Pagina 1 van 1

Webshops gezocht die verzendkosten berekenen

Geplaatst: 13 augustus 2014
door cobrank
Webshops gezocht die verzendkosten berekenen voor een nieuw loyaliteitsconcept.
Als partner profiteer je met verschillende aantrekkelijke voordelen. Commissies 10% per nieuwe klant via ons eigen affiliate programma.

Re: Webshops gezocht die verzendkosten berekenen

Geplaatst: 13 augustus 2014
door Mick
Wat zijn de voordelen voor de webwinkel?

Deelname kosten van €75,- per webwinkel om je verzendkosten te schrappen?

Wat betaald de consument en welk deel komt bij de winkelier terecht?

Consumenten lidmaatschap wordt vast berekend op een gemiddelde van x bestellingen, wat als x 2 of 3 maal zo hoog uitvalt? Voor wie zijn die kosten?

Klinkt interessant voor consument en de organisatie, maar betwijfel of het voor de winklier ook interessant is...

Re: Webshops gezocht die verzendkosten berekenen

Geplaatst: 14 augustus 2014
door cobrank
- Voordelen voor de webwinkel is meer verkoop en terugkerende klanten en dat zijn onze abonnees, momenteel iets meer dan 7000.
- Verzendkosten te schrappen maar alleen voor producten tot bv €35,-. Dat kan je zelf bepalen via ons module.
- Consument betaald abonnementskosten en deel voor de winkelier is meer verkoop en 10% over verkochte abonnementen via eigen webshop. Voor meer voordelen zie ook "Partnerprogramma’s" op de tweede pagina.
- Kosten zijn voor de winkelier/webshop die graag nieuwe klanten wil bereiken en genereer herhalingsaankopen. Dat is de bedoeling.
- Het is interessant voor alle winklier/webshop die nieuwe klanten willen bereiken en behouden en meer verkopen.

Geschikt voor online retailers met of zonder een fysieke winkel.

btw tijdelijk geen deelnamekosten incl gratis module twv €75,- ex BTW.

Re: Webshops gezocht die verzendkosten berekenen

Geplaatst: 14 augustus 2014
door bbob
Verzendkosten zijn verzendkosten, bereken je ze niet, zitten ze toch in je prijzen berekend.

Heb je ze nu wel en ga je ze niet berekenen dan lever je dus aan marge in. Afhankelijk van je marge is het de vraag of dat goed uitpakt.
- Voordelen voor de webwinkel is meer verkoop en terugkerende klanten en dat zijn onze abonnees, momenteel iets meer dan 7000.
die termen klinken altijd leuk maar ik vraag me af of dat feitelijk te onderbouwen is. Krijg ik ook klanten uit jullie abonnees die puur kopen omdat ze bij jullie abonnee zijn.

7000 klinkt leuk maar hoeveel van die 7000 zullen iets bij mij kopen. Er zijn dadelijk 300 aangesloten webshops en zou het echt zo zijn dat abonnees alleen bij aangesloten shops iets kopen of toch vreemd gaan bij niet aangesloten shops die toch goedkoper zijn.

Re: Webshops gezocht die verzendkosten berekenen

Geplaatst: 14 augustus 2014
door Mick
kort samengevat:

Consument betaald aan bezorgabonnement
Webwinkelier betaald aan bezorgabonnement (nu dan tijdelijk niet)
Webwinkelier schrapt de verzendkosten voor de consument (klant van bezorgabonnement)

En indien webwinkelier een bezorgabonnement verkoopt, ontvangt deze wel 10% comissie (waarschijnlijk net genoeg om voor die ene bestelling de verzendkosten te compenseren)

In dit systeem zie ik vooral de voordelen voor bezorgabonnement.nl (en de consument die veel besteld)