Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
starter814
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 augustus 2014

dropshippen.nl

12 augustus 2014

Hallo,

Heeft iemand ervaring met een webwinkel via dropshippen.nl? Ik zit erover te denken om met hun in zee te gaan, maar ik weet niet of het wel betrouwbaar is.
En als het wel legitiem is allemaal, is het dan ook mogelijk om zelf te kiezen welke producten je gaat verkopen, of ben je gebonden aan datgene wat zij aanbieden?
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: dropshippen.nl

12 augustus 2014

Via de link portfolio op de site in kwestie kom je bij enkele van hun bestaande klanten.

Misschien met deze één en ander grondig bespreken ?

Een ruim deel van deze "portfolio" bestaat trouwens uit niet-draaiende demo-shops.

Wat me alleszins niet echt zint is dat ze doen alsof ze heel het gebeuren zelf in handen hebben terwijl ze blijkbaar gewoon seo-shops met een basisassortimentje vullen en doorverhuren.

Misschien overwegen om gedurende een tijdje dit forum uit te pluizen en dan zelf rechtstreeks een shop nemen bij Seoshop (of elders) ?

Dan staat het je tenminste vrij om te werken met de leveranciers die je zelf wil EN af te stappen van het dropshipsysteem wanneer je wat meer ervaring hebt.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

12 augustus 2014

Even kijken....

De opstartkosten zijn 299, of 749 voor lingerie. En de maandelijkse kosten zitten tussen de 69 en 99 euro.

Wat krijg je er voor?

Het lijkt gewoon SEO shop te zijn. Athans de shops in hun portfolio zijn SEO shops.

KvK info:
Emaya
Hoofdvestiging
Bestaande handelsnamen

Emaya | Emaya Group | Shopmonkey.nl | Sitemonkey.nl | Adwordsmonkey.nl | Dropshippen.nl
Naam samenwerkingsverband

Emaya Group

KvK 34377561

Vestigingsnr. 000015300552

Luzernestraat 15

2153GM

Nieuw-Vennep
34377561 0000 000015300552 Emaya Group. Emaya, Emaya Group, Shopmonkey.nl, Sitemonkey.nl, Adwordsmonkey.nl, Dropshippen.nl. ...
Mooie skins dat wel. Wat ik me afvraag of zo'n shop maar 1x verkocht wordt of tientallen. Ze zijn erg actief in de webwinkel business. Doorzichtig KvK aanwezig andere shops worden gewoon genoemd en niet verborgen.

Lijkt mij legit (Ik zou zo mijn eigen keurmerk kunnen beginnen :D)

Of je echt iets gaan verdienen aan een dergelijk concept.... Geef toe het ziet er leuk uit. Mooie skins geen troep zo in kan zien. Maar waarschijnlijk is het alleen dropshippen.nl die er echt aan verdiend. De kosten zijn niet erg hoog maar je moet het er natuurlijk wel uithalen.

Ik heb geen zin om hier verder veel tijd in te steken maar vergelijk het eens met de prijzen van SEO shop: http://www.seoshop.nl/prijzen-lijst/

En google eens naar de ervaringen van SEO shop gebruikers. Dat geeft je een indruk voor wat je koopt.

Waar ik minder vertrouwen in heb zijn de shop concepten. Drop-shippen is een beetje uit. Teveel mensen doen het al het concept is uitgemolken

Wat mij wel tegen de borst stuit zijn dergelijke claims:
Onderscheidend concept!

Met het concept Cartridges en Toners kan jij je enorm onderscheiden! Binnen het concept kan je replica toners aanbieden die vaak van hogere kwaliteit zijn dat originele merktoners. Een beetje zoals grote jongens als 123inkt.nl en inkt.nl ook doen, maar dan voordeliger!
Spetterend lage prijzen!

De prijzen zijn denderend laag. Een originele toner kost al snel € 60,00. Een replica is een stuk voordeliger en kost bijvoorbeeld € 35,00 bij bekendere partijen. In veel gevallen kan jij NOG goedkoper aanbieden dan deze € 35,00.
Lekkere marges!

Ondanks de zeer scherpe pricing van het assortiment, kan je alsnog een dikke vette marge opstrijken. Marge bedraagt ongeveer margefactor 2.0, wat inhoudt dat je inkoopt voor bijvoorbeeld € 10,00 ex BTW en kan verkopen voor € 20,00 in BTW.
Snelle levering door geheel NL

De leverancier verzendt snel. Producten voor 14:00 besteld kunnen de volgende dag al geleverd worden. Verzendkosten van PostNL bedragen € 6,75 per zending en worden de volgende dag al geleverd. Verzenden naar België kan ook.
HAHAHAHAHAHAHA. ZO ff een dropship conceptje die denkt goedkoper te kunnen leveren dan 123 inkt? Dat kan je vergeten! 123 inkt is geen kleine speler op de markt. Met zoiets als een dropship concept kan je onmogelijk concurreren. Of je krijgt bagger kwaliteit van een chinese oplichter maar dan heb je weer een heel ander probleem.

Oftewel ik zou het niet doen. Ze hebben maar een paar keuzes en kom op..... Die Arganolie is goedkope immitatie. Telefoonhoesjes serieus????

Daar laten ze de bal vallen.

