Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Give2014
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 februari 2014
Contacteer:

Gezocht: leveranciers biologische producten

11 februari 2014

Sinds geruime tijd ben ik op zoek naar betrouwbare leveranciers in bulkproducten (dus geen merken) voor mijn webwinkel in superfoods, supplementen en (kruiden)thee.

Ik heb veel gegoogled en gecorrespondeerd met diverse groothandels, maar bij veel groothandels geldt er een heel hoog minimumorder bedrag.
Nu ben ik nog niet heel groot, maar zal toch ergens moeten beginnen.

Verder zijn groothandels moeilijk te vinden op google, er komen vooral gesponsorde bedrijven naar voren en zogenaamde groothandels die al de prijzen bij de producten vermelden (dus geen echte groothandels denk ik).

Hebben jullie tips? Waar zoeken jullie op? Misschien benader/zoek ik het verkeerd (google?)

NB: ik heb een goede leverancier, maar de marge is minimaal...
Webwinkel in biologische Superfoods, supplementen, thee en natuurlijke verzorgingsproducten.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

11 februari 2014

Nou sorry hoor, maar als ik het kan dan kan jij het ook. Er zijn een paar hele goede spelers op de markt en minimum order bedrag tussen de 250 en 500 euro is normaal bij sommige.

En wat een onzin om te zeggen er zijn groothandels die prijzen laten zien dus zullen ze geen groothandels zijn. Sommige laten alleen adviesverkoopsprijs zien en moet je inloggen om de inkoopsprijs te zien.

Toch is er ook één die vooral op cosmetica richt, maar ook gezonde voeding levert. Zoek bijvoorbeeld op Royal Green.

Daarbij wat is een lage marge? Laag vind ik als het maximaal maar 10% is.
 
Give2014
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

11 februari 2014

Bedankt voor je reactie Zyra.

Als je mijn vraag goed gelezen had, had je misschien anders geantwoord.
Om het onzin te noemen vind ik niet zo netjes.

Zoals ik schreef ben ik op zoek naar bulk wat ik zelf kan labelen. Dus geen merken als Royal Green, geen Nieuwe Band, Mattisson (of noem maar op) Zulke leveranciers zijn inderdaad makkelijk te vinden en de grote spelers op de markt verkopen niet het type bulk dat ik nodig heb.

Is er nog iemand anders die een zoeksuggestie heeft?
Webwinkel in biologische Superfoods, supplementen, thee en natuurlijke verzorgingsproducten.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

11 februari 2014

Opzich is het een interessante vraag.

Neem even 'lijnzaad' als voorbeeld. Je kunt dit van merken kopen; maar dan zullen je marges krimpen. Je kunt ook zelf het product gaan importeren, labelen en op de markt zetten.

Persoonlijk zou ik dan denken dat je naar landen als china moet uitwijken. MAAR; er gelden ook strenge eisen waar je aan moet voldoen. Zeker bij voedingswaren.
Volgens mij is het wel lastiger dan importeren, sticker erop en verkopen...

Het zou overigens wel informatief zijn als je meer informatie geeft over wat je marge nu ongeveer is; en wat je in gedachte hebt..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Give2014
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

11 februari 2014

Opzich is het een interessante vraag.

Neem even 'lijnzaad' als voorbeeld. Je kunt dit van merken kopen; maar dan zullen je marges krimpen. Je kunt ook zelf het product gaan importeren, labelen en op de markt zetten.

Persoonlijk zou ik dan denken dat je naar landen als china moet uitwijken. MAAR; er gelden ook strenge eisen waar je aan moet voldoen. Zeker bij voedingswaren.
Volgens mij is het wel lastiger dan importeren, sticker erop en verkopen...

Het zou overigens wel informatief zijn als je meer informatie geeft over wat je marge nu ongeveer is; en wat je in gedachte hebt..

Dank je voor je bericht!

Ik heb inderdaad ook al gekeken naar importeren, hiervoor ben ik denk ik nog te klein. En inderdaad hangt dat aan elkaar van regeltjes. Mijn 'bestelgebied' beperkt zich nu tot de EU.
Ik kijk uit naar biologische/faitrade gecertificeerde bedrijven. Verder loop ik bij veel bedrijven tegen een minimumorder bedrag aan van, zoals zyra al zei, rond de 500 euro. Dit is in principe geen probleem, als het bij 1 leverancier zou blijven. Het zijn er nu meerdere...

