Betalingsmethodes
Geplaatst: 08 juli 2014
Ben ik verplicht in mijn webwinkel meerdere betalingsmethoden aan te bieden of mag ik volstaan met alleen IDEAL?
Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.
https://www.webwinkelforum.nl/
Je bent wettelijk verplicht meer dan alleen iDeal aan te bieden. Want je klant moet de mogelijkheid hebben om ten minste 50% van het aankoopbedrag achteraf te betalen, met iDeal kan dat in principe niet.jane de ruiter schreef:Ben ik verplicht in mijn webwinkel meerdere betalingsmethoden aan te bieden of mag ik volstaan met alleen IDEAL?
Correct, maar dat kan ook met iDEAL hoor, als je het maar spreidt over ten minste twee iDEAL-betalingen.RicardoV schreef:Je bent wettelijk verplicht meer dan alleen iDeal aan te bieden. Want je klant moet de mogelijkheid hebben om ten minste 50% van het aankoopbedrag achteraf te betalen, met iDeal kan dat in principe niet.
Jij weet wel van doordrammen he? Je mag best je mening geven maar licht mensen niet express verkeerd voor omdat jij ergens een trauma hebt opgelopen.Alfatrion schreef:Rembours is alleen een mogelijkheid als de klant het pakket summier mag inspecteren.
frafra schreef:Ik ga niet crediteren alvorens het pakket door mij retour is ontvangen. Het risico van breuk bij retournering is namelijk voor risico van de klant. (...) Nee, ik wacht totdat ik de producten heb ontvangen en heb kunnen controleren op breuk. (bron)
Het Varaantje schreef:Welke verzuurde ambtenaar heeft dit bedacht? Er wordt gewoon niet over nagedacht! Als ik een oplichter zou zijn zou ik dus op het allerlaatste moment een baksteen retour sturen (dag 14), track & trace mailen en geld retour ontvangen. (bron)
Je hebt gelijk, in een ander topic vervuild alfatrion de boel ook al. Je krijgt dan een welles nietes verhaaltje. Beste is negeren en verder niet ingaan op zijn/haar tekst. Het is zinloos.frafra schreef:Eens. Volgens mij is dit overigens een forum voor webwinkeliers. Ik vermoed dat Alfatrion geen webwinkelier is maar een consument die een slechte ervaring heeft gehad. Het "gezaag" sinds juli 2012 hebben we nu wel gelezen over jouw visie m.b.t. rembours zendingen.
Het Varaantje schreef:Je mag best je mening geven maar licht mensen niet express verkeerd voor omdat jij ergens een trauma hebt opgelopen.
Deze reacties zeggen meer over jullie dan over mij. Ik heb mijn standpunt gedegen onderbouwd. Maar dit standpunt smaakt niet erg lekker en dus ben je bezig met het "vervuilen" of "expess verkeert voorlichten". Niet dat iemand hier kan aantonen dat mijn verhaal onjuist is -laat staan dat ik zou weten deze onjuist is- maar dat ter zijde. Deze reacties worden ingegeven doordat mijn geluid er een is waarbij ik wel oog heb voor de belangen van de consument.bbob schreef:Je hebt gelijk, in een ander topic vervuild alfatrion de boel ook al. Je krijgt dan een welles nietes verhaaltje.
Misschien denk ik daar dan wat makkelijk in: Als een consument dat niet wil, dan bestellen ze toch niet bij de betreffende webshop... Een consument heeft een vrije keus om te kiezen bij welke webshop/winkel ze een product willen bestellen en nergens word gedwongen tot die keuze om bij die webshop/winkel boodschappen te gaan doen.Alfatrion schreef:Het is extreem onredelijk om van consumenten te verlangen dat zij het volledige bedrag vooruitbetalen of betalen middels een betaalmiddel waarbij de consument niet mag weten waar hij voor betaald, en tegelijk zelf wel zekerheid te willen over wat er afgeleverd wordt. Dan klopt er ergens toch iets niet.
Dat zie je verkeert. Een consument kan levering afdwingen via de rechter. De kosten van deze procedures komen dan voor rekening van de verkoper.Romano schreef:Een consument die écht van die webshop gebruik wil maken, zal het moeten doen met de voorwaarden die de webwinkel stelt.
Wettelijk mag je in je voorwaarden niet eisen dat een klant 100% vooruit moet betalen.jane de ruiter schreef:Ben ik verplicht in mijn webwinkel meerdere betalingsmethoden aan te bieden of mag ik volstaan met alleen IDEAL?
Ja eentje, maar dat was iemand die zelf een incassobureau heeft. En ik doe het zelf ook rustig. Een scenario dat vaker voorkomt is dat de koper de koop ontbind en de verkoper vervolgens naar de rechter gaat om vooruitbetaling op te eisen.webshopeigenaar schreef:Kent iemand hier een geval waarbij de consument daarvoor naar de rechter is gestapt?
Niet alleen gaan ze niet naar de rechter, ik denk dat het gros niet eens op het idee komt. Consumenten beoordelen een webwinkel en maken zelf een keuze of ze er willen kopen of niet. Leuk dat de wet ze allerlei bescherming biedt maar de gemiddelde consumenten kent die rechten niet eens, in elk geval minder dan de gemiddelde webwinkelier. Mensen kiezen gewoon met wie ze zaken willen doenwebshopeigenaar schreef:Kent iemand hier een geval waarbij de consument daarvoor naar de rechter is gestapt?
De vraag was eigenlijk ook al na drie reacties beantwoord.webshopeigenaar schreef:Ik vind dit ook een zinloze discussie. Volgens mij vraagt een behoorlijk deel van de webshops in NL betaling vooraf, op welke manier dan ook.
Klopt, ik ben aan het experimenteren met banners. Ik denk idd dat ik nu te veel heb staan. Hebben jullie tips?Zyra schreef:Nee hoor dat is geen virus, ook ik zie het. En ik kom er gewoon niet uit. Leuk dat je reclame probeert te maken, maar ver kom je er niet mee.