Maar mocht dit concept je aanspreken dan zou ik zelf op zoek gaan naar een dropshipper. Huur hosting, installeer en van de vele gratis ecommerce pakketen, koop een skin (al voor een paar tientjes heb je een vergelijkbare skin) en ga met lage maandlasten zelf aan de slag. An sich is het concept leuk maar ik zie geen dropshippers aangeboden waarin je ook maar enige kans van slagen hebt. Je zal je eerder blauw betalen aan dropshippen.nl
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

12 augustus 2014

ShopMonkey c.q. Emaya Groep is met 120+ webwinkels "platinum partner" van SEOshop:

http://experts.seoshop.nl/91-shopmonkey ... m-partner/

Daar is verder niets schimmigs aan. Ook bij Emaya Groep zelf wordt SEOshop duidelijk genoemd in de algemene voorwaarden, om precies te zijn 6 keer:

http://dropshippen.nl/algemene-voorwaarden/

Voordat buitenstaanders op dit forum gaan gissen over wat er goed of slecht aan zo'n formule is, zou ik ze eerst eens bellen en vervolgens referenties nagaan bij SEOshop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dropshippen.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 september 2014

Re: dropshippen.nl

04 september 2014

Zoals het hoort 'Google' ik wel eens onszelf ;). Pardoes zag ik een topic over ons platform Dropshippen.nl! Graag communiceer ik even mee als dat mag!

@Starter814; Legitiem zijn we zeker, haha ;). Neem even in ogenschouw dat je bij ons niet iets op afstand koopt. Factureren doen we daarnaast pas op het moment dat we hebben geleverd, dus steek die zekerheid alvast in de zak.

@Wawagee; Ons portfolio is op dit moment niet helemaal up-to-date meer. De privacy van onze verkooppunten nemen we erg serieus, dus gelieve mij even te mailen via thijs@dropshippen.nl als je wat recente voorbeelden wilt zien. Uiteraard ben je vrij om vervolgens even te sparren met desbetreffende 'collega's' omtrent de ervaring met onze dienstverlening.

We bouwen daarnaast inderdaad op het platform van SEOshop. Indien onze klanten zelf over de kennis beschikken om een gedegen ontwerp te fiksen op dit platform, mag dat absoluut en betalen ze niet de volle opstartkosten. Neem even in ogenschouw dat ons verdienmodel hem niet in de realisatie- en maandelijkse kosten zit, maar in de kickback fee die wij ontvangen (percentage over omzet) van de leveranciers. Tevens hanteren we een plafond aan maximum aantal deelnemers (doorgaans 10) om overvolle concurrentie tegen te gaan. Hierdoor zijn we genoodzaakt ervoor te zorgen dat álle verkooppunten van gedegen kwaliteit zijn.

Als webwinkelbouwers en e-commercejongens hebben we de grafische en technische kwaliteit in huis om het SEOshop-platform op een professionele manier in te zetten. Daarom zijn we overigens ook gewaardeerd SEOshop-partner, ook via bijvoorbeeld http://www.emaya.nl of http://www.shopmonkey.nl.

Let daarnaast op het feit dat de toegevoegde waarde van onze dienstverlening is dat wij heel duidelijke afspraken maken met (dropship) leveranciers, een concurrentiebeding hanteren, baat hebben bij de omzet en daardoor ook advies geven gedurende het traject van exploitatie.

@Varaantje; Jep, de prijzen zijn correct en zijn gebaseerd op de maandelijkse prijzen die SEOshop ook in rekening brengt. Overigens zijn we nu ietwat goedkoper omdat SEOshop onlangs een nieuwe pricing heeft doorgevoerd (€89,00 i.p.v. €79,00). De opstartkosten zijn een vergoeding voor de informatieverstrekking, bemiddeling, maar bovenal de realisatie van de huisstijl, logo en de shop zelf. Daarnaast kunnen de bij ons aangesloten verkooppunten support verwachten met een responstijd van doorgaans 2 - 3 uur. Vraag maar na bij onze klanten ;).

Voor wat betreft de shopconcepten benadruk ik weer even dat we baat hebben bij de omzet. Sterker nog, dat is eigenlijk ons algehele verdienmodel. Wij zijn van mening dat dergelijke concepten kansrijk zijn. Als een leverancier zich bij ons aanmeldt met een assortiment waar wij geen brood in zien, dan doen we er niets mee. En ja, via de bij ons aangesloten leverancier kunnen we dusdanig scherp prijzen dat we in veel gevallen 123Inkt.nl voorblijven. Geloof het of niet ;). Dit zelfde geldt voor de mobiele accessoires gezien het feit dat we rechtstreeks met de fabrikant zaken doen (=énorme toegevoegde waarde). De arganolie is daarnaast 100% puur, origineel en komt rechtstreeks uit Marokko, absoluut geen imitatie. Kritisch zijn mag, maar dat van dat imitatie vinden wij hier een beetje jammer ;).

@Ward; Teller loopt inmiddels over de 200 ;). Uiteraard niet allemaal dezelfde dropshipping webwinkels, maar met name ook via Shopmonkey.nl. Op dit moment zitten we met het platform Dropshippen.nl op ongeveer 90 verkooppunten over een 18-tal verschillende concepten. Toevoeging: als we bij een concept het concurrentieplafond halen of het concept loopt 'overall' niet naar verwachting, dan schrappen we het concept en bieden we deze niet meer aan.

Extra toevoeging: Ons verdienmodel zit hem absoluut niet in de realisatie- en maandelijkse kosten, zoals deels al omschreven. Neem even in ogenschouw dat we een heel hoop tijd kwijt zijn in adviesgeving, beantwoorden van vragen, het realisatietraject en dergelijke. We worden er uiteraard niet slechter van, maar het wel belangrijk om te melden dat voor ons desbetreffende vergoeding puur 'kostendekkend' wordt gezien. De maandelijkse kosten zijn daarnaast de kosten waarvan wij het overgrote gedeelte aan SEOshop betalen. Haal daar vervolgens debiteurenrisico, tijd t.b.v. support en dergelijke vanaf en wat overblijft is een heel prille marge. Ook hier worden we absoluut niet slechter van, maar keep in mind dat ons belangrijkste verdienmodel hem dus in die kickback fee zit. Verkoopt een ondernemer niets, dan heeft hij/zij er niets aan, de leverancier niet, maar wij dus oók niet!

