Pagina 1 van 1

Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 03 januari 2014
door roald18
Hallo!

Ik heb een artikel aan een klant verkocht, nu heeft de klant deze ontvangen en geeft aan dat het artikel afwijkt van de foto.

Nu heeft de klant hierin gelijk, echter kan deze afwijking heel klein en kan deze niet storend zijn.

Echter geeft de klant aan dat deze het artikel kapot heeft laten vallen en het een nieuwe wil.

Nu is het zo dat het artikel tijdelijk niet mee leverbaar is en ik alleen de bestelling eventueel kan crediteren.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Re: Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 03 januari 2014
door henk-k
Kapot laten vallen is toch de verantwoordelijkheid van de klant?

Uit coulance zou ik eventueel een nieuwe sturen, afhankelijk van de kostprijs natuurlijk.

Re: Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 03 januari 2014
door Dirkjan
Had deze klant eerder wat besteld en heb je klantenhistorie?
henk-k schreef:Uit coulance zou ik eventueel een nieuwe sturen, afhankelijk van de kostprijs natuurlijk.
Maar is niet mogelijk geeft topicstarter dus al aan. Lastige beslissing zonder verdere context. Op basis van wat je hier prijsgeeft, zou ik duidelijke foto's van het gebroken artikel opvragen en vervolgens het aankoopbedrag terugstorten denk ik.

Re: Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 04 januari 2014
door dborneman
Ik zou het bij een laag aankoop bedrag ook terugstorten. Wanneer het echter gaat om een duur artikel en de klant laat het kapot vallen dan zou ik het niet zomaar terugstorten.

Re: Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 04 januari 2014
door Wouter Hol
Als je klant zelf al zegt dat hij het kapot heeft laten vallen dan is het naar mijn idee een simpel verhaal; de klant kan een nieuwe bestellen.

Dat het artikel afweek van wat je aanbood doet naar mijn idee niet meer ter zake omdat de klant het artikel al beschadigd heeft.

Re: Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 04 januari 2014
door ErwindeB
Ik sluit me aan bij Wouter, je kam heel ver gaan met je klantenservice, maar er is toch zeker ergens een grens.

Re: Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 05 januari 2014
door Zyra
ErwindeB schreef:Ik sluit me aan bij Wouter, je kam heel ver gaan met je klantenservice, maar er is toch zeker ergens een grens.
Mee eens!

Re: Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 05 januari 2014
door Maurice
+1

Re: Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 28 januari 2014
door paraplu
ik zou toegeven dat het artikel op een klein punt niet overeen komt met de foto en dat de klant het artikel, in originele staat, kosteloos mag retour sturen... Uitleggen over de levertermijn en optie bieden om het geld terug te betalen...

dat de klant het artikel kapot heeft laten vallen is jammer, heel jammer voor de klant, want dan gaat het bovenstaande verhaal niet meer op... pech, hebben we allemaal wel eens...

Re: Bestelling van klant klopt niet

Geplaatst: 28 januari 2014
door Droomjuweeltjes
Zou het niet zo zijn dat de klant nĂ¡ het kapot laten vallen pas besloten heeft dat het niet aan de verwachtingen voldeed?

Als je iets wil retourneren of ruilen, moet je het product in goede staat terugzenden. En dat gaat nu niet lukken. Ik ben het helemaal eens met Wouter.