Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
bellafashion
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 oktober 2010
Locatie: zoetermeer

vinden leveranciers en groothandel webwinkel

07 oktober 2010

ik wil heel graag een webwinkel beginnen met dameskleding voor de doelgroep van ongeveer 16 tot en met 30 jaar. gewoon fashionble kleding van deze tijd, bijvoorbeeld beetje gelijk aan (zara,bershka,h&m) wil niet een webwinkel starten met merkkleding wat er al genoeg is.
ben nog helemaal in onderzoek maar kom helemaal vast te zitten over de inkoop, groothandels en leveranciers...

mijn vraag is dus hoe kom ik aan leveranciers of groothandels? en zijn dat alleen leveranciers die merkkleding doen?
kan het dat ik ergens mijn collectie kan uitkiezen?
anders hoe kan ik het beste zoeken?

het liefst heb ik leveranciers die het voor mijn versturen, zodat ik niet zelf hoe te inversteren en kleding zou moeten op slaan.
maar hoe zit het dan met de keuze van de collectie en de foto's op mijn site bijvoorbeeld?


Kan iemand mij tips geven??

dankjewel! groetjes Isabella.. :)
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

08 oktober 2010

Hoi Isabella! Welkom op het forum. Een paar vragen voor ik de juiste antwoorden voor je weet:

- Wil je het graag? Of ga je het doen? Wat is de kans dat jij oktober 2011 leeft van de inkomsten van je webwinkel?
- Je wilt je niet richten op merkkleding wat er al genoeg is, maar wilt iets doen zoals Zara, H&M, Bershka... Waarom begrijp ik die zin niet? En waarom denk ik nu al dat jouw marge nul gaat zijn?
- Je zoekt groothandels en leveranciers, maar weet je wel precies wat je wilt gaan verkopen? En waarom? En aan wie? En hoe? Normaal gesproken is een groothandel pas vraag 10 in het ondernemingsplan en heb je al antwoorden op die 3 vragen die ik je nu stel.

Als je een groothandel belt met de vraag om zijn assortiment en je hebt geen antwoord op enkele basisvragen zoals je nu ook stel, dan verwijst hij je naar het Sinterklaasboek van de Intertoys. Op die manier vullen kinderen hun kamer. Succesvolle webwinkeliers hebben iets meer structuur en plan.

Het klinkt hard! En ik wil je niet demotiveren! Maar juist helpen in te zien wat een groothandel van je verwacht. Als ik als groothandel al bij de eerste selectie de vraag krijg 'verstuurd u ook? want ik vind dat zo'n gedoe of ik vind dat te duur' dan haakt hij af. Of dat zou hij moeten doen als het een goede groothandel is. Want waarom zou hij tijd en geld investeren als de ondernemer voor wie hij het doet, dat zelf al niet doet?

In het einde van je berichtje stel je twee hele belangrijke vragen: Hoe zit het met de keuze van je collectie en hoe wil je dat presenteren? Dat zijn geen vragen voor een groothandel, ook niet voor ons, maar vragen die je jezelf zou moeten stellen. Hoe denk jij, als directeur van een winkel (want dat ben je nu in potentie) dat dit zou moeten werken? Ga dan op zoek naar een bedrijf die het in grote lijnen ook echt op die manier kan doen voor jou.
 
bellafashion
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 oktober 2010
Locatie: zoetermeer

11 oktober 2010

dankuwel dat u heeft gereageerd.
Het is iets wat ik wel echt ga doen!
maar ben nog helemaal niet met een ondernemingsplan begonnen of iets, dat is waar ik me de komende weken op wil gaan richten.
Ik ben inderdaad iets te hard van stapel gelopen, maar het was eem vraag die in me hoofd zat die ik gewoon snel moest weten....


''fashionble kleding van deze tijd, bijvoorbeeld beetje gelijk aan (zara,bershka,h&m) wil niet een webwinkel starten met merkkleding wat er al genoeg is.'' > met deze zin bedoel ik trouwens dat ik niet zoiets als hun wil gaan doen maar zulk soort gelijke kleding wat hun verkopen in mijn webwinkel verkopen met ongeveer dezelfde doelgroep.
hoop dat het nu iets duidelijker is..

Waarom denkt u dat de marge nu al 0 gaat zijn?? bedoelt u omdat de kleding relatief goedkoop is vergeleken met merkkleding?

Heb een idee en ga beginnen met me ondernemingsplan.
heeft u toevallig nog tips voor me?

groetjes isabella
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

12 oktober 2010

Ja, google eens op ondernemersplan. Dan zul je al van alles vinden.
Verder eens goed rondkijken op kvk.nl, daar zul je ook veel vinden!
Succes.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Daantje
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 oktober 2010
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

29 oktober 2010

Wat er denk ik bedoeld wordt is dat je eigenlijk totaal niet een duidelijk beeld geeft van wat je wilt.
Ik wist toen ik begon wat mijn doelgroep moest zijn, wat ik wilde verkopen en heb onderzoek gedaan wat het aanbod al is online.
Dat artikelen ook in winkels worden verkocht weten we allemaal of het nou kleding of cd's zijn, maar waar wil je in uitblinken.
Je noemt merken die mega reclame campagnes hebben, een naam van hier tot en met Tokio (letterlijk en figuurlijk), waarom zou je daar tegenop willen gaan?
Maak gebruik van hun naam, probeer artikelen in te kopen en laat zien dat je dat merk verkoopt, iedereen weet namelijk wat het is.
Als ik een gevestigd label google , zou t toch top zijn als ik bij jou shop kom?
Een merk soortgelijk aan ga ik niet ' goegele'

De tip voor een ondernemingsplan is echt een topper!zeker doen, eerst een beter plan,uitwerken, onderzoek doen en dan gaan proberen.
Heel veel succes
Heb er niet 1 maar 4 ;)
 
Nijtram
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 oktober 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

10 november 2010

Pak eens een telefoon en bel eens wat groothandels waar je interesse in hebt.
Leg uit wat je wilt, vraag of ze kunnen helpen/uitleggen. De wil om te helpen is groot.
Waar moet je als leverancier voldoen, hoe kan je ze helpen hun groothandelsdoelstellingen met jouw winkel te behalen, etc, etc
Vraag een uurtje, ga op bezoek, je krijgt meestel meer dan je verwacht en neem iets mee als bedankje.

