Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
MatthijsAlmere
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 augustus 2014
Locatie: Almere

Post versturen naar België

02 augustus 2014

Wie uit de (wijde) regio Almere heeft ook redelijk veel (brievenbus)post naar België en heeft ook geen zin in die torenhoge tarieven van PostNL? Voor ons loont het al enigszins om naar België te rijden en daar de voorgefrankeerde post in de brievenbus te gooien. Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen en samen kosten besparen.

Brievenbuszendingen naar België tot 250 gram kosten 5,09 euro met de frankeermachine bij PostNL, boven de 250 gram verstuur ik ze als pakketje voor 6,75 euro. In België betaal je voor een brievenbuszending tot 350 gram 2,10 euro en tot 1 kilo 3,50 euro. Wel moet je een afzendersadres in België hebben.

Ik denk er nu ook over pakketten vooraf te frankeren en in België bij een Kiala-punt af te geven (4,50 euro voor zendingen binnen België). Ook hiervoor is een afzendersdadres in België noodzakelijk.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Post versturen naar België

03 augustus 2014

Eerst eens specificeren wat redelijk veel post is.

Reken dan eens uit wat het je kost om vanuit Almere naar het eerst postpunt in België te rijden.
Vanuit Almere is dat denk ik Hoogstraten (breda over de grens), 130 km heen 130 km terug. Afhankelijk van tijdstip ben je dan aan rijtijd 1 1/2 uur heen 1 1/2 uur terug kwijt. 3 uur en 260 km.
Reken dan eens uit wat je dat kost. Daar moet je aardig wat post voor hebben om dat kostendekkend te krijgen.

Er is een andere eenvoudigere oplossing.
Zoek iemand in België
Frankeer alles voor
Stuur alle brieven en kleine pakjes in 1 groot pak, bijv dpd, gls ups. Dat kost je misschien 10-20 euro. Diegene in België levert de inhoud dan af bij het postkantoor.

Misschien tip, ik woon zelf in België en we hebben hier een postpunt in een supermarkt. Zo zullen er nog wel een paar meer zijn. (zoek op bpost.be met postcode, plaats en straat) Je zou met 1 van die postpunten een deal kunnen maken, je stuurt hun per dpd, gls ups een groot pakket op, ze openen het en zij sturen het door per post. Je koopt dan bij hun de postzegels, betaald ze wat extra voor de dienst en klaar.
De postpunten zijn vaak kleine zelfstandige ondernemers en paar euro extra verdienen zullen sommige wel voor in zijn.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht