Pagina 1 van 1

Telefoon Accessoires Leverancier

Geplaatst: 04 december 2013
door mark123
Hallo allemaal,
Ik zit er momenteel over na te denken om een bedrijf op te zetten in telefoon accessoires als leverancier. De accessoires zijn zoals kabeltjes, hoesjes en screen protectors.
Dit alles kan dan worden besteld via een webshop speciaal voor bedrijven en met een minimale afname per 20 stuks. Het zullen universele accessoires en geen merken.

Maar nu heb ik een paar vragen voor jullie om te kijken of mijn plan haalbaar is of niet.

- Wat is de gemiddelde prijs die jullie betalen voor een iphone 4/4s PU lederen flipcase per 20 stuks?
- Als het bestelde aantal groter is dan het aantal dat ik op voorraad heb, hoe lang zou je daarvoor op willen wachten?
- Wat is de gemiddelde prijs die jullie willen betalen voor een Iphone 4/4S Screen protector per 20 stuks?

Ik zou het op prijs stellen als jullie op deze vragen willen antwoorden.
Opmerkingen graag in opbouwende kritiek

Mvg

Re: Telefoon Accessoires Leverancier

Geplaatst: 04 december 2013
door RicardoV
Moeite doen voor opbouwende kritiek wanneer jij niet eens moeite kan doen om fatsoenlijke vragen te formuleren?

Je vragen zijn te algemeen. Een 'screenprotector' een 'pu case' van Diesel of van de chinese outlet factory?

Re: Telefoon Accessoires Leverancier

Geplaatst: 04 december 2013
door mark123
ik heb de post aangepast om het allemaal wat duidelijker te maken

Re: Telefoon Accessoires Leverancier

Geplaatst: 04 december 2013
door Rudy
Dus met andere woorden: je wil merkloze producten uit China laten overkomen om dit vervolgens aan ondernemers door te verkopen in Nederland? Dat kunnen ze ("we" is ook toepasselijk in mijn geval) zelf toch ook? Als je nu importeur van een mooi exclusief merk bent zal je nog iets te bieden hebben, maar anders kan je beter verder kijken naar een andere branche. Er is al zoveel aanbod in "Chinese rommel" wat betreft telefoonaccessoires.

Re: Telefoon Accessoires Leverancier

Geplaatst: 04 december 2013
door grr0x
1. max. 10 euro
2. nee, ik wil het altijd de volgende dag hebben al moet ik een lelijk hoesje bestellen
3. paar euro

Je grootste concurrent is denk ik eBay, iedereen die ik ken besteld die dingen gewoon vanuit China. Voor een paar euro willen ze best een weekie wachten.

Re: Telefoon Accessoires Leverancier

Geplaatst: 05 december 2013
door Zyra
mark123 schreef:Hallo allemaal,
Ik zit er momenteel over na te denken om een bedrijf op te zetten in telefoon accessoires als leverancier. De accessoires zijn zoals kabeltjes, hoesjes en screen protectors.
Dit alles kan dan worden besteld via een webshop speciaal voor bedrijven en met een minimale afname per 20 stuks. Het zullen universele accessoires en geen merken.

Maar nu heb ik een paar vragen voor jullie om te kijken of mijn plan haalbaar is of niet.

- Wat is de gemiddelde prijs die jullie betalen voor een iphone 4/4s PU lederen flipcase per 20 stuks?
- Als het bestelde aantal groter is dan het aantal dat ik op voorraad heb, hoe lang zou je daarvoor op willen wachten?
- Wat is de gemiddelde prijs die jullie willen betalen voor een Iphone 4/4S Screen protector per 20 stuks?

Ik zou het op prijs stellen als jullie op deze vragen willen antwoorden.
Opmerkingen graag in opbouwende kritiek

Mvg
Ik haal het nooit bij een Nederlands bedrijf. Simpel, ze halen het uit China voor een paar euro en willen er x100 aan verdienen. eBay of DealExtreme zijn de websites waarbij ik inkopen doe daarvoor of bijvoorbeeld met een oplader en goede service MobileFun.

En om je vragen te beantwoorden: gebruik geen iPhone.
En je focust alleen op iPhone 4? Dat is zo oud, volgend jaar heb je alweer de iPhone 6.

Waarom ik toch reageer is dat ik mij afvraag waarom je hier op wilt gaan focussen. Ik vind het wel interessant wat je wil verkopen daar niet van hoor, maar ik weet niet of je er iets uithaalt.

Re: Telefoon Accessoires Leverancier

Geplaatst: 29 maart 2014
door JKPolman
Moet toegeven de vraag is wel breed geformuleerd, maar om je toch een beetje op weg te helpen.

Een focus op het Business 2 Business (B2B) segment is op zich niet verkeerd. Alleen denk ik wel dat je idd wat meerwaarde moet toevoegen dan alleen "kale hoesjes" leveren. Bedrijven willen juist vaak relatiegeschenken incl. hun eigen logo bestellen. Kortom, als jij een extra service levert bovenop de standaard import, dan zie ik wel kans van slagen.

Als je dit niet/kan wil leveren dan zou ik aanraden te focussen op de consumentenmarkt.