Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
h4a
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 november 2013

Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

04 november 2013

Ik las gisteren een artikel dat drukwerk een impuls geeft voor webwinkeliers. Daaruit haalde ik dat menig partij toch nog gebruik maakt van een fysieke flyer, nieuwsbrief of folder/brochure om hun klanten te informeren. Persoonlijk vond ik dat verrassend, gezien de drukkerij-markt dalende is.

Persoonlijk gebruik ik enkel visitekaartjes en briefpapier, tevens facturatiepapier en dat is het wel. Ik werk bij een alcoholvrij webshop en denk er nu wel serieus over na om bijv. een papieren nieuwsbrief te gaan verzenden.

Gebruik je nog drukwerk? Zo ja, wat?
 
Bekertje
Berichten: 134
Lid geworden op: 26 februari 2013
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

04 november 2013

Ik gebruik nog steeds drukwerk. Omdat ik het zelf kan ontwerpen kan ik hierop de kosten drukken en betaal ik enkel het papier.
Buiten mijn visitekaartjes heb ik flyers. Brief-/factuurpapier heb ik niet omdat bijna alles via de mail gaat. Voor de enkele keer dat ik briefpapier nodig heb print ik het logo er bij mee.

In de toekomst wil ik nog een bedrijfsbrocure maken. Maar verder geen papieren drukwerk.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

04 november 2013

Flyers en visitekaartjes op dit moment. Misschien in de toekomst nog ander drukwerk i.v.m. braderieën.

Facturen niet, die doe ik gewoon met een logo van mijn shop erop. En het wordt altijd nog gewaardeerd.
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

04 november 2013

Op dit moment alleen visitekaartjes. Maar zit nog wel over flyers na te denken ivm markten/evenementen e.d
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
h4a
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 november 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

04 november 2013

@Bekertje: Zou een gedrukte minicatalogus niks voor jouw posters zijn? Puur uit meerwaarde dat je drukwerk overal kan lezen?

@Zyra en Hilda: Gebruiken jullie nog een bepaald formaat flyer?
Ik twijfel soms om de maat. A6 of A5 is vaak wat ik zelf gebruik, maar wat is voor jullie handzaam?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

04 november 2013

We hebben briefpapier, folder (van die gevouwen dingen), visitekaartjes en eigen adreslabels met logo erop.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

05 november 2013

@Bekertje: Zou een gedrukte minicatalogus niks voor jouw posters zijn? Puur uit meerwaarde dat je drukwerk overal kan lezen?

@Zyra en Hilda: Gebruiken jullie nog een bepaald formaat flyer?
Ik twijfel soms om de maat. A6 of A5 is vaak wat ik zelf gebruik, maar wat is voor jullie handzaam?
A6 liggend en kom erachter dat ik nog cadeaubonnen heb laten maken. Die zijn langwerpig.
 
grr0x
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 februari 2012
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

05 november 2013

Hoewel online adverteren natuurlijk vele malen goedkoper kan zijn is drukwerk nog lang niet aan z'n eind. Huis aan huis folders kunnen heel effectief werken evenals flyers.
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

05 november 2013

Ik gebruik alleen visitekaartjes. Ook ik druk mijn logo gewoon af op de facturen. Wel heb ik stickers met mijn logo en url om een strikje mee vast te plakken wanneer iemand gebruik maakt van de inpakservice.
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

05 november 2013

Ik gebruik alleen visitekaartjes. Ook ik druk mijn logo gewoon af op de facturen. Wel heb ik stickers met mijn logo en url om een strikje mee vast te plakken wanneer iemand gebruik maakt van de inpakservice.
Sinds 1 november en het is 5 november...
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

05 november 2013

Ik heb visitekaartjes en flyers. Vorig jaar heb ik ook kerstkaarten laten drukken voor zakenrelaties, maar weet nog niet of ik dat dit jaar weer ga doen.
 
h4a
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 november 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

06 november 2013

Tanya, je bent één van de weinigen volgens mij. Ik stuur ze zelf ook kerstkaarten, maar veel klanten vonden het verrassend dat een bedrijf dit deed. Mijn klanten konden het waarderen, maar het gros verwachtte dit eigenlijk vanuit privé ipv uit business2business of business2consumer.

