Pagina 1 van 1

Herroepingsrecht / retourneren

Geplaatst: 19 augustus 2013
door Kshop
Goedendag,

Ik ben bezig met het opzetten met een webshop, ik zit echter met een probleem/vraag.
Wij verkopen erotische producten en accessoires die daarbij horen, ook verkopen wij kleding zoals lak en latex kleding.

Hoe zit het eigenlijk met het herroepingsrecht? De producten zijn 'hygiƫnisch gevoelig', het lijkt mij niet prettig als een product is gebruikt, schoongemaakt wordt en vervolgens in de originele verpakking terug word gestuurd. En hoe zit dit met de kleding?

Ik hoop duidelijk te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Re: Herroepingsrecht / retourneren

Geplaatst: 19 augustus 2013
door Verzendverpakkingen
Hallo,

Ik heb hier met het starten van onze webshop ook heel goed naar gekeken. Wellicht dat de informatie op deze site je kan helpen:
https://webwinkelrecht.nl/wetgeving/ver ... nrechten-1

Re: Herroepingsrecht / retourneren

Geplaatst: 19 augustus 2013
door Kshop
Ik kan nog niet helemaal vinden wat precies de richtlijnen zijn met betrekking tot de producten die wij leveren. Bestaat er een website waar ik dit kan vinden? Grotere winkels die deze producten leveren zijn zeer gemakkelijk. Zij hebben een veel grotere buffer dan ik als zelfstanding beginnend ondernemer. Ik kan dus van deze sites ook niet veel leren.

Re: Herroepingsrecht / retourneren

Geplaatst: 19 augustus 2013
door Shoppagina.nl
Op Twinkle vond ik dit artikel. Samengevat lijkt het erop dat er nieuwe regels worden opgesteld waarin is opgenomen dat zogenaamde hygiƫneproducten alleen retour hoeven te worden genomen wanneer deze nog verzegeld zijn.

Re: Herroepingsrecht / retourneren

Geplaatst: 21 augustus 2013
door libertes
Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Vanaf begin 2014 worden Europese regels de norm. Ik zou je aanraden al te beginnen met verzegeling van deze producten. Daarbij is duidelijkheid belangrijk. Verstop niet in algemene voorwaarden dat het product na openen niet retour kan, maar voeg een goed retourformulier in de verpakking waar de rechten en plichten van de klant op staan. Vermeld het verder ook duidelijk op de website. Zo voorkom je onduidelijkheid en problemen.