shop4koken schreef:tevens lees ik in de verschillende onderwerpen hier dat er nogal wat klachten zijn over deze bedrijven.
Mbt Afterpay kan ik melden dat incassoproces helaas nog steeds niet helemaal klantgericht ingericht is. Ze hebben altijd een goede verklaring voor hun werkwijze maar deze is enkel gericht op hun eigen, interne werkwijze en houdt slecht rekening met de klant en ook niet met de consument.
Als een consument namelijk niet aan Afterpay betaalt, maar rechtstreeks aan jou dan is het logisch dat dat bedrag aan Afterpay toekomt. Afterpay echter, meldt op hun facturen (de credit die je van hun ontvangt n.a.v. transacties) dat het uit te betalen bedrag wordt verrekend met nog openstaande vorderingen. Nou, dat is goed en klantgericht ingericht, dacht ik nog! Bovendien had ik op verzoek van Afterpay nog per email aan hun gemeld dat de consument inderdaad rechtstreeks aan mij betaald had (en waarmee Afterpay dus een schuldbekentenis van mij had: dit bedrag moet natuurlijk naar Afterpay). Op deze e-mail wordt pas gereageerd als de rapen al gaar zijn, lees hieronder verder...
Intussen blijkt dus dat Afterpay in het proces geen werkwijze heeft ingebouwd voor dit soort gevallen (die ongetwijfeld vaker zullen voorkomen) en blijven ze mijn klant intussen met incasso-e-mails bestoken. Mijn klant ontploft op een gegeven moment. Afterpay blijkt intussen ook helemaal niet "verrekend" te hebben zoals ze aangeven en zij verwachten dat je het geld handmatig overboekt (!). Zolang je dat niet doet, blijven zij stoïcijns jouw klant bestoken met incasso-e-mails.
Ik heb in de communicatie hierover nog geprobeerd om Afterpay er toe te bewegen om in dit soort gevallen de consument in ieder geval niet meer te bestoken met e-mails, maar uit de antwoorden blijkt er totaal niets van dat ze dit op een klantgerichtere manier willen gaan inrichten... Je zou toch verwachten dat het mogelijk moet zijn om in zo'n geval die incasso-e-mails naar de winkelier te sturen i.p.v. naar de consument (i.i.g. NIET meer naar de consument), of een ander soort "papieren" herinnering naar de winkelier toe. Zoiets kan er maar zo een keer bij inschieten en dan blijft Afterpay intussen jouw klant bestoken met incasso-e-mails en dat is domweg niet productief, en in deze kwestie met het beschuldigende vingertje naar mij wijzen al helemaal niet.
Communication is KEY.