Mijn marges liggen nu tussen de 5 en 80%, afhankelijk van de producten. Wat ik graag zou willen is de 5% omhoog krijgen naar minimaal 15%, dit lijkt me niet meer dan een fair percentage wanneer alleen deze producten in een bestelling zitten.

Mocht je nog iets te binnen schieten, hoor ik het graag!
Webwinkel in biologische Superfoods, supplementen, thee en natuurlijke verzorgingsproducten.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

12 februari 2014

Bedankt voor je reactie Zyra.

Als je mijn vraag goed gelezen had, had je misschien anders geantwoord.
Om het onzin te noemen vind ik niet zo netjes.

Zoals ik schreef ben ik op zoek naar bulk wat ik zelf kan labelen. Dus geen merken als Royal Green, geen Nieuwe Band, Mattisson (of noem maar op) Zulke leveranciers zijn inderdaad makkelijk te vinden en de grote spelers op de markt verkopen niet het type bulk dat ik nodig heb.

Is er nog iemand anders die een zoeksuggestie heeft?
Sorry ik vind het geen onzin, want om direct een webwinkel af te schrijven omdat die productprijzen toont, "dat zal dan wel geen groothandel zijn" vind ik te kort door de bocht. Meestal zijn het adviesverkoopsprijzen dat getoond wordt.

Maar je wilt gewoon de andere kant op. En ja bulkproducten "geen merk", dan moet je vaak zoeken bij fabrikanten en ik vatte het "geen merk" anders op. Komt waarschijnlijk omdat ik enigzins bekend ben met white label. Maar een afspraak maken bij een fabrikant is dan misschien wel slim. Weet verder niet hoe het precies zit met voeding, dus daar wijd ik mij niet aan uit als het gaat om white label.

Maar dan lees ik weer iets anders en wil je misschien wel importeren. Maar ja het is zo breed en zeker ook de marges dat je aangeeft van 5% tot zelfs 80%. Worden de producten van 5% heel veel verkocht? Is dat ook white label? Of is het een merk?

China en biologisch/fair trade/natuurlijk, juist ja L-Cysteïne van mensenhaar is alleen niet wenselijk. Dus wil je biologisch/fair trade/natuurlijk blijven, blijf in de EU en Amerika/Canada en hou de rest eigenlijk maar achterwege en zeker China. Want ik zie ook dat je natuurlijke cosmetica verkoopt. China is goedkoop, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
 
Give2014
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

12 februari 2014

Bedankt voor je reactie Zyra.

Als je mijn vraag goed gelezen had, had je misschien anders geantwoord.
Om het onzin te noemen vind ik niet zo netjes.

Zoals ik schreef ben ik op zoek naar bulk wat ik zelf kan labelen. Dus geen merken als Royal Green, geen Nieuwe Band, Mattisson (of noem maar op) Zulke leveranciers zijn inderdaad makkelijk te vinden en de grote spelers op de markt verkopen niet het type bulk dat ik nodig heb.

Is er nog iemand anders die een zoeksuggestie heeft?
Sorry ik vind het geen onzin, want om direct een webwinkel af te schrijven omdat die productprijzen toont, "dat zal dan wel geen groothandel zijn" vind ik te kort door de bocht. Meestal zijn het adviesverkoopsprijzen dat getoond wordt.

Maar je wilt gewoon de andere kant op. En ja bulkproducten "geen merk", dan moet je vaak zoeken bij fabrikanten en ik vatte het "geen merk" anders op. Komt waarschijnlijk omdat ik enigzins bekend ben met white label. Maar een afspraak maken bij een fabrikant is dan misschien wel slim. Weet verder niet hoe het precies zit met voeding, dus daar wijd ik mij niet aan uit als het gaat om white label.

Maar dan lees ik weer iets anders en wil je misschien wel importeren. Maar ja het is zo breed en zeker ook de marges dat je aangeeft van 5% tot zelfs 80%. Worden de producten van 5% heel veel verkocht? Is dat ook white label? Of is het een merk?

China en biologisch/fair trade/natuurlijk, juist ja L-Cysteïne van mensenhaar is alleen niet wenselijk. Dus wil je biologisch/fair trade/natuurlijk blijven, blijf in de EU en Amerika/Canada en hou de rest eigenlijk maar achterwege en zeker China. Want ik zie ook dat je natuurlijke cosmetica verkoopt. China is goedkoop, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik heb destijds van verschillende mensen het advies gehad dat er veel bedrijven zijn die zich als groothandel voor doen, maar dit uiteindelijk niet zijn. Hier ben ik daarom heel voorzichtig mee, vandaar (dit is één van die opmerkingen die altijd blijven hangen).

