Ben jij al overgestapt op Universal Analytics?
Geplaatst: 31 mei 2014
Het wordt steeds interessanter om je klassieke Google Analytics te upgraden naar de nieuwe standaard: Universal Analytics. Zeker nu Google Analytics eerder deze week de nieuwste aanpassingen heeft geintroduceerd op het jaarlijkse Google Analytics summit.
De nieuws aanpassing waar ik het meest enthousiast over ben is Enhanced Ecommerce. Met enhanced ecommerce kun je als retailer nog veel meer inzichten verkrijgen in de customer journey van gebruikers in je webwinkel.
Wat is er zoal nieuw in Enhanced Ecommerce?
Zo nee, wat houdt jullie tegen om te upgraden?
Ik ben erg benieuwd!
Groeten,
Adriaan
De nieuws aanpassing waar ik het meest enthousiast over ben is Enhanced Ecommerce. Met enhanced ecommerce kun je als retailer nog veel meer inzichten verkrijgen in de customer journey van gebruikers in je webwinkel.
Wat is er zoal nieuw in Enhanced Ecommerce?
- Ecommerce conversiefunnel (voorheen alleen doelconversiefunnel)
Meten van refunds / annuleringen;
Meten van product impressies, clicks & product details views;
Meten van activiteiten in de checkout (zoals het verwijderen van producten uit de winkelmand);
Meten van coupons, kortingscodes & affiliates;
En nog veel meer..
Zo nee, wat houdt jullie tegen om te upgraden?
Ik ben erg benieuwd!
Groeten,
Adriaan