Bedrijfspand huren, wat komt er bij kijken?
Geplaatst: 29 september 2014
Afgelopen week heb ik een grote stap gemaakt! De huidige webwinkel loopt goed waardoor de keus is gemaakt om een bestaande webwinkel over te nemen. Tot op dit moment is alles zelf gedaan (opslag, inpakken, enz) maar door het gezamenlijke volume wordt dat voor het aankomende jaar waarschijnlijk onmogelijk.
Feiten:
- Kantoor is thuis (moet bij het magazijn in de buurt blijven)
- Huidige opslag is vol (privé, geen (nauwelijks) bijkomende kosten)
- Voorraad nieuwe webwinkel is ondergebracht bij fullfilment bedrijf (ver weg)
- Huidige oppervlakte in gebruik voor opslag: 70m2, gewenst ca. 200m2
- Volume wordt te groot om het zelf af te handelen.
- Het is logisch om de voorraad sowieso samen te brengen en te profiteren van schaal voordelen
Zelf twijfel ik nog tussen volledige fullfilment of een nieuw bedrijfspand maar om dit goed te kunnen beoordelen wil ik de cijfers naast elkaar gaan zetten. Hiervoor heb ik meer gegevens (ervaring) nodig van wat er bij komt kijken voor een bedrijfspand. Zover ik kan inzien zullen deze kosten er bij komen. Mis ik nog iets?
- Verzekering (voorraad, aansprakelijkheid)
- Gas, elektriciteit en water
- Telefoon / Internet Telefoon/ADSL
- Gemeentelijke belastingen (afval)
- Wat andere zijn mogelijke kostenposten?
Via dit forum ben ik op de hoogte gebracht van deze beurs: http://www.ict-en-logistiek.nl/ hier ga ik dus zeker een kijkje nemen.
Mijn wens is uiteindelijk om een groter pand te kunnen beschikken dat ik zelf nodig heb en krachten te kunnen bundelen met meerdere webwinkel eigenaren.
Feiten:
- Kantoor is thuis (moet bij het magazijn in de buurt blijven)
- Huidige opslag is vol (privé, geen (nauwelijks) bijkomende kosten)
- Voorraad nieuwe webwinkel is ondergebracht bij fullfilment bedrijf (ver weg)
- Huidige oppervlakte in gebruik voor opslag: 70m2, gewenst ca. 200m2
- Volume wordt te groot om het zelf af te handelen.
- Het is logisch om de voorraad sowieso samen te brengen en te profiteren van schaal voordelen
Zelf twijfel ik nog tussen volledige fullfilment of een nieuw bedrijfspand maar om dit goed te kunnen beoordelen wil ik de cijfers naast elkaar gaan zetten. Hiervoor heb ik meer gegevens (ervaring) nodig van wat er bij komt kijken voor een bedrijfspand. Zover ik kan inzien zullen deze kosten er bij komen. Mis ik nog iets?
- Verzekering (voorraad, aansprakelijkheid)
- Gas, elektriciteit en water
- Telefoon / Internet Telefoon/ADSL
- Gemeentelijke belastingen (afval)
- Wat andere zijn mogelijke kostenposten?
Via dit forum ben ik op de hoogte gebracht van deze beurs: http://www.ict-en-logistiek.nl/ hier ga ik dus zeker een kijkje nemen.
Mijn wens is uiteindelijk om een groter pand te kunnen beschikken dat ik zelf nodig heb en krachten te kunnen bundelen met meerdere webwinkel eigenaren.