Pas op met Vodafone!
Geplaatst: 23 augustus 2013
Graag waarschuw ik mijn mede ondernemers voor Vodafone.
Onlangs ben ik mondeling een overeenkomst aangegaan met Vodafone. Vodafone heeft bij mij altijd bekend gestaan als een betrouwbaar goed bedrijf. Dus heb ik in goed vertrouwen de overeenkomst afgesloten er van uit gaande, dat de tarieven zouden zijn, zoals op hun website.
Vervolgens ben ik er achter gekomen, dat ze mij toch meer berekenen dan wat zou moeten. Vodafone verstrekte onlangs mondelinge toezegging mij geen papieren facturen. Bij navraag heb ik alsnog een papieren factuur gekregen, maar moest wel +/- 3,- extra betalen daarvoor.
Vervolgens zie ik, dat mij hele andere producten tegen hele andere tarieven in rekening gebracht worden dan mondeling overeen gekomen.
Vervolgens heb ik contact gezocht met Vodafone in goed vertrouwen. Ik ging er van uit, dat dit een fout was en wel opgelost zou worden. Niets is minder waar. Het eerste contact leek heel positief. Alles zou opgelost worden en het teveel berekende zou gecrediteerd worden op de eerst volgende factuur werd mij wederom mondeling toegezegd.
Je raadt het al, niet gebeurd!
Vervolgens weer gebeld. Wederom toezegging gekregen, dat het opgelost zou worden.
Wederom niet gebeurd.
Vervolgens paar weken later weer gebeld. Nu kreeg ik te horen, dat het geld berekenen voor de factuur standaard is. Dat gaan ze zeker niet corrigeren. Omdat ik te laat reageer over de fout in me abonnement (zie bovenstaande, ik heb notabene 2 maanden geleden ook al gereageerd hier op, maar werd niets mee gedaan!!!!) kunnen ze dat niet meer recht zetten. Ze kunnen enkel een klein deel van de fouten wel recht zetten.
Omdat ik zelfs dat al niet meer geloof, omdat er nu wel heel veel niet nagekomen is en anders blijkt te zijn, vraag ik om een schriftelijke bevestiging. Desnoods per SMS of mail. Dat is niet mogelijk krijg ik te horen. Dat kan alleen, als ik me klacht ook schriftelijk indien. Vervolgens vraag ik om een e-mail adres van de klantenservice. Dat hebben ze niet, ze hebben enkel een postbus adres krijg ik te horen.
Nu zijn we weer een week verder en prompt kreeg ik per mail een reactie. Daarin werd nogmaals verteld, dat het abonnement niet met terug werkende kracht gecorrigeerd kan worden omdat ik te laat reageer. Of ik op de e-mail akkoord wil geven met de geboden oplossing... Nu kan ik dus opeens wel per mail corresponderen met hun klantenservice?
Ik zou dus iedereen met klem willen adviseren, sluit niets mondeling af met Vodafone. Die lui zijn absoluut niet te vertrouwen! Doe ook absoluut niets mondeling met ze. Mondelinge afspraken bestaan niet voor Vodafone.
Tot slot, kent iemand nog een ander bedrijf die 'vast-op-mobiel' biedt? Ik ben wel klaar met Vodafone...
Onlangs ben ik mondeling een overeenkomst aangegaan met Vodafone. Vodafone heeft bij mij altijd bekend gestaan als een betrouwbaar goed bedrijf. Dus heb ik in goed vertrouwen de overeenkomst afgesloten er van uit gaande, dat de tarieven zouden zijn, zoals op hun website.
Vervolgens ben ik er achter gekomen, dat ze mij toch meer berekenen dan wat zou moeten. Vodafone verstrekte onlangs mondelinge toezegging mij geen papieren facturen. Bij navraag heb ik alsnog een papieren factuur gekregen, maar moest wel +/- 3,- extra betalen daarvoor.
Vervolgens zie ik, dat mij hele andere producten tegen hele andere tarieven in rekening gebracht worden dan mondeling overeen gekomen.
Vervolgens heb ik contact gezocht met Vodafone in goed vertrouwen. Ik ging er van uit, dat dit een fout was en wel opgelost zou worden. Niets is minder waar. Het eerste contact leek heel positief. Alles zou opgelost worden en het teveel berekende zou gecrediteerd worden op de eerst volgende factuur werd mij wederom mondeling toegezegd.
Je raadt het al, niet gebeurd!
Vervolgens weer gebeld. Wederom toezegging gekregen, dat het opgelost zou worden.
Wederom niet gebeurd.
Vervolgens paar weken later weer gebeld. Nu kreeg ik te horen, dat het geld berekenen voor de factuur standaard is. Dat gaan ze zeker niet corrigeren. Omdat ik te laat reageer over de fout in me abonnement (zie bovenstaande, ik heb notabene 2 maanden geleden ook al gereageerd hier op, maar werd niets mee gedaan!!!!) kunnen ze dat niet meer recht zetten. Ze kunnen enkel een klein deel van de fouten wel recht zetten.
Omdat ik zelfs dat al niet meer geloof, omdat er nu wel heel veel niet nagekomen is en anders blijkt te zijn, vraag ik om een schriftelijke bevestiging. Desnoods per SMS of mail. Dat is niet mogelijk krijg ik te horen. Dat kan alleen, als ik me klacht ook schriftelijk indien. Vervolgens vraag ik om een e-mail adres van de klantenservice. Dat hebben ze niet, ze hebben enkel een postbus adres krijg ik te horen.
Nu zijn we weer een week verder en prompt kreeg ik per mail een reactie. Daarin werd nogmaals verteld, dat het abonnement niet met terug werkende kracht gecorrigeerd kan worden omdat ik te laat reageer. Of ik op de e-mail akkoord wil geven met de geboden oplossing... Nu kan ik dus opeens wel per mail corresponderen met hun klantenservice?
Ik zou dus iedereen met klem willen adviseren, sluit niets mondeling af met Vodafone. Die lui zijn absoluut niet te vertrouwen! Doe ook absoluut niets mondeling met ze. Mondelinge afspraken bestaan niet voor Vodafone.
Tot slot, kent iemand nog een ander bedrijf die 'vast-op-mobiel' biedt? Ik ben wel klaar met Vodafone...