Oja; ik wil ook graag benadrukken dat wij geen garantie afgeven of wat dan ook. We leveren als e-commerce partner de tools voor het runnen van een shop in een (in onze ogen) aantrekkelijke markt, mét ondersteuning en mét de deal met de leverancier. Een verkooppunt moet het helemaal zelf doen. Doet men niets, dan wordt het ook niets. Mede gezien dit feit en ons verdienmodel, sluiten we daarom ook niet Jan en Alleman aan. Selectie van ondernemers is voor ons erg belangrijk. 't Zit hem in de kwaliteit, niet kwantiteit!
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: dropshippen.nl

04 september 2014

;)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

04 september 2014

Helder verhaal, Thijs.

Ik heb eigenlijk maar één advies: maak je eigen site met deze aanknopingspunten minstens even inzichtelijk.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

04 september 2014

@Varaantje; Jep, de prijzen zijn correct en zijn gebaseerd op de maandelijkse prijzen die SEOshop ook in rekening brengt. Overigens zijn we nu ietwat goedkoper omdat SEOshop onlangs een nieuwe pricing heeft doorgevoerd (€89,00 i.p.v. €79,00). De opstartkosten zijn een vergoeding voor de informatieverstrekking, bemiddeling, maar bovenal de realisatie van de huisstijl, logo en de shop zelf. Daarnaast kunnen de bij ons aangesloten verkooppunten support verwachten met een responstijd van doorgaans 2 - 3 uur. Vraag maar na bij onze klanten ;).

Ik geloof er niks van. Zeker niet voor die prijs. Die Rolexen die op straat verkocht worden voor 100 euro zijn ook niet echt. En die Prada tas van 50 euro ook niet.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Dropshippen.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 september 2014

Re: dropshippen.nl

05 september 2014

@Ward; Alle informatie zoals hierboven toegelicht staat ook bij ons op de website, maar ben het er absoluut mee eens dat dit veel prominenter mag. We maken op dit moment een enorme groei door waardoor we de vernieuwing van onze website (waaronder o.a. ook responsive design ed.) even vooruit hebben geschoven. Desalniettemin gaan we dit zeer zeker meenemen in dit stadium. Hartelijk dank voor de goede kritiek!

@Varaantje; Wat geloof je niet? Onze pricing? Zo ja, dit is toch écht de pricing die we hanteren. De (lage) pricing is inderdaad niet voldoende om de volledige support en onze werkzaamheden te dragen, dat klopt. Maar goed, zoals gecommuniceerd hierboven leven we voornamelijk van de kickback fee (omzetprestatie).

Is het wellicht een idee om samen te bekijken hoe we uw webwinkel http://www.hetvaraantje.nl van een mooie upgrade kunnen voorzien? Realisatie binnen één van onze standaard (responsive) templates kan al vanaf €249 via http://www.shopmonkey.nl. Wellicht raakt u dan toch overtuigd van het feit dat we écht zo goedkoop kunnen bouwen en nog van betere kwaliteit ook. Klein 'mierenneuk-puntje'; Ik zie op de homepage van http://www.hetvaraantje.nl een spelfoutje staan: "De mooiste dierenbeelden vind(-t) u bij Webwinkel het Varaantje".

Of doelde je wellicht toch op de inhoud van onze concepten? Zo ja, dan nodig ik je van harte uit om eens bij ons langs te wippen aan de Luzernestraat 15 te Nieuw-Vennep. We zijn heerlijk transparant en laten graag zien hoe onze replica toner (uiteraard afkomstig uit het concept) prima werkt (eigenlijk beter dan het origineel), dat de arganolie toch écht 100% origineel blijkt en dat we met gerenommeerde leveranciers zaken doen. We zijn zelfs zó transparant dat je van mij door de overeenkomsten mag bladeren om te achterhalen hoe we aan die mooie inkoopcondities komen.

Enne, opbouwende kritiek vinden we hartstikke interessant en bepaalde aannames mag je uiteraard zelf doen (dat is persoonlijk), maar om vervolgens (met alle respect) hier open en bloot te stellen - met "Met zoiets als een dropship concept kan je onmogelijk concurreren", "bagger kwaliteit van een chinese oplichter" en "arganolie is goedkope immitatie" - dat we niet waarmaken wat we vertellen, is natuurlijk niet correct. Gewoonweg omdat het niet klopt wat je stelt. Nee, de toners en cartridges komen niet van een Chinese oplichter, maar van een gerenommeerd Nederlandse leverancier. Alle overige producten uit de ter exploitatie aangeboden concepten overigens ook. Allen mét wettelijke garantie en overige nette levercondities, afspraken en verantwoordelijkheden. Nogmaals; we leven van de prestaties van het verkooppunt. Als het verkooppunt geen deugdelijk product kan leveren, hebben we er met z'n allen niets aan. Simpel toch?

