Op zoek naar lid uit België voor optimaliseren .be webwinkel

1
Ik heb verschillende webwinkels in Nederland onder een .nl domein, en ben onlangs gestart met dezelfde winkels op een .be domein. Nu ben ik op zoek naar een lid van dit forum uit België om een paar vragen te stellen over de inhoud van mijn websites.

Er zijn altijd kleine zaken die op een .be website anders moeten zijn dan bij onze bestaande .nl webwinkel. Dan denk ik bijvoorbeeld aan taalgebruik en benaming van producten en categorieën. Ik ontvang graag een reactie via PB als je mij daarbij zou willen helpen.

Ik doe graag ook iets terug voor degene die mij helpt, maar daar komen we wel uit. Het betreft geen betaalde job, en ik ben niet op zoek naar bedrijven die vergelijkbare diensten aanbieden.

Re: Op zoek naar lid uit België voor optimaliseren .be webwi

3
Rudy, je moet niet teveel schrik hebben.
Wij Belgen zijn het gewoon om op Nederlandse websites te kopen.
Heb nog nooit het gevoel gehad dat er iets verkeerd was op een NL website.

Zorg gewoon dat je transportkosten naar België redelijk zijn.
Prijzen in Nederland zijn meestal al goedkoper.

Re: Op zoek naar lid uit België voor optimaliseren .be webwi

4
Bedankt voor je reactie Veke. Ik zie het maar zo: als ik de mogelijkheid heb om zaken aan te passen zodat de .be webwinkel meer aansluit bij wat men in België gewend is, dan doe ik dat. Al zijn het maar kleine dingen. Ik heb inmiddels al contact met een ander lid, en daardoor al enkele wijzigingen door kunnen voeren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Op zoek naar lid uit België voor optimaliseren .be webwi

5
wij zijn ook bezig met een .be webwinkel.

Ik heb al wat gegoogled op verschillen in termen tussen NL en BE maar krijg maar zeer sporadisch wat gevonden (of het is niet webwinkel gerelateerd). Misschien is er iemand die voldoende kennis heeft van beide talen die een lijstje kan posten met de belangrijkste verschillen/benamingen tussen NL en BE termen binnen webwinkels??