Hoe waren jouw reacties van klanten, positief?
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

06 november 2013

Dit jaar gaan wij ook kerstkaarten verzenden. 400 stuks. Voordeel van deze aantallen is dat we gebruik kunnen maken van partijenpost van PostNL. vanaf 250 stuks zijn de kosten hiervan ongeveer 0,40 euro per kaart met de 72 uurs service. Scheelt toch weer 1/3 van de prijs. :)

Vanaf volgend jaar gaan we ook papieren folders versturen richting onze al bestaande klanten. Dit zal 1-4 keer per jaar gaan gebeuren.
 
TrailerPlus
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 november 2011
Locatie: Zuidwolde
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

06 november 2013


Gebruik je nog drukwerk? Zo ja, wat?
Jawel

Visitekaartjes
Kladblokjes
af en toe een flyer
we hebben zelf 'geld' laten drukken
en vandaag weer 5000 flyers/ waardebonnen binnengekregen
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn
 
h4a
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 november 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

07 november 2013

@DannyvdM: Aardig wat kerstkaarten. En goeie tip van die 72 uurs-levering, scheelt toch weer.
Maak jij de kerstkaarten zelf of besteed je het uit?

@Trailerplus: Gevarieerd drukwerk gebruik je. Knap dat je geld hebt kunnen drukken, volgens mij accepteren de meeste drukkers dat niet. Is alles voor promotioneel gebruik?
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

07 november 2013

Het ontwerpen van de kerstkaarten doe ik zelf. Is eigenlijk simpelweg een foto van wat we aanbieden in kerstsfeer. Ik laat ze wel drukken bij een professionele partij.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

07 november 2013

Ook hier bestel ik nog regelmatig drukwerk ... voordeel is hier ontwerpen doe ik zelf en mijn vriend heeft een drukkerij, dus die drukt.
 
TrailerPlus
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 november 2011
Locatie: Zuidwolde
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

07 november 2013

Knap dat je geld hebt kunnen drukken, volgens mij accepteren de meeste drukkers dat niet. Is alles voor promotioneel gebruik?
alles voor reclame idd. visitekaartjes en boekjes gaan in elk pakketje mee.
Geld hebben we wel aangepast natuurlijk, maar heeft hoge attentiewaarde.
Flyers zijn waardebonnen tegelijk.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

07 november 2013

Knap dat je geld hebt kunnen drukken, volgens mij accepteren de meeste drukkers dat niet. Is alles voor promotioneel gebruik?
Op zich is dat niet zo snap hoor ... Drukkers mogen het alleen niet drukken als het 100 % lijkt ... dus kan inderdaad wel met afwijkingen .. zoals kleur en grote ... het moet trouwens wel voor zoveel % er niet op lijken ...
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

08 november 2013

Ik heb vandaag trouwens nog bedank kaartjes besteld. Formaat A6 met, met een korte tekst erop.
 
nescioo
Berichten: 144
Lid geworden op: 20 mei 2012
Locatie: Amsterdam

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

08 november 2013

Op zich is dat niet zo snap hoor ... Drukkers mogen het alleen niet drukken als het 100 % lijkt ... dus kan inderdaad wel met afwijkingen .. zoals kleur en grote ... het moet trouwens wel voor zoveel % er niet op lijken ...
Ik dacht eens gelezen te hebben dat je in Photoshop zelfs geen scans van briefgeld kan openen. Ikw eet niet of dat bij eurobiljetten ook zo is, maar bij dollars is het volgens mij nog steeds van toepassing:

http://www.bitrebels.com/design/how-to- ... photoshop/
 
h4a
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 november 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

08 november 2013

Op zich is dat niet zo snap hoor ... Drukkers mogen het alleen niet drukken als het 100 % lijkt ... dus kan inderdaad wel met afwijkingen .. zoals kleur en grote ... het moet trouwens wel voor zoveel % er niet op lijken ...
Ik dacht eens gelezen te hebben dat je in Photoshop zelfs geen scans van briefgeld kan openen. Ikw eet niet of dat bij eurobiljetten ook zo is, maar bij dollars is het volgens mij nog steeds van toepassing:

http://www.bitrebels.com/design/how-to- ... photoshop/
Photoshop opent gewoon Euro of ander geld. Er zit geen scanbeveiliging op, wel een kopieerbeveiliging dat ik weet. Mijn buurman is vormgever en hij heeft de proef op de soms genomen met een briefje van 10 euro te scannen, enige wat niet natuurgetrouw overkwam was het foliestukje.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

08 november 2013

Misschien weten jullie hier een goede leverancier voor. Ik zoek een drukker welke tegen een redelijke prijs 5000 visitekaartjes kan maken. Elk met een unieke actiecode en een barcode.