In mijn webwinkel verkoop ik alleen private label en de producten van 5% marge worden veel verkocht. Het is niet (in de eerste instantie) de bedoeling om te importeren, maar met voeding hangen er te veel regels aan (voor nu). Vandaar dat ik op zoek ben naar leveranciers binnen de EU. China valt sowieso af, daar wordt veel met GMO geproduceerd en dat risico wil ik niet nemen. Maar hoe zoek ik betrouwbare leveranciers/ fabrikanten? Wat zijn de zoeksuggesties voor google? Hier loop ik namelijk al maanden op vast...
Webwinkel in biologische Superfoods, supplementen, thee en natuurlijke verzorgingsproducten.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

13 februari 2014

Ik heb destijds van verschillende mensen het advies gehad dat er veel bedrijven zijn die zich als groothandel voor doen, maar dit uiteindelijk niet zijn. Hier ben ik daarom heel voorzichtig mee, vandaar (dit is één van die opmerkingen die altijd blijven hangen).
Maar dan zat je al verkeerd te zoeken als je white label wilt gaan verkopen. Sowieso moet je dan richting fabrikant gaan ivm fabriceren.

In mijn webwinkel verkoop ik alleen private label en de producten van 5% marge worden veel verkocht. Het is niet (in de eerste instantie) de bedoeling om te importeren, maar met voeding hangen er te veel regels aan (voor nu). Vandaar dat ik op zoek ben naar leveranciers binnen de EU. China valt sowieso af, daar wordt veel met GMO geproduceerd en dat risico wil ik niet nemen. Maar hoe zoek ik betrouwbare leveranciers/ fabrikanten? Wat zijn de zoeksuggesties voor google? Hier loop ik namelijk al maanden op vast...
Ik weet natuurlijk niet wat je wil, maar misschien toch op fabrikant en dan ingrediënt zoeken? White label erbij gebruiken?

Ik kon ook iets doen, maar minimale afname was 1200 stuks. Dat was mij ietwat te veel en uiteraard kan je om de tafel gaan zitten, maar had zoiets van laat maar even.

Je moet een flinke investering doen voor een white label en kan altijd interessant zijn om je merk ook weer bij andere onder te brengen.
 
Give2014
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

13 februari 2014

[/quote]

Ik weet natuurlijk niet wat je wil, maar misschien toch op fabrikant en dan ingrediënt zoeken? White label erbij gebruiken?

Ik kon ook iets doen, maar minimale afname was 1200 stuks. Dat was mij ietwat te veel en uiteraard kan je om de tafel gaan zitten, maar had zoiets van laat maar even.

Je moet een flinke investering doen voor een white label en kan altijd interessant zijn om je merk ook weer bij andere onder te brengen.[/quote]


Bedankt Zyra!
Het is inderdaad een goede optie om bij de fabrikant te bestellen. Ik ga het vanuit dit oogpunt proberen!

NB: tip:de kosten van een private label zijn laag te houden door bulk te bestellen en zelf te verpakken. Ik doe dit nu geruime tijd en het scheelt aanzienlijk. Wanneer er een buffer is opgebouwd die groot genoeg is om te investeren, zal ik dit inderdaad uit gaan besteden.
Webwinkel in biologische Superfoods, supplementen, thee en natuurlijke verzorgingsproducten.
 
WebsiteStart
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

14 februari 2014

Heeft u eens naar http://www.alibaba.com gekeken? daar verkopen ze alles.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

14 februari 2014

Heeft u eens naar http://www.alibaba.com gekeken? daar verkopen ze alles.
Kom je hier nu werkelijk alleen maar een beetje onzin verkopen?

Als je biologische producten wilt verkopen dan ga je niet op Alibaba of whatever zitten, maar pak je het serieus aan! Het is al moeilijk genoeg om gezond eten te kopen of in ieder geval ook eten waar zo min mogelijk suiker in zit. Idem met L-Cysteïne, ja het komt uit China en ja van wat wordt het daar gemaakt? Nou van ganzenveren of maïs. Nee hoor, gewoon van mensenhaar.

Ik wilde er niet over beginnen, maar blijkbaar moet het toch omdat het er zulke reacties komen die echt nergens over gaan. Wil je goedkoop inkopen en verkoop je maar simpele dingen (telefoonhoesjes, kleine accessoires of wat ook) dan zou het nog wel kunnen. Maar echt voeding en als het gaat om biologische of gewoon natuurlijke voeding dan moet je echt goed weten waar je het vandaan haalt.