No hard feelings verder, maar het lijkt mij aller sinds redelijk om eerst een kijkje te nemen in onze keuken alvorens je bepaalde aannames doet en deze vervolgens weerlegt op dit forum. :D
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

12 september 2014

Zozo. Net een mailtje ontvangen van dropshippen 8)

Als ik mijn posts hier voor 20 september niet verwijder gaan ze me voor de rechter dagen :lol:

Jaja zo herken je de eerlijke ondernemer! Iemand negatief over mij? Snel in de kiem smoren en aanklagen die handel! Stel je voor dat je zomaar je mening mag geven op het internet...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

12 september 2014

Overigens trap ik zeker dropshippen de grond niet in. (Ik heb het zelfs 'Legit' genoemd) Zelfs een compliment dat het er mooi uitzag, ze netjes ingeschreven waaren in de KvK en open bedrijfsvoering. Ze mogen blij zijn met deze reclame

Ik trek alleen het vandaag de dag beginnen met een dropship concept (met nadruk op concept en niet op het bedrijf) in twijfel en de kwaliteit van de producten. Mag je mij vertellen welke wet ik breek. Ik zou zeggen post hier eens even bewijs van de echtheid van de producten en zet mij maar 's ff in mijn hemd :lol:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: dropshippen.nl

13 september 2014

Heb website bekeken en ziet er op zich leuk uit. Het lijkt op een "compleet" concept, webwinkel leveranciers enz.

Het klink mooi marges, wat ze doen en ik denk dat wat ze doen op zich niet verkeerd hoeft te zijn. Het probleem is echter dat een webwinkel meer is dan alleen webwinkel en leveranciers. Je kan een hele mooie winkel hebben maar wat je nodig hebt is verkeer en dan ook nog verkeer dat bij jou gaat kopen.

Dit laatste is voor een webwinkel ondertussen het belangrijkste geworden. Hoe krijg je bezoekers naar jou website die ook nog bij je kopen. Seo geoptimaliseerd is leuk maar zegt verder helemaal niet waar je in google terecht komt.
Gevonden worden is een vak apart en goed gevonden worden helemaal. Je kan in het wilde weg ook adwords gaan doen en er op leeglopen. de 100% marge die je hebt is dan netto maar bruto na adwords kan het wel eens zwaar tegenvallen.

Mensen die denken dat ze een kant en klare webwinkel zo kunnen beginnen komen dan vaak ook bedrogen uit als ze geen verkeer en conversies krijgen. Daarnaast zit je met kan en klaar o0plossingen toch binnen een concept vast. Groei je echt groter loop je tegen allerlei problemen aan die ze niet kunnen oplossen of die geld kosten.

Wij zijn met een magento shop begonnen, dat kost meer dan een kant en klaar oplossing. Voordeel is echter dat je er echt specifieke zaken kan inbouwen die bij kant en klaar shops niet kunnen. Juist speciale zaken maken het verschil tussen jou shop en de concurrentie. Dat kunnen kleine zaken zijn maar veel kleine zaken maken een groot verschil.

Toegegeven niet iedereen heeft 5000 tot 10000 euro liggen om te beginnen en voor die mensen zijn kant en klaar shops een leuk begin. Groei je door kom je er vanzelf achter dan je uiteindelijk alle zaken beter in eigen hand kan houden.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

13 september 2014

Oei pas op hoor! Dropshippen gaat je nu aanklagen wegens imagoschade en inkomstenderverving :roll:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: dropshippen.nl

13 september 2014

Oei pas op hoor! Dropshippen gaat je nu aanklagen wegens imagoschade en inkomstenderverving :roll:
Varaantje, het verschil tussen jou en mijn opmerkingen is de inhoud en de termen.
je krijgt bagger kwaliteit van een chinese oplichter maar dan heb je weer een heel ander probleem.
Oftewel ik zou het niet doen. Ze hebben maar een paar keuzes en kom op..... Die Arganolie is goedkope immitatie.
Jij doet uitspraken zonder het feitelijk zelf gecontroleerd te hebben. Misschien is het bagger kwaliteit maar misschien ook niet, jij weet het niet pas als je het gecontroleerd hebt kun je er uitspraken over doen en dan nog moet je kunnen aantonen waarom het bagger zou zijn.

Idem voor teksten als goedkope imitatie. Heb je dat gecontroleerd.

Draai het nu eens om. Stel iemand schrijft dat op fora over jou dat je goedkope rotzooi verkoopt. Wat zou jou reactie dan zijn. Je zal er niet blij meer zijn en als iemand jou daarvan beschuldigd zul je die bewering ook verwijderd willen zien. Ik zou er ook zo over denken en schroom ook niet zulke mensen aan te pakken.

Wie stelt moet bewijzen, jij stelt imitatie en rotzooi, waar is je bewijs ?
Doe jezelf een plezier en verwijder het gewoon.

Mijn commentaar beperkt zich tot het concept, dat er meer is dan alleen een kant en klare winkel, je moet bezoekers trekken. Daarnaast kom je er ook snel achter dan je bij kant en klaar tegen beperkingen aanloopt. Tegelijk zeg ik echter dat het wel een goede start kan zijn als je geen zak met geld hebt liggen.

Jou idee, template, software hup hup en voor weinig ben je klaar klinkt leuk maar niet iedereen is zo handig en er komt meer bij kijken wil je het perfect doen. Teksten schrijven artikelen foto's. Als ik zelf kijk hoe veel tijd er is ingestoken wil ik daar geen prijs op zetten.
Daarnaast zie ik legio verbeelden van al grotere winkels waar nog veel aan fout is. Die hebben dan iemand die het voor ze doet maar niet goed genoeg.

Het concept dat ze hebben kan dus leuk zijn als starter maar als starter moet je je bewust zijn dat het een begin is dat weinig kost. Dat geeft je de tijd geld te verdienen en loopt het echt goed kun je alles echt zelf doen.
 
