Je hebt nu een schare fysieke klanten, dus waarom niet in je offline winkel een flyer meegeven met daarop een actie? Laat bijvoorbeeld mensen alvast een online profiel aanmaken waarmee te op de hoogte worden gehouden met de lancering van de webwinkel. Stel daar een beloning tegenover, je kunt een kortingscode doen, maar nog leuker is een kleine goodie.
Fans zijn leuk op Facebook, maar geen goede maat om succes te meten. Beter 10 actieve volgers dan 100 likes die niks doen.
Kortom, bedenk hoe je mensen bereikt en bind. Dat kan zowel offline als online. Kijk dan ook goed hoe je de bestaande klanten kunt verleiden om vaker online te bestellen en zet juist in op de combinatie van online en offline. Dat is jouw voordeel, dus die moet je gebruiken. Je hebt niks aan bestaande klanten die nu online bestellen in plaats van offline. Je wilt namelijk meer omzet bereiken.
Kortom, een leuke uitdaging waarover je goed strategisch moet nadenken. Doe niet zomaar iets omdat anderen het ook doen, maar denk echt hoe je bestaande en nieuwe klanten kan bereiken. Zet daarop je budget goed in en meet ook het resultaat. Of je dan 100, 1000, 10.000 of 100.000 uitgeeft maakt niet uit, zolang de investering maar meer oplevert dan het kost

.