Gedachten over videomarketing
Geplaatst: 06 september 2014
Naar aanleiding van het project van Jan Speelgoedboer met betrekking tot videomarketing ben ik daar ook weer wat meer over gaan nadenken. Bij mijn vorige webshop deed ik hier wel het e.e.a. mee, wat erg goed werkte.
Wat mij betreft dus zeker een goede methode om je producten onder de aandacht te brengen. Op het blog hier staan enkele voorbeelden van de filmpjes van Jan Speelgoedboer. Waarbij hij zelf duidelijk in beeld is en een verhaal houdt. Dit is voor mij een van de twijfels die ik heb bij videomarketing. Is het wel zo handig om zelf in beeld te gaan staan? Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daardoor worden beïnvloed bij hun beeldvorming, door het type persoon dat in beeld staat. Ik heb er toentertijd daarom altijd voor gekozen om zelf buiten beeld te staan. Wel vertelde ik zelf het verhaal.
Wanneer ik kijk naar de youtube kanalen van mijn grootste concurrenten zie je verschillende dingen gebeuren, namelijk: Concurrent 1 is begonnen met filmpjes met mensen in beeld en overgestapt naar filmpjes zonder iemand in beeld. Ze maken nu filmpjes waarbij je enkel het product zien en in tekst de features erbij toegelicht. Zo wordt de kijker dus niet beïnvloed door de appearance en de stem van de presentator.
Concurrent 2 heeft altijd filmpjes gehad met iemand in beeld. Een man bij herenproducten en een vrouw bij damesproducten. Ook gewoon toelichten met de stem.
Hoe kijken jullie hiernaar?
Wat mij betreft dus zeker een goede methode om je producten onder de aandacht te brengen. Op het blog hier staan enkele voorbeelden van de filmpjes van Jan Speelgoedboer. Waarbij hij zelf duidelijk in beeld is en een verhaal houdt. Dit is voor mij een van de twijfels die ik heb bij videomarketing. Is het wel zo handig om zelf in beeld te gaan staan? Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daardoor worden beïnvloed bij hun beeldvorming, door het type persoon dat in beeld staat. Ik heb er toentertijd daarom altijd voor gekozen om zelf buiten beeld te staan. Wel vertelde ik zelf het verhaal.
Wanneer ik kijk naar de youtube kanalen van mijn grootste concurrenten zie je verschillende dingen gebeuren, namelijk: Concurrent 1 is begonnen met filmpjes met mensen in beeld en overgestapt naar filmpjes zonder iemand in beeld. Ze maken nu filmpjes waarbij je enkel het product zien en in tekst de features erbij toegelicht. Zo wordt de kijker dus niet beïnvloed door de appearance en de stem van de presentator.
Concurrent 2 heeft altijd filmpjes gehad met iemand in beeld. Een man bij herenproducten en een vrouw bij damesproducten. Ook gewoon toelichten met de stem.
Hoe kijken jullie hiernaar?