Dropshippen.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 september 2014

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

@Het Varaantje; Ho, ho, ho! Ik (Thijs) heb u vrijdagavond inderdaad een mail verzonden met de attentie op het feit dat ik uw reactie vanuit een persoonlijk oogpunt erg vervelend vond met daarbij de vermelding dat bepaalde aannames juridisch gezien niet juist zijn. MAAR (!), ik vermeld daarbij heel expliciet dat ik NIET van dergelijke juridische en technische onzin houd. Ik heb alleen vanuit een persoonlijk oogpunt gevraagd of u de onjuiste aannames wilde verwijderen of rectificeren, omdat u dergelijke onzin zelf óók niet leuk zou vinden (wat @bobb ook zegt). Ik heb nergens in mijn mailbericht gedreigd juridische stappen te ondernemen.

Tevens maak ik heel duidelijk in mijn slotalinea dat er geen 'hard feelings' zijn. Ik bied zelfs nog aan of we een keer samen (gratis en vrijblijvend) kunnen sparren om te kijken of we uw shop wat kunnen verbeteren, puur met de insteek om úw business te laten groeien. Ik wilde vriendjes maken, maar blijkbaar heeft u oogkleppen op en ziet u alleen wat u wilt zien (en waarom u dat wilt zien is mij echt een raadsel). Nergens voor nodig, heel jammer. Dus, u plaatst wederom openbaar expliciete aannames die NIET kloppen. Waarom?

@bbob; Wij leveren inderdaad een compleet concept in de zin van dat we de shop, de deal, voorwaarden en condities leveren, alsmede support tijdens de exploitatie van de shops. Zoals ik in mijn eerste reactie ook al communiceerde is dat natuurlijk niet genoeg! Vanaf dan begint het voor de ondernemer natuurlijk. Doet men niets, dan wordt het ook niets! Voor wat dat betreft ondersteun ik uw toevoeging op dit topic volledig. Dank voor de heldere samenvatting!

Het is overigens wel mogelijk binnen ons concept volledig maatwerk door te voeren. Indien de klant over deze kennis beschikt, fikst de klant dat zelf, anders kunnen wíj dergelijke maatwerkfuncties toevoegen. We bouwen op een SaaS-platform, maar eigenlijk is het geen SaaS meer met de toevoeging van Apps van partners, de template editor en de API. Sterker nog, we zien via ons andere platform Shopmonkey.nl een enorme toename van opensource shops zoals Magento die dolgraag willen overstappen! Puur gekeken naar de rompslomp en kosten die updates en toevoegen van nieuwe functionaliteiten met zich meebrengt bij Magento.

Desalniettemin proberen we geen hoge verwachtingen te scheppen. Voor ons is het heel belangrijk dat de ondernemer inziet dat het niet komt aanwaaien. Moraal van het verhaal; Doet men niets, dan verkoopt men niets (of weinig). Doet men een hoop, dan ziet men dat ook terug in de resultaten en wordt het voor ons ook interessant gezien de kickback fee! Kortom, wij leven van de kickback fee en zijn daarom aan onze prestaties verplicht een gedegen concept ter exploitatie aan te bieden!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Ik mail u n.a.v. uw recente reacties op het Webwinkel Forum omtrent onze dienstverlening, expliciet op het topic via http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=13252. Ik ben er vanuit gegaan dat u als exploitant van webwinkel Het Varaantje ook daadwerkelijk de persoon bent achter het account ‘Het Varaantje’ dat op het Webwinkel Forum is gebruikt. Dit mag ik redelijkerwijs stellen gekeken naar meerdere forumpost gelieerd aan uw onderneming en overige reacties op andere topics waarbij u hetzelfde account gebruikt. Mocht deze stelling onverhoopt onjuist zijn, verneem ik dat graag.

Desalniettemin mail ik u met de persoonlijke noot dat ik het ontzettend vervelend vind hoe u zich publiekelijk heeft uitgelaten over onze dienstverlening Dropshippen.nl. U schrijft dat de producten die wij via de bij ons aangesloten dropship leveranciers leveren immitatieproducten zijn, terwijl dat absoluut onjuist is. Tevens suggereert u dat onze klanten te maken krijgen met Chinese oplichters, dat dropshipping uitgemolken is waardoor een potentiële klant geen succes kan behalen en dat de informatie omtrent ons concept ‘Toners & Cartridges’ onjuist of misleidend is, terwijl dit eveneens absoluut onjuist is.

Naar alle redelijkheid en billijkheid had u redelijkerwijs kunnen vermoeden dat uw reacties negatief zijn voor het imago van ons handelsmerk Dropshippen.nl en dit tot directe schade in de zin van omzetderving kan lijden. Vanuit een juridisch oogpunt bent u daarmee in overtreding. Ik persoonlijk houd absoluut niet van de technisch juridische rompslomp en ben in dit stadium ook absoluut niet van plan deze ruis op de lijn zich te laten ontwikkelen, maar wil u wel vriendelijk verzoeken de reacties te verwijderen danwel te rectificeren binnen een termijn van vijf werkdagen, ofwel uiterlijk vóór 20 september 2014.

Neem even in ogenschouw dat wij als jonge en ambitieuze ondernemers hard aan de weg timmeren met onze onderneming, net zoals u dat waarschijnlijk doet met uw webwinkel. Het lijkt me daarom vanzelfsprekend dat u ook niet gediend bent van negatieve publiekelijke berichtgeving op forums of overige communicatieplatformen omtrent uw onderneming. Laat staan wanneer de berichtgeving volstrekt onjuist is. Vanuit een persoonlijk oogpunt vraag ik mij daarom af waarom u dat wel jegens een ander doet.