World Fashion Center in Amsterdam, daar al eens gekeken, bezocht, rond gebeld?
In Almere zit ook en Fashion Center.

Ondernemen is vooral doen. In grote lijnen denken, waarmee onderscheid jij je van die anderen. De details komen latern wel, foto's, verzending, enzo, daar zijn oplossingen voor.
 
ngdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 november 2010
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

11 november 2010

Wij zijn begonnen met kijken bij de Trade Mart. Een grote beurs in Utrecht.
Volgens mij heb je daar ook kleding.

Groet Elsbeth

http://www.glazenenbekers.nl
 
Ban Dee
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 november 2010
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

03 december 2010

Hoi ik ken wel iemand die ook kleding verkoopt Zij halen hun kleding via talie of china. Als je wil kan ik voor je vragen of kan je met hun samenwerken.

gr, kang
 
Merkstunter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 februari 2011
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

19 februari 2011

Hoi,

Ik weet niet of je dit forum nog volgt maar zo wel, neem dan contact met mij op. Ik ben een leverancier en wil je wel op weg helpen eventueel of tips geven.

Met vriendelijke groet
 
Tessa0705
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 maart 2011

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

08 maart 2011

U zou mij wil kunnen helpen. Ik wil graag een webwinkel beginnen in kleding en evt sieraden en tassen etc. maar nu ben ik op zoek naar leveranciers en hoe ik aan de kleding kan komen. De kleding die ik wil gaan verkopen is niet te duur maar wel hip. Ik zou graag hulp van u hebben. En wat meer informatie over dat wat u aanbiedt.

Groeten Tessa
 
Sieraden stunter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 augustus 2011
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

06 augustus 2011

ik wil heel graag een webwinkel beginnen met dameskleding voor de doelgroep van ongeveer 16 tot en met 30 jaar. gewoon fashionble kleding van deze tijd, bijvoorbeeld beetje gelijk aan (zara,bershka,h&m) wil niet een webwinkel starten met merkkleding wat er al genoeg is.
ben nog helemaal in onderzoek maar kom helemaal vast te zitten over de inkoop, groothandels en leveranciers...

mijn vraag is dus hoe kom ik aan leveranciers of groothandels? en zijn dat alleen leveranciers die merkkleding doen?
kan het dat ik ergens mijn collectie kan uitkiezen?
anders hoe kan ik het beste zoeken?

het liefst heb ik leveranciers die het voor mijn versturen, zodat ik niet zelf hoe te inversteren en kleding zou moeten op slaan.
maar hoe zit het dan met de keuze van de collectie en de foto's op mijn site bijvoorbeeld?

Kijk eens op http://www.hokaspam


Kan iemand mij tips geven??

dankjewel! groetjes Isabella.. :)
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 21 april 2013, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: hokasieradenspam verwijderd.
 
ondernemer123
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 augustus 2011

Re:

26 augustus 2011

Ja, google eens op ondernemersplan. Dan zul je al van alles vinden.
Verder eens goed rondkijken op kvk.nl, daar zul je ook veel vinden!
Succes.
Kijk op http://www.qredits.nl voor goede ondernermings- en financiele plannen!!
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

27 augustus 2011

Ik zou eens kijken bij WFC(world fashion centere) in Amsterdam, daar zitten allemaal boetiek's groohandels in kleding ect..
 
marian
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 april 2013

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

21 april 2013

Ik koop al jaren mijn sieraden in bij Trendyworld die zijn altijd heel mode bewust en een goede service ga maar een op hun site kijken http://www.spamspam.nl
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 21 april 2013, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link weggehaald.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

21 april 2013

Je zou verwachten wanneer er al jaren bij je gekocht word. Je toch wel een vastnummer kunt veroorloven.

Trendyworld
Hemsterhuisstraat
2513 RG Den Haag
Nederland
Telefoon:
06-41399680
E-mailadres:
Trendyworld@ziggo.nl
E-mail (bestellingen):
Trendyworld@ziggo.nl

Dat is toevalling!!!!
De persoon achter Tredyworld heet ook Marianne!


Trendyworld heeft altijd de nieuwste mode sieraden en mode accessoires wij blijven altijd up to date We hebben constant nieuwe aanvoer van nieuwe leren tassen, suède tassen, sjaals en sieraden .En deze zijn altijd van de beste materialen vervaardigd . Ik kan U vertellen dat deze zomer erg leuke printen en kleuren in de mode komen .Maar dat ziet U van zelf wel als U geregeld onze site bezoekt om een kijkje te nemen

mvgr Marianne trendyworld
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

21 april 2013

Geen huisnummer... (Ziet niemand dat?!)
Geen KvK-nummer...
Geen btw-nummer...
Naam Trendyworld onvindbaar in het Handelsregister...

Gevonden op drie hoog achter...

Naam: M.F.P. Hage
Vestigingsadres: Hemsterhuisstraat 212
Vestigingsplaats: 2513RG 's-Gravenhage
KvK-nummer: 27161599

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSW ... 1615990000
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: vinden leveranciers en groothandel webwinkel

21 april 2013

Goed, deze parade van misleidende spam stop ik even hier.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht