier (en dus ook weer buiten beeld in mijn geval, moest weer zoeken).
Je hebt nog geen SSL actief, mijn adresgegevens worden dus niet beveiligd verzonden.
Daarna kom je weer op een gewone shop pagina met onderaan de bestelling weergegeven. Daar moet ik vervolgens voor iDeal kiezen? Wat als ik achteraf wil betalen? Daarin voldoe je op dit moment niet aan de wet - en ook niet aan de voorwaarden van Webwinkelkeur.
Dit topic gaat niet over het keurmerk, maar ik vind het wel jammer om te zien dat het keurmerk dus blijkbaar wel wordt afgegeven aan winkels die niet aan de wet en hun eigen regels voldoen. Heb dat keurmerk zelf ook, doet wel wat af aan de waarde die ik er aan hecht. Jammer.
Back on topic: SSL dient op orde te zijn, net als de betaalmethoden. Alleen iDeal is niet voldoende - niet wettelijk, maar ook qua klantvriendelijkheid niet. Tenzij je het niet erg vindt dat je alle klanten die (op dat moment) niet via Ideal willen of kunnen betalen te weigeren?
Het afrekenproces is onduidelijk en had wat weg van een speurtocht - je moet wel héél graag willen kopen om dat proces af te ronden ...
Tenslotte vond ik de site erg langzaam. Maar in antwoord op je vraag: het werkte wel, al wilde ik al bijna zeggen dat ik niet bij het mandje kon komen omdat ik er normaal gesproken niet naar ga zoeken ...