Ik wil daarnaast nog even kwijt dat ik absoluut voor het publieke delen van meningen ben. Als u van mening bent dat ons platform niet geschikt is, mag u dat stellen. Gelieve daarbij dan wel aan te geven dat dit een mening betreft zonder de persoonlijke onjuiste aannames te communiceren of te suggereren dat we een ondeugdelijke of onbetrouwbare dienstverlener zijn. Tevens wil ik kwijt dat er vanuit ons verder geen vervelende gevoelens zijn naar u als persoon of uw onderneming. Sterker nog, ik wil met alle plezier eens kijken naar de mogelijkheden binnen uw huidige webwinkel. Als ervaren e-commerce jongen zie ik (met alle respect) een heleboel verbeterpunten die ik graag eens persoonlijk en vrijblijvend met u wil ‘besparren’. Laat mij weten indien u dit interessant vindt!

Fijn weekend alvast!
En wat als ik niet reageer binnen de opgegeven termijn van 5 werkdagen?

Kijk begrijp me goed. Ik ben hier op het forum zelfs enkele malen persoonlijk onterecht door het slijk gehaald terwijl het moderator team niks doet. Welkom op het Internet. Er werd gevraagd naar meningen en die gaf ik. Het is duidelijk mijn mening. Jij bent degene die iets beweerd ik zou zeggen onderbouw je beweringen maar eens. Ik hou er niet zo van verteld te worden wat ik wel en niet mag vinden.

Dit is Nederland. Dit is het internet. Hier is vrijheid van meningsuiting

Als jullie er iets eerlijker en zakelijk instonden zouden jullie gewoon het certificaat van herkomst van de olie laten zien. En niet originele printcardridges zijn, zoals al doet vermoeden, nep. Mijn printer loopt ook op nep inktcardriges hoor. Betaal maar 20% van de prijs van de echte originele printer inkt dus ik vind het maar prima. Uit welk land die komen zal me verder een zorg zijn. Superhandig zo gebouwd dat de beveilinging van de printerchip omzeild wordt.

Zoals al eerder genoemd. Je kan praten als brugman maar een Rolex van 100 euro is niet echt.

Maar om eerlijk te zijn snap ik niet waar jullie je uberhaupt druk om maken. Ik vind Lidl een winkel voor Paupers, IKea is goedkope troep voor de massa en onze koning vind het erg leuk om onschuldige hertjes dood te schieten en is getrouwd met een dochter van een crimineel en des te eerder hij weer van de troon af is des te beter. Ik zie de AIVD wel verschijnen....
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Varaantje, het verschil tussen jou en mijn opmerkingen is de inhoud en de termen.
je krijgt bagger kwaliteit van een chinese oplichter maar dan heb je weer een heel ander probleem.
Jij kan wel bij de Telegraaf gaan werken met je misleidende de quotes. Mooi de eerste helft van de zin verwijderen zodat er wat anders staan. Ik schreef:
123 inkt is geen kleine speler op de markt. Met zoiets als een dropship concept kan je onmogelijk concurreren. Of je krijgt bagger kwaliteit van een chinese oplichter maar dan heb je weer een heel ander probleem.
Let op het woordje OF. Misschien is het wel een dropshop concept waarmee je onmogelijk kan concurreren met de grote spelers.

Oftewel ik zou het niet doen. Ze hebben maar een paar keuzes en kom op..... Die Arganolie is goedkope immitatie.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Jij doet uitspraken zonder het feitelijk zelf gecontroleerd te hebben. Misschien is het bagger kwaliteit maar misschien ook niet, jij weet het niet pas als je het gecontroleerd hebt kun je er uitspraken over doen en dan nog moet je kunnen aantonen waarom het bagger zou zijn.
Dus immitatie is volgens jou bagger? Dat heb ik niet gezegd. Ik had het over immitatie. Immitatie kan prima kwaliteit zijn maar het presenteren als echt terwijl het niet zo is een andere zaak. Als dropshippen.nl beweerd echt te leveren dat zie ik graag de certificering. Nee ik kan niet bewijzen dat een roze eenhoorn niet bestaat. Maar als jij beweerd dat je een roze eenhoorn hebt stel me dan maar even voor ;) Nee dropshippen.nl doet beweringen die ze niet onderbouwen. Nu de zaken niet gaan omdraaien.

Draai het nu eens om. Stel iemand schrijft dat op fora over jou dat je goedkope rotzooi verkoopt. Wat zou jou reactie dan zijn. Je zal er niet blij meer zijn en als iemand jou daarvan beschuldigd zul je die bewering ook verwijderd willen zien. Ik zou er ook zo over denken en schroom ook niet zulke mensen aan te pakken.

Ik verkoop dat ook geen vaag concept met abonnementskosten. Het materiaal van de beelden staat vermeld. Of je het mooi vind of niet is 100% je eigen mening. Je staat uiteraard vrij om bij mijn leverancier (staat vermeld) om even te controleren of ik echt bij hun inkoop en geen copieen verkoop no prolemo. Als je het aan mij vraagt geef ik je meteen even het e-mail adres. Sommige dingen die ik verkoop zijn exclusief. Daarbij zit een echtheidscertificaat.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Wie stelt moet bewijzen, jij stelt imitatie en rotzooi, waar is je bewijs ?
Doe jezelf een plezier en verwijder het gewoon.
Ohja. Volgens mij is het dropshippen.nl die beweerd. Ik geloof het niet aangezien de beweringen niet onderbouwd zijn. Ik heb een roze eenhoorn in mijn schuur. Geloof je het niet? Bewijs maar dat die niet bestaat.
Mijn commentaar beperkt zich tot het concept, dat er meer is dan alleen een kant en klare winkel, je moet bezoekers trekken. Daarnaast kom je er ook snel achter dan je bij kant en klaar tegen beperkingen aanloopt. Tegelijk zeg ik echter dat het wel een goede start kan zijn als je geen zak met geld hebt liggen.

