Bekertje schreef:Een jaar geleden ben ik begonnen met mijn nieuwe webshop
http://www.posterwand.com. Gemiddeld heb ik 500-700 bezoekers per maand maar de aankopen blijven uit.
Graag wil ik weten waar jullie tegenaan lopen en wat jullie tegenhoud om aankopen te doen.
Veel is al genoemd, maar hierbij toch even waarom ik, als ik als klant bij je terecht zou komen, niets zou bestellen (terwijl je aanbod wel aanspreekt):
- Anonieme webshop; geen telefoonnummer en adres op de voorpagina en bij contact alleen een mailformuliertje, geen telefoonnummer en ook het email adres zelf wordt geheim gehouden.
Voor mij als klant is dit reden om snel verder te zoeken; ik vraag me dan af wat een shop te verbergen heeft. Wat is de gemiddelde tijd die bezoekers doorbrengen op je website?
Omdat je het nu hier vraagt ben ik gaan speuren en helemaal onderaan de pagina "Wat is posterwand.com?" (een webshop!) vind ik een 06 nummer, maar daar lees ik ook dat je jong bent, overdag een baan hebt en je bedrijf hebt om als hobby wat bij te verdienen. Dat zou mij als klant niet over de streep trekken maar juist veel vragen oproepen.
Je USP is "altijd alles op voorraad" - ik vraag me dan af hoe en waar na het lezen van de (wel heel erg lange) 'over ons' pagina ("Wat is posterwand.com" zou ik vervangen door "Over ons").
Een ander USP is dat ik met iDeal kan betalen. Daar ga ik eigenlijk altijd al van uit, niet echt een USP.
Wat ik helemaal niet heb kunnen vinden is "Klantenservice" -- hoe werkt ruilen & retourneren? Welke termijn heb ik? Hoe moet ik dat aanpakken? Wanneer ben je bereikbaar en hoe? Wat betaal ik voor de verzending?
De pagina "Klantenservice" is zo'n beetje de belangrijkste pagina van een webshop (vind ik), die moet voorkomen dat klanten info niet kunnen vinden.
Wél help je me met het vinden van een stratenmaker, dat is een leverancier van je? Wat die 'links' pagina daar doet is me volkomen onduidelijk; dient geen enkel doel en een stratenmaker als leverancier van wandposters is ook niet echt te plaatsen.
Probeer vanuit de klant te denken: waarom zou die nou net bij jou kopen, en niet bij je conculega? Het ontbreken van informatie, bedrijfsgegevens, beoordelingen/keurmerk etc. geven juist een reden om bij de conculega te gaan kijken, en dat is niet handig
Ik hoop dat je wat kunt met alle reacties; je hebt een leuk aanbod en als je inderdaad alles snel kunt leveren dan is het best een interessante shop. Om van bezoekers daadwerkelijk klanten te maken zul je mensen moeten informeren. In één oogopslag moet duidelijk zijn wie & waar je bent, en waar alle belangrijke info direct te vinden is.