Leverancier levert niet aan webwinkels
Geplaatst: 14 juli 2014
Na de zomervakantie staan de leveranciers weer met hun nieuwe najaarscollectie op de beurzen.
Voor ons een moment om te kijken wat de nieuwe trends zijn, bij te praten met onze leveranciers en te shoppen voor nieuwe collecties.
Helaas wordt het steeds moeilijker om ons assortiment uit te breiden. Zodra we in gesprek zijn met een leverancier, valt het gesprek direct afgerond zodra het woord 'webshop' is gevallen.
De reactie is vaak 'wij leveren uitsluitend aan fysieke winkels' en als ik om een toelichting vraag is het altijd bedrijfspolicy....
Diverse malen geprobeerd om de discussie aan te gaan met de vertegenwoordiger of de eigenaar van het merk maar er is helaas geen speld tussen te krijgen.
Het meest frustrerende vind ik nog dat we worden afgewezen voordat men onze website heeft bekeken, onze klantenreviews heeft gelezen of naar onze omzet gevraagd heeft... maar simpelweg worden afgewezen omdat we geen etalge hebben!
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? en hoe krijgen jullie leveranciers alsnog over de streep?
Gr. Mick
Voor ons een moment om te kijken wat de nieuwe trends zijn, bij te praten met onze leveranciers en te shoppen voor nieuwe collecties.
Helaas wordt het steeds moeilijker om ons assortiment uit te breiden. Zodra we in gesprek zijn met een leverancier, valt het gesprek direct afgerond zodra het woord 'webshop' is gevallen.
De reactie is vaak 'wij leveren uitsluitend aan fysieke winkels' en als ik om een toelichting vraag is het altijd bedrijfspolicy....
Diverse malen geprobeerd om de discussie aan te gaan met de vertegenwoordiger of de eigenaar van het merk maar er is helaas geen speld tussen te krijgen.
Het meest frustrerende vind ik nog dat we worden afgewezen voordat men onze website heeft bekeken, onze klantenreviews heeft gelezen of naar onze omzet gevraagd heeft... maar simpelweg worden afgewezen omdat we geen etalge hebben!
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? en hoe krijgen jullie leveranciers alsnog over de streep?
Gr. Mick