Jou idee, template, software hup hup en voor weinig ben je klaar klinkt leuk maar niet iedereen is zo handig en er komt meer bij kijken wil je het perfect doen. Teksten schrijven artikelen foto's. Als ik zelf kijk hoe veel tijd er is ingestoken wil ik daar geen prijs op zetten.
Daarnaast zie ik legio verbeelden van al grotere winkels waar nog veel aan fout is. Die hebben dan iemand die het voor ze doet maar niet goed genoeg.

Het concept dat ze hebben kan dus leuk zijn als starter maar als starter moet je je bewust zijn dat het een begin is dat weinig kost. Dat geeft je de tijd geld te verdienen en loopt het echt goed kun je alles echt zelf doen.
[/quote]

Ja. Daarom zie we hier zo regelmatig complete webwinkels met telefoonhoesjes / mode. etc aangeboden. Niemand gaf (mocht) een weerwoord aan de mooie verkooppraatjes van de verkopers geven. Je mag of positief zijn of je mond houden....
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Jongens... hou het professioneel of binnen de eigen deuren (PM/email zijn perfecte middelen misschien)

Dit gaat straks eindigen in moddergooien, 2 mensen (misschien wel meer) met een rotgevoel en volgens mij bedoelen jullie het allemaal tezamen niet zo maar laten jullie je allemaal meevoeren in deze draaikolk.

Ik denk dat hier uiteindelijk helemaal niemand mee gebaat is.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Het is bijna vijf uur; ik zet de bier en chips vast klaar.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Ik vind Lidl een winkel voor Paupers, IKea is goedkope troep voor de massa en onze koning vind het erg leuk om onschuldige hertjes dood te schieten en is getrouwd met een dochter van een crimineel en des te eerder hij weer van de troon af is des te beter. Ik zie de AIVD wel verschijnen....
Ik lees een boel frustratie en vooroordelen. Uit ervaring kan ik dan zeggen dat het verdergaan met zo iemand zinloos is, want wat je ook schrijft, frustraties vertroebelen een verdere discussie en dat punt lijkt me nu wel bereikt.

Veel plezier verder.


Wat betreft Dropshippennl hij maakt zeker een paar goede punten en voor sommige ondernemers kan het goed werken, voor andere niet. Gelukkig kan iedere ondernemer dat zelf beslissen.
Het afkraken heeft ook geen zin, werkt het niet dan zal het vroeg of laat op de fles gaan, werkt het wel dan is er dus vraag en kunnen ze er geld meer verdienen.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Nehoor niet zozeer frustratie. Ik ontwijk gewoon de winkels en gelukkig heeft het koningshuis plezier doder en criminele dochter toch vrij weinig te vertelling in Nederland. Mijn bedoeling was benadrukken dat dit soort uitspraken toch echt niet illegaal zijn in Nederland. Denk je dat Ikea nu helemaal over de zeik is? Welnee who cares.

Dit soort bedrijven gaan niet op de fles zolang er nog zoveel domme mensen zijn die denken 'Goh, kan geen negatief geluid vinden over de shop. Laat ik daar eens een hoop geld insteken'. Niet dat ik zozeer tegen ze ben hoor. Best een leuk concept maar met ongelukkige producten.

De echte leveranciers van inktcardriges leveren simpelwel niet op drop-ship concept. Doen ze niet je moet zelfs grote aantallen in 1 keer afnemen. Nike schoenen doen dat ook niet. Je kan vragen maar ze leveren simpelweg niet tegen die voorwaarden. Als er een bedrijf is die wel nike-dropship leverd mag je ervanuit gaan dat het copieen zijn. Kan je wel boos worden en vragen te bewijzen dat het nep nikes zijn maar zo liggen de feiten noueenmaal. Dat er misschien een tussenpersoon in NL zit veranderd daar ook niks aan.

Maar het is me hier al heel vaak opgevallen dat het voordeel van de twijfel altijd naar de verkopende partij gaat en zelden tot nooit naar degene die kritische vragen stelt. Apart denk ik dan.... Vrijheid van meningsuiting: not in my forum!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Dropshippen.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 september 2014

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

@Het Varaantje; Eigenlijk wil ik het erbij laten. Ik waardeer enigszins dat u sommige stellingen een klein beetje heeft ontkracht en heeft aangegeven dat het om een mening ging i.p.v. een stelling. Al neem ik nog niet helemaal genoegen, maar ik wil het daar voor nu even bij laten.

