Serieuze fulfilment overweging
Geplaatst: 20 oktober 2013
Beste allen,
Al lang twijfel ik eraan om mijn gehele voorraad en orderafhandeling over te doen aan een fulfilment bedrijf. Ik ben een enorme twijfelkont, waardoor ik maar blijf hangen in mijn beslissing en dus geen stap verder kom.
Graag wil ik jullie wat issues voorleggen die mij bezig houden, wellicht dat de ervaringsdeskundigen met een fulfilment overstap of een ieder ander met een frisse blik mij een stap verder kunnen helpen.
Bestellingen afhalen en contant betalen
Een aanzienlijk aantal klanten vind het prettig de bestelling fysiek af te halen en in de meeste gevallen ook te voorzien van een contante betaling. ( Dit is c.a. 15 % van mijn omzet)
Hoe werkt dit binnen de Fulfilment? Wat navraag bij 2 fulfilment bedrijven gaf me het idee dat dit niet erg gangbaar is. Hoe hebben jullie dit aangepakt na het overgaan naar een fulfilment bedrijf?
Personaliseren
Sommige artikelen worden voorzien van sticker met de bedrijfsnaam en een Nederlands- talige gebruiksaanwijzing en garantiebewijs.
Andere artikelen (veelal de artikelen uit China) worden eerst zeer nadrukkelijk gecontroleerd op kwaliteit. Een snelle fysieke controle tijdens de inslag is hierbij niet voldoende. Dit vergt veel tijd en dus ook geld. Op dit moment word dit netjes gedaan door een nichtje die zo makkelijk een leuk zakcentje kan sprokkelen of soms mijn lieve vriendin. De marge laat het niet toe als dit voor een volwassen uurloon word gedaan.
Hoe gaan jullie hier mee om? Uiteraard heb ik al van alles bedacht, maar loop steeds tegen nieuwe beperkingen aan. (Zoals deze producten zelf afhalen bij de fulfilment partner zodat dit nichtje dit werk gewoon kan blijven doen. Het probleem is hierbij dan weer de afstand. Er zit geen fulfilment bedrijf in mijn directe omgeving)
Voorraad
Op dit moment is c.a. 60 procent van het assortiment afkomstig uit het buitenland. De overige 40 % haal ik zelf af bij de Nederlandse leverancier. Deze zit toevalling in mijn directe omgeving. Het voordeel hiervan is dat ik van deze 40 % geen grote voorraad hoef aan te houden aangezien ik deze producten altijd binnen 24 uur kan afhalen. Waardoor mijn klant geen leveringsvertraging ondervindt.
Hebben jullie grote voorraden bij deze fullfilment bedrijven liggen? Of wellicht de leveringstermijn naar de klant aangepast ( dus een langere leveringstermijn)
Mijn idee is dat een samenwerking tussen mijn bedrijf en een fullfilment partner alléén succesvol kan zijn, als deze in mijn directe omgeving zit én ik hier wekelijks binnen kan lopen om artikelen af te halen en te leveren. (Kan je überhaupt vrij gemakkelijk, wekelijks bij zo'n bedrijf binnen stappen ?)
Aan de andere kant geeft het me het gevoel dat ik beperkt denk en hierdoor dus kansen en mogelijkheden onbenut laat.
Ik hoop dat jullie mij van wat antwoorden en ideeën willen voorzien zodat ik eindelijk de stap eens kan zetten.
Alvast zeer veel dank!
Groeten Mike
Al lang twijfel ik eraan om mijn gehele voorraad en orderafhandeling over te doen aan een fulfilment bedrijf. Ik ben een enorme twijfelkont, waardoor ik maar blijf hangen in mijn beslissing en dus geen stap verder kom.
Graag wil ik jullie wat issues voorleggen die mij bezig houden, wellicht dat de ervaringsdeskundigen met een fulfilment overstap of een ieder ander met een frisse blik mij een stap verder kunnen helpen.
Bestellingen afhalen en contant betalen
Een aanzienlijk aantal klanten vind het prettig de bestelling fysiek af te halen en in de meeste gevallen ook te voorzien van een contante betaling. ( Dit is c.a. 15 % van mijn omzet)
Hoe werkt dit binnen de Fulfilment? Wat navraag bij 2 fulfilment bedrijven gaf me het idee dat dit niet erg gangbaar is. Hoe hebben jullie dit aangepakt na het overgaan naar een fulfilment bedrijf?
Personaliseren
Sommige artikelen worden voorzien van sticker met de bedrijfsnaam en een Nederlands- talige gebruiksaanwijzing en garantiebewijs.
Andere artikelen (veelal de artikelen uit China) worden eerst zeer nadrukkelijk gecontroleerd op kwaliteit. Een snelle fysieke controle tijdens de inslag is hierbij niet voldoende. Dit vergt veel tijd en dus ook geld. Op dit moment word dit netjes gedaan door een nichtje die zo makkelijk een leuk zakcentje kan sprokkelen of soms mijn lieve vriendin. De marge laat het niet toe als dit voor een volwassen uurloon word gedaan.
Hoe gaan jullie hier mee om? Uiteraard heb ik al van alles bedacht, maar loop steeds tegen nieuwe beperkingen aan. (Zoals deze producten zelf afhalen bij de fulfilment partner zodat dit nichtje dit werk gewoon kan blijven doen. Het probleem is hierbij dan weer de afstand. Er zit geen fulfilment bedrijf in mijn directe omgeving)
Voorraad
Op dit moment is c.a. 60 procent van het assortiment afkomstig uit het buitenland. De overige 40 % haal ik zelf af bij de Nederlandse leverancier. Deze zit toevalling in mijn directe omgeving. Het voordeel hiervan is dat ik van deze 40 % geen grote voorraad hoef aan te houden aangezien ik deze producten altijd binnen 24 uur kan afhalen. Waardoor mijn klant geen leveringsvertraging ondervindt.
Hebben jullie grote voorraden bij deze fullfilment bedrijven liggen? Of wellicht de leveringstermijn naar de klant aangepast ( dus een langere leveringstermijn)
Mijn idee is dat een samenwerking tussen mijn bedrijf en een fullfilment partner alléén succesvol kan zijn, als deze in mijn directe omgeving zit én ik hier wekelijks binnen kan lopen om artikelen af te halen en te leveren. (Kan je überhaupt vrij gemakkelijk, wekelijks bij zo'n bedrijf binnen stappen ?)
Aan de andere kant geeft het me het gevoel dat ik beperkt denk en hierdoor dus kansen en mogelijkheden onbenut laat.
Ik hoop dat jullie mij van wat antwoorden en ideeën willen voorzien zodat ik eindelijk de stap eens kan zetten.
Alvast zeer veel dank!
Groeten Mike