Pagina 1 van 1
Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 01 december 2013
door ambizz
Goedemiddag,
Ik heb een probleem en ben benieuwd of jullie hier ook wel eens mee te maken hebben gehad.
Afgelopen week een pakketje naar een klant gestuurd. Buiten het feit dat dit al wat raar verliep (klant bestelde het op 15 november, betaalde uiteindelijk pas op 28 november, zelfs na een herrinneringsmail van mijn zijde, met de mededeling dat het echt op de 29e binnen moest zijn want anders was het allemaal veel te laat, maar dat terzijde) kreeg ik vandaag een mail waarin stond dat het pakket leeg is aangekomen, met enkel het verpakkingsmateriaal in een doos.
Ik heb de vrouw om foto´s gevraagd waarop ik nog geen reactie heb gehad maar ik krijg ongetwijfeld foto´s van een lege doos. Ik ga er altijd maar van uit dat de klant er niet over zal liegen en inderdaad een lege doos heeft ontvangen. Dit betekend dan uiteraard wel dat het pakketje leeggehaald moet zijn bij de post (waarde 450€) welke aangetekend is verstuurd.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik moet zeggen dat ik na 8 jaar nog nooit zoiets heb meegemaakt. Wellicht een keer een envoloppe welke niet aankomt, in dat geval stuur ik in 99% van de gevallen het product opnieuw op.
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 01 december 2013
door Het Varaantje
Als het goed is is het gewicht genoteerd bij verzending door de vervoerder. Zo kan je in ieder geval aantonen dat je wel iets meer dan een lege verpakking verzonden hebt.
Heeft de klant verder geen opmerkingen gemaakt over een kapotte doos oid. Het lijkt me wel raar dat een klant iets krijgt en pas veel later gaat klagen dat de doos leeg is. Zoiets voel je toch bij ontvangst?
Als je het verzekerd verzonden hebt zou ik contact opnemen met de vervoerder hierover.
Wat voor item gaat het eigenlijk over?
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 01 december 2013
door Rudy
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt. Je kan het beste een beetje bluffen en hopen dat ze het daarbij laten. Mijn vermoeden als ik het verhaal lees is dat de klant een trucje uithaalt.
Zeg dat het pakket volgens de vervoerder bij levering een bepaald gewicht had, en dat het daarom vreemd is dat de inhoud weg is. Vraag vervolgens of het mogelijk is dat een huisgenoot of iemand anders het pakket open gemaakt heeft, en het misverstand daardoor is ontstaan. Hiermee geef je een eventuele fraudeur een uitweg in het geval ze weten dat het niet zal lukken, met een door jou aangedragen geloofwaardig excuus voor het "lege pakket". Dan is de kans iets groter dat ze zeggen dat het klopt, en daardoor wegkomen met een poging tot oplichting.
Blijven ze volhouden, dan zal het nog lastig worden. De kans dat het pakket bij het postbedrijf is leeggehaald is in ieder geval nihil. Als iets bij de post zoekraakt worden er geen lege dozen in het proces achtergelaten is mijn ervaring.
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 01 december 2013
door Het Varaantje
Rudy schreef: Als iets bij de post zoekraakt worden er geen lege dozen in het proces achtergelaten is mijn ervaring.
Hoeft niet hoor. Ik kan uit de OP niet opmaken of de verzenddoos gewoon helemaal leeg was (wat ik me niet kan voorstellen want dat weegt helemaal niks) of dat de verpakking leeg was. Bijvoorbeeld een mobiel uit de doos gehaald.
Er wordt zovaak gejat bij de post. Maar waar in het traject is interessant om te achterhalen. Bij het afleverpunt, het sorteercentrum of de bezorger? De ontvanger kan natuurlijk ook de zaak proberen te tillen dat is gewoon moeilijk tot niet te achterhalen.
Het is in ieder geval verstandig geweest de boel aangetekend te verzenden. In dat geval mag de vervoerder een onderzoek instellen. Afhankelijk van welke vervoerder kunnen ze ook zien hoeveel het pakket woog in iedere fase van het bezorg process.
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 02 december 2013
door Ward
Het Varaantje schreef:Afhankelijk van welke vervoerder kunnen ze ook zien hoeveel het pakket woog in iedere fase van het bezorg proces.
PostNL kan dat inderdaad; het gewicht kun je terugvinden in de
track & trace en in
MijnPakket. Als je vervolgens ook nog zelf een pakket weegt voordat je het aanbiedt, is helemaal duidelijk waar de "fout" ligt.
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 02 december 2013
door grr0x
Dus PostNL heeft de doos leeggehaald? Dan zou je dit moeten laten onderzoeken door hun en je geld terugeisen, maar het lijkt me sterk dat dit gebeurt is en ik denk dat ze daar niet eens op zal ingaan.
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 02 december 2013
door Zyra
Ik zou twijfel krijgen aan het verhaal. Dozen leeg bezorgen doen ze echt minder snel dan dozen helemaal niet bezorgen.
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 04 december 2013
door Het Varaantje
Ben ik de enige die zich eraan irriteerd dat steeds meer mensen wel een vraag stellen maar te beroerd zijn om het antwoord te lezen? Aan de laatste login datum te zien...
Post dan niet ofzo.
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 04 december 2013
door Ward
Het Varaantje schreef:Ben ik de enige die zich eraan irriteerd dat steeds meer mensen wel een vraag stellen maar te beroerd zijn om het antwoord te lezen? Aan de laatste login datum te zien...
Je hoeft niet in te loggen om antwoorden te lezen.
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 04 december 2013
door Zyra
En mensen kunnen het druk hebben of zijn het eventjes vergeten. Kan ook.
Re: Pakket blijkt leeg bij de klant aangekomen te zijn
Geplaatst: 04 december 2013
door Het Varaantje
Ward schreef:Het Varaantje schreef:Ben ik de enige die zich eraan irriteerd dat steeds meer mensen wel een vraag stellen maar te beroerd zijn om het antwoord te lezen? Aan de laatste login datum te zien...
Je hoeft niet in te loggen om antwoorden te lezen.
Dan zou het beleefd zijn om meteen even antwoord te geven op de gestelde vragen.
Zal me verbazen als we TS nog terugzien..