Ik hoop dat u het niet erg vindt als ik wél nog even reageer op uw laatste reacties, puur omdat u vraagt of ik mijn stellingen wil onderbouwen. Ik sta daar open voor;
En wat als ik niet reageer binnen de opgegeven termijn van 5 werkdagen?
Insteek was om het persoonlijk te houden en júist aan te geven dat ik niet van die juridische rompslomp houd. Ondanks het feit dat ik daar niet van houd, moet ik ook bij een persoonlijk iets een termijn noemen, snapt u? Excuus voor het feit dat u mijn persoonlijk bestemde e-mail als aantijgend heeft ervaren, was niet de bedoeling.
Dit is Nederland. Dit is het internet. Hier is vrijheid van meningsuiting
Klopt als een bus! U mag uw mening geven, ook als deze negatief is voor ons als onderneming. Maar zoals @bbob aangeeft is het niet toegestaan concreet te zeggen dat de arganolie imitatie is. Dat het geen imitatie is ga ik toelichten op uw verzoek:
Als jullie er iets eerlijker en zakelijk instonden zouden jullie gewoon het certificaat van herkomst van de olie laten zien. En niet originele printcardridges zijn, zoals al doet vermoeden, nep.
Eerlijkheid en transparantie staat bij ons voorop. Daarom probeer ik hier ook open en bloot te communiceren. De producten zijn 100% origineel, zie http://www.lovearganolie.nl/100-keurmerk/, één van onze verkooppunten. Zoals heel duidelijk aangegeven betreffen de toners en cartridges inderdaad replica's en/of refurbished artikelen. Deze concurreren met de replica's en refurbished artikelen van 123inkt.nl en zijn van vergelijkbare kwaliteit i.v.t. diezelfde partij. Het is op afstand lastig om te 'bewijzen' dat dit ook daadwerkelijk zo is. De enige mogelijkheid is dat u even langs wipt. U bent van harte welkom om te testen en uw bevindingen hier te openbaren. Datzelfde geldt uiteraard omtrent de producten binnen de overige concepten. Wel even afspraakje maken overigens, ik heb ook wel eens een afspraakje buiten de deur.
maar het presenteren als echt terwijl het niet zo is een andere zaak
Dat doen we absoluut niet! Zie http://dropshippen.nl/dropshipping-conc ... artridges/
Nee dropshippen.nl doet beweringen die ze niet onderbouwen.
Zojuist gedaan, ik hoop dat mijn toelichting bevredigend genoeg is. Zo niet, wees vrij om door te vragen!
Ik verkoop dat ook geen vaag concept met abonnementskosten.
Ik vind het als mede-ondernemer jammer om te lezen dat onze dienst als vaag wordt ervaren. We proberen het juist inzichtelijk, overzichtelijk en transparant te presenteren. Dat doen we op het gebied van de risico's, op het gebied van wat wij verwachten van onze klanten en wat de klant van ons mag verwachten. Dat doen we overigens openbaar, maar met name ook in het traject na aanvraag op een persoonlijke manier. Desalniettemin neem ik dit mee bij de vernieuwing van ons platform Q4 dit jaar.
Nike schoenen doen dat ook niet. Je kan vragen maar ze leveren simpelweg niet tegen die voorwaarden. Als er een bedrijf is die wel nike-dropship leverd mag je ervanuit gaan dat het copieen zijn.
Volgens mij is dat inderdaad zo. Daarom doen we ook geen zaken met leveranciers die dergelijke spullen aanbieden. Nogmaals, we nemen onze verantwoording omdat ons verdienmodel grotendeels o.b.v. no cure no pay is, daarom zijn we genoodzaakt de bekwaamheid en betrouwbaarheid te toetsen. We hebben ook ervaring met leveranciers in het segment van uw veronderstelling. Ik noem bewust geen namen, maar dat was ook geen zuivere koek ;). Die 'jongens' mailen we netjes terug dat we er geen heil in zien.

Mijn slot:
Nogmaals, ik hoop dat mijn terugkoppelingen bevredigend genoeg zijn. Zo niet, benader mij even persoonlijk om een openbare discussie (en moddergooien zoals @Dennis1 zegt) te voorkomen. Laten we het redelijk houden. U bent uiteraard vrij om vervolgens de uitkomst hiervan hier te openbaren!

quote van Dennis1;
hou het professioneel of binnen de eigen deuren (PM/email zijn perfecte middelen misschien)
Helemaal gelijk!

quote van Ward;
Het is bijna vijf uur; ik zet de bier en chips vast klaar
Het is hier nu bijna 21:00, maar ook hier staan ze inmiddels klaar ;).

quote van bbob;
Ik lees een boel frustratie en vooroordelen. Uit ervaring kan ik dan zeggen dat het verdergaan met zo iemand zinloos is, want wat je ook schrijft, frustraties vertroebelen een verdere discussie en dat punt lijkt me nu wel bereikt.

Veel plezier verder.


Wat betreft Dropshippennl hij maakt zeker een paar goede punten en voor sommige ondernemers kan het goed werken, voor andere niet. Gelukkig kan iedere ondernemer dat zelf beslissen.
Het afkraken heeft ook geen zin, werkt het niet dan zal het vroeg of laat op de fles gaan, werkt het wel dan is er dus vraag en kunnen ze er geld meer verdienen.
Dank voor de samenvatting! Gaat hartstikke lekker hier, dus op de fles gaan is totaal niet relevant ;).

Fijne avond allen!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Ja joh; nu eenmaal verschil in gelijk hebben en gelijk krijgen :)

Maar aan de ene kant heb ik ook wel zoiets om mogelijke oplichting de kop in te drukken. Aan de andere kant; er zijn er redelijk veel welke gewoon écht niet nadenken. Laat dat op een gegeven moment maar gaan ...

Plaatje bij het praatje :)
Afbeelding
 
Dropshippen.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 september 2014

Re: dropshippen.nl

15 september 2014

Hi Jan,

Dank voor de toevoeging.

Interessante dienst dat Video-commerce. Laten we voor een klant nou nét op zoek zijn naar een dergelijke dienst (heeft al dit toch wat goeds gebracht). Ik neem op korte termijn even contact op.

Enne, http://www.video-commerce.nl/2014/09/po ... kbook.html is ook een mooie ;).