Wat met retours van foute adressen
Geplaatst: 16 november 2013
Het komt steeds meer en meer voor: klanten die vergeten een busnummer op te geven, of zich zelfs gewoon van huisnummer vergissen!
Aangezien ik altijd met tracking verzend gaat dit standaard retour omdat de postbode verplicht is af te leveren op het juiste adres, en dus komt dit terug als "adres niet volledig", ook al zouden er in een appartementshal maar drie bussen zijn en staat de naam van de klant op de bus... de meeste postbodes sturen dan retour...
Klanten komen dan uit de lucht vallen, en zeggen eerst dat alles correct is, maar na twee keer vragen komt er toch een busnummer uit de lucht vallen.
En dan verwachten ze dat nog voor de retour terug bij mij komt om de bestelling opnieuw te verzenden!
Hoe reageren hier de meesten op? Botweg de order annuleren en terugbetalen en dit aanzien als een retour binnen bedenktermijn? Of telkens maar weer de klantvriendelijkheid laten zegevieren en de extra verpakkings- en verzendkosten uit eigen zak betalen om opnieuw te verzenden?
Aangezien ik altijd met tracking verzend gaat dit standaard retour omdat de postbode verplicht is af te leveren op het juiste adres, en dus komt dit terug als "adres niet volledig", ook al zouden er in een appartementshal maar drie bussen zijn en staat de naam van de klant op de bus... de meeste postbodes sturen dan retour...
Klanten komen dan uit de lucht vallen, en zeggen eerst dat alles correct is, maar na twee keer vragen komt er toch een busnummer uit de lucht vallen.
En dan verwachten ze dat nog voor de retour terug bij mij komt om de bestelling opnieuw te verzenden!
Hoe reageren hier de meesten op? Botweg de order annuleren en terugbetalen en dit aanzien als een retour binnen bedenktermijn? Of telkens maar weer de klantvriendelijkheid laten zegevieren en de extra verpakkings- en verzendkosten uit eigen zak betalen om opnieuw te verzenden?