Tenzij je gewoon graag door de mand valt, maar dat moet de persoon zelf weten. In ieder geval heb ik als het gaat om natuurlijke producten het beste met de mens voor en ook die het nodig heeft voor zijn/haar webshop. En krijg ik de kriebels van dit soort reacties.
 
Give2014
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

14 februari 2014

Heeft u eens naar http://www.alibaba.com gekeken? daar verkopen ze alles.
Kom je hier nu werkelijk alleen maar een beetje onzin verkopen?

Als je biologische producten wilt verkopen dan ga je niet op Alibaba of whatever zitten, maar pak je het serieus aan! Het is al moeilijk genoeg om gezond eten te kopen of in ieder geval ook eten waar zo min mogelijk suiker in zit. Idem met L-Cysteïne, ja het komt uit China en ja van wat wordt het daar gemaakt? Nou van ganzenveren of maïs. Nee hoor, gewoon van mensenhaar.

Ik wilde er niet over beginnen, maar blijkbaar moet het toch omdat het er zulke reacties komen die echt nergens over gaan. Wil je goedkoop inkopen en verkoop je maar simpele dingen (telefoonhoesjes, kleine accessoires of wat ook) dan zou het nog wel kunnen. Maar echt voeding en als het gaat om biologische of gewoon natuurlijke voeding dan moet je echt goed weten waar je het vandaan haalt.

Tenzij je gewoon graag door de mand valt, maar dat moet de persoon zelf weten. In ieder geval heb ik als het gaat om natuurlijke producten het beste met de mens voor en ook die het nodig heeft voor zijn/haar webshop. En krijg ik de kriebels van dit soort reacties.
Amen Zyra!

Goede voeding is het belangrijkste wat er is, van de verkeerde dingen/stoffen kunnen mensen dodelijk ziek worden. Daarom wil het zo perfect mogelijk aanpakken.
Hoe sluit ik dit topic? Anders komt er een teveel van dit soort opmerkingen bij te staan.
Webwinkel in biologische Superfoods, supplementen, thee en natuurlijke verzorgingsproducten.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

15 februari 2014

Even aan één van de modjes vragen ;) denk dat zij het dan wel voor je willen sluiten.
 
Gebruikersavatar
Sheng
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

15 februari 2014

Sinds geruime tijd ben ik op zoek naar betrouwbare leveranciers in bulkproducten (dus geen merken) voor mijn webwinkel in superfoods, supplementen en (kruiden)thee.

Ik heb veel gegoogled en gecorrespondeerd met diverse groothandels, maar bij veel groothandels geldt er een heel hoog minimumorder bedrag.
Nu ben ik nog niet heel groot, maar zal toch ergens moeten beginnen.

Verder zijn groothandels moeilijk te vinden op google, er komen vooral gesponsorde bedrijven naar voren en zogenaamde groothandels die al de prijzen bij de producten vermelden (dus geen echte groothandels denk ik).

Hebben jullie tips? Waar zoeken jullie op? Misschien benader/zoek ik het verkeerd (google?)

NB: ik heb een goede leverancier, maar de marge is minimaal...
HI Give2014, je zou bij onze website kunnen kijken voor kruidenthee. Wij zitten hier in China en koop hier direct bij de bron in. Zie mijn signature. Je kan ons ook mailen op: info@teasenz.nl
Theewinkel voor losse thee: https://www.teasenz.nl
 
Gebruikersavatar
Sheng
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

15 februari 2014

Ik lees nu de geschiedenis van berichten en ik heb twee opmerkingen:

- Alibaba.com: nooit gebruiken, gewoon niet betrouwbaar, tenzij je de fabrikant in China bezoekt om te checken of het er wel echt een fabriek staat.
- China: ik zit zelf in de thee business in China en ik kan zeggen dat het meer dan fairtrade is, de familieboerderijen die hier in thee zitten zijn stinkend rijk.
Theewinkel voor losse thee: https://www.teasenz.nl
 
WebsiteStart
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 februari 2014
Contacteer:

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

15 februari 2014

Heeft u al op alibaba.com gekeken?
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Gezocht: leveranciers biologische producten

15 februari 2014

Heeft u al op alibaba.com gekeken?
Die nutteloze reactie heb je gisteren ook al gegeven! Je maakt niet echt goede reclame voor jezelf.
Heeft u eens naar http://www.alibaba.com gekeken? daar verkopen ze alles.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht