Re: Nieuwe regels herroepingsformulier

31
Ward schreef:
DorkV89- schreef:Het gaat niet over het woord iDeal maar over het woord betalen ipv Bestel met betalingsverplichting.
Ja, dat mag. Het gaat eigenlijk om drie dingen:

- de consument moet weten dat er een betaalplicht is;
- de consument moet weten wanneer die verplichting ingaat;
- de consument moet daarmee actief akkoord gaan.

Als je de knop nou "Nu betalen met iDEAL" noemt, voldoe je aan alledrie:

- de koper ziet dat er betaald moet worden (en hoe);
- de koper ziet wanneer er betaald moet worden (nu);
- de koper kiest hier zelf voor door op de knop te klikken.

Over de toevoeging van dat "nu" zou je nog kunnen discussiëren, maar het is wel van belang dat de consument niet alleen weet dat de betaalplicht er is, maar ook wanneer die dan ingaat.
'Nu betalen met iDeal' suggereert geen betaalverplichting naar mijn mening.

Een koper kan op de knop klikken, vervolgens zou iDeal niet werken bijvoorbeeld en kan hij naar de concurrent gaan. Echter heeft de koper een betaalverplichting, wat hij wellicht dus niet wist en moet nu bij 2 winkels voor hetzelfde product betalen.

Naar mijn mening zou je met iets duidelijkers moeten komen, of in ieder geval (onder de knop) vermelden dat de klant tevens akkoord gaat met een betaalverPLICHTing.

Re: Nieuwe regels herroepingsformulier

32
RicardoV schreef: 'Nu betalen met iDeal' suggereert geen betaalverplichting naar mijn mening.

Een koper kan op de knop klikken, vervolgens zou iDeal niet werken bijvoorbeeld en kan hij naar de concurrent gaan. Echter heeft de koper een betaalverplichting, wat hij wellicht dus niet wist en moet nu bij 2 winkels voor hetzelfde product betalen.

Naar mijn mening zou je met iets duidelijkers moeten komen, of in ieder geval (onder de knop) vermelden dat de klant tevens akkoord gaat met een betaalverPLICHTing.
Daarbij wat als je overboeking aangeeft? En er staat een knop "Nu betalen met iDeal". Ik weet dat ik aan had gegeven dat ik wil overboeken, maar misschien dat als ik op zo'n knop klik word ik doorgestuurd naar een iDealpagina.
Bij twijfel ga ik dus weg en dat zal een ander ook doen, voordat er op de knop geklikt wordt.

Er is heel duidelijk aangegeven wat moet qua knop, daarnaast wat toch eventueel nog zou mogen. De rest is even simpel gezegd uitgesloten. En zoals jij ook zegt "Nu betalen met iDeal" suggereert bij mij ook niet dat ik moet betalen na de bestelling, maar suggereert wel dat ik alleen met iDeal kan betalen.

Re: Nieuwe regels herroepingsformulier

33
RicardoV schreef:'Nu betalen met iDeal' suggereert geen betaalverplichting naar mijn mening.
In webwinkelrecht gespecialiseerde juristen vinden zelfs "Afrekenen" en bijvoorbeeld "Kopen" of "Koop nu" al toereikend. Als je de argumentatie erop na leest, zou "Nu betalen met iDEAL" ook afdoende zijn.

Als je het waterdicht wilt maken, zou ik echter dit advies van Arnoud Engelfriet opvolgen. Gebruik een (standaard uitgeschakeld) aankruisvakje met een tekst zoals: "Door op [knop] te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de algemene voorwaarden."
RicardoV schreef:Een koper kan op de knop klikken, vervolgens zou iDeal niet werken bijvoorbeeld en kan hij naar de concurrent gaan. Echter heeft de koper een betaalverplichting, wat hij wellicht dus niet wist en moet nu bij 2 winkels voor hetzelfde product betalen.
Ik denk dat een koper die formeel nog een betaalverplichting jegens jou heeft maar ondertussen al elders heeft besteld, erg moeilijk aan die verplichting te houden is. Dat wordt trekken aan een dood paard. En het is bijzonder klantonvriendelijk.

Praktisch heeft het ook weinig zin, want de koper mag meestal binnen 14 dagen en zonder opgave van reden de koop ongedaan maken. Daarmee vervalt dan tevens de betaalverplichting of krijgt de webwinkelier op zijn beurt de verplichting om terug te betalen.
StoreCore.io

Re: Nieuwe regels herroepingsformulier

34
Wat is eigenlijk het hele nut van die hele betaling verplichting?

Dus theoretisch moet de klant betalen als ze op die knop klikken, moet je als webwinkel het versturen, annuleert de klant de bestelling en stuurt die terug en je kan het bedrag vervolgens terug boeken... en is het verzend bedrijf weer wat euro's rijker..
Ik denk dat toch echt iedereen de bestelling annuleert en doorgaat met de volgende klant.

Moest ineens weer denken aan dat filmpje, van Ward geloof ik, http://tv.adobe.com/watch/whats-your-ma ... aby-click/ moeten we nu ook allemaal een leeftijd check in onze webwinkel plakken?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe regels herroepingsformulier

35
Wil je het nut weten, moet je denk ik bij de Duitsers zijn die wilde het ingevoerd hebben in de EU, omdat zij het ook al hadden.

Nu had ik een bestelling uit Duitsland vorige week, maar de Paypal-betaling werd afgekapt. Na mijn e-mail niets meer vernomen en bestelling dus gewoon geannuleerd, want Sisow zei zelf al payment expired. De tijd en energie die je eventueel erin moet steken om alsnog je geld te krijgen voordat je wat verstuurt daar heb ik geen zin in.

Dus dit is ook zo'n situatie van ja "bestelling met betaalplicht" wat moet je ermee als de klant niet eens reageert op je e-mail?