Pagina 1 van 1

Administratie opzetten op eigen computer.

Geplaatst: 21 juli 2014
door Feedbackplatform
Beste Forumleden,

Ik heb een eenmanszaak en hebt het eerste kwartaal niets verdiend, dit heb ik ook aangegeven. Nu in mijn tweede kwartaal heb ik heel wat spullen gekocht en heel wat verkocht via mijn webshop. Ik krijg iedere week een factuur van Targetpay (betalingsprovider) wat ik die week verdiend heb. Nu heb ik wat vraagjes:

Moet ik bij deze wekelijkse factuur ook de honderden verkoopfacturen van mijn klanten stoppen, of kan ik dit gewoon lekker laten staan en heb ik aan het overzicht factuur genoeg?

Ik wil mijn administratie op mijn eigen computer opzetten via mappen, wat is een goede structuur hiervoor? Ik heb nu.

Administratie
2014-2015 - Eerste kwartaal (inkoop facturen - verkoop facturen) -Tweede kwartaal(inkoop facturen - verkoop facturen) - Derde kwartaal(inkoop facturen - verkoop facturen) -vierde kwartaal(inkoop facturen - verkoop facturen).

Is dit een slimme opzet of moet het anders?

Re: Administratie opzetten op eigen computer.

Geplaatst: 22 juli 2014
door Jaap
eerste kwartaal niks verdiend en je hebt dit aangegeven? aan wie en hoe? Ik naam aan dat je de omzetbelasting bedoeld? En dat je hebt ingelogd op de site van de BD en je omzetbelastingaangifte hebt gedaan?

verder denk ik dat je met vraag beter terecht kan op higherlevel.nl

Re: Administratie opzetten op eigen computer.

Geplaatst: 24 juli 2014
door Slim Partners
Een overzichtsfactuur is voldoende. Scheelt je een hoop werk.

Re: Administratie opzetten op eigen computer.

Geplaatst: 24 juli 2014
door Slim Partners
Overigens ziet je mappenstructuur er goed uit. Ik kan me echter voorstellen dat dit bij sommigen uitgebreider zal zijn, maar dat is natuurlijk puur wat je nodig hebt voor je administratie.