Ik moet nog kijken bij de lokale drukker, maar ik dacht, misschien weten jullie een leverancier welke dit zo kan doen.

Een andere optie voor mij is om dit uit te printen met zo'n blad van 10 visitekaartjes op een A4. Dan kunnen wij het zelf uitprinten. De kwaliteit hoeft toch niet super te zijn. Een leverancier is uiteraard een heel stuk makkelijker
 
nescioo
Berichten: 144
Lid geworden op: 20 mei 2012
Locatie: Amsterdam

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

09 november 2013

Misschien weten jullie hier een goede leverancier voor. Ik zoek een drukker welke tegen een redelijke prijs 5000 visitekaartjes kan maken. Elk met een unieke actiecode en een barcode.

Ik moet nog kijken bij de lokale drukker, maar ik dacht, misschien weten jullie een leverancier welke dit zo kan doen.

Een andere optie voor mij is om dit uit te printen met zo'n blad van 10 visitekaartjes op een A4. Dan kunnen wij het zelf uitprinten. De kwaliteit hoeft toch niet super te zijn. Een leverancier is uiteraard een heel stuk makkelijker
Hoe wil je dit sowieso doen? Xml-bestand met de codes importeren in indesign, vervolgens in een aantal pdf-bestanden aanleveren? Of enkel de code's aanleveren? In dat laatste geval zou ik eerder naar een direct mailing-achtig bedrijf kijken. In dat eerste geval kan je net zo goed naar je lokale copyshop.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

09 november 2013

Misschien weten jullie hier een goede leverancier voor. Ik zoek een drukker welke tegen een redelijke prijs 5000 visitekaartjes kan maken. Elk met een unieke actiecode en een barcode.
De voorzijde professioneel laten drukken, daarna zelf printen op de achterzijde.
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

09 november 2013

Tanya, je bent één van de weinigen volgens mij. Ik stuur ze zelf ook kerstkaarten, maar veel klanten vonden het verrassend dat een bedrijf dit deed. Mijn klanten konden het waarderen, maar het gros verwachtte dit eigenlijk vanuit privé ipv uit business2business of business2consumer.

Hoe waren jouw reacties van klanten, positief?
De kaarten waren voor zakenrelaties, dus niet voor klanten ;).
Maar je brengt me wel op een idee, zouden klanten dat leuk vinden?
Gewoon een blanco kerstkaart met de bestelling mee, die ze zelf kunnen sturen?
Ik ga eens kijken wat daarvan het kostenplaatje zou worden :).
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

09 november 2013

Misschien weten jullie hier een goede leverancier voor. Ik zoek een drukker welke tegen een redelijke prijs 5000 visitekaartjes kan maken. Elk met een unieke actiecode en een barcode.
De voorzijde professioneel laten drukken, daarna zelf printen op de achterzijde.
Dit, zo hebben wij dat ook eens gedaan :).
Ik bewaar trouwens altijd drukwerk wat ik zelf krijg bij een webwinkelbestelling, en heb ook wel eens een dergelijke constructie gezien met een sticker met een code erop.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

09 november 2013

Hoe wil je dit sowieso doen? Xml-bestand met de codes importeren in indesign, vervolgens in een aantal pdf-bestanden aanleveren? Of enkel de code's aanleveren? In dat laatste geval zou ik eerder naar een direct mailing-achtig bedrijf kijken. In dat eerste geval kan je net zo goed naar je lokale copyshop.
Dat kan op wijze welke de drukker als voorkeur heeft. CSV, XML, Excel, plain text, al gelijk in PDF formaat aangeleverd, dat maakt niet uit.
De voorzijde professioneel laten drukken, daarna zelf printen op de achterzijde.
Dat is een optie, dan moeten de kaartjes echter wel groter zijn dan een visitekaartje.

Ik heb per PB toevallig een tip gehad, waar ik binnenkort contact mee op neem. Anders ga ik inderdaad langs de drukker/copyshop in de buurt.
 
h4a
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 november 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

11 november 2013

Drukken is tegenwoordig zo goedkoop geworden dat zelf printen soms bijna niet de moeite meer loont. Althans dat is mijn ervaring, maar er wordt toch nog wel wat drukwerk gebruikt ;)
 
Bekertje
Berichten: 134
Lid geworden op: 26 februari 2013
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

17 november 2013

@h4a

Ik ben wel bezig om een catalogus te ontwikkelen maar er komen ook steeds meer beelden bij dus als er geld over is komt er een catelogus met losse bladen.

Maar eigenlijk vind ik het teveel geld om te maken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht