Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Kiki
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 maart 2014
Contacteer:

Dag van de Webshop

06 oktober 2014

Dag Webwinkeliers!

Op 6-7-8 november is het in België Dag van de Webshop XL. 3 dagen organiseren tak van Belgische webwinkels een unieke actie naar aanleiding van dit event.
Wij doen mee met onze webshop.
Zijn er nog mensen die meedoen?
Wat vinden jullie van dit event? Is er nood aan en kan het de e-commerce in België een duwtje in de rug geven?
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar welke acties er goed kunnen aanslaan...
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Dag van de Webshop

06 oktober 2014

Wie is organisator van dit event? Wordt het ook gedragen door Belgische organisaties als bijvoorbeeld http://www.safeshops.be. Ik denk dat dat zeker kan helpen om de bekendheid verder te vergroten.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Dag van de Webshop

06 oktober 2014

Dag van de webshop
Op 6-7-8 november is het in België Dag van de Webshop XL
Misschien mis ik iets maar een dag is een dag en hier hebben we het over 3 dagen.

Woon Als NL in België maar merk hier dat internet op vele gebieden gigantisch achterloopt. Neem als voorbeeld marktplaats. In België kapaza 2dehands. Ondanks dat Vlaanderen qua inwoners zeg 1/3 van NL is, zijn het aantal advertenties in België denk ik minder dan 1/30 in vergelijking met marktplaats.

Dit wetende zie je dat veel Belgische ondernemers nu eigenlijk al te laat zijn met het beginnen van een webwinkel. Niet alleen bol.com, coolblue and vele andere Nederlandse bedrijven zitten al lang en breed in België.

Vraag me eigenlijk wel af wat het nut is van 3 dagen, dag van de webshop. Het tragere Belgisch online koopgedrag zul je er niet echt door beïnvloeden, dat heeft tijd nodig voor een jongere generatie die er meer open voor staat.
 
Gebruikersavatar
Kiki
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 maart 2014
Contacteer:

Re: Dag van de Webshop

06 oktober 2014

Normaal is het 1 dag, maar 't is niet voor niets de XL versie.

Becommerce label en safeshops zijn partner van het evenement, dus dat zal wel wat helpen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
tvserieshop
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Re: Dag van de Webshop

26 oktober 2014

Ik doe niet mee, kostprijs is te hoog en de visibiliteit en het terugverdien effect heb ik mijn twijfels bij. Bovendien is het aantal deelnemers geëxplodeerd tov vorige jaren. Klanten kunnen van die honderden aanbiedingen toch maar een of twee kopen, en hoeveel kans is het dat jij de gelukkige kan zijn?

Een leuke aanbieding op mijn Facebook page plaatsen, en voor 1/10 van de prijs haal ik evenveel bezoekers binnen, de meesten liken dan nog en kan je beter op de hoogte houden van aanbiedingen dan die eenmalige interesse.
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Dag van de Webshop

27 oktober 2014

In Nederland is het elke dag Dag van de Webshop :D
 
tvserieshop
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Re: Dag van de Webshop

27 oktober 2014

In Nederland is het elke dag Dag van de Webshop :D

Wat voor een opmerking is dat nu weer. Alsof alle Nederlandse webwinkels allemaal fantastische prijzen hebben.

We lopen in Belgie dan wel achter, maar elke webshop die zijn deuren opent bij ons moet de eigenaar tenminste een getuigschrift bedrijfsbeheer kunnen voorleggen, integenstelling tot de duizenden Nederlandse webwinkels die vijf producten verkopen die iedereen heeft en ze dan nog dropshippen tegen oninteressante prijzen.

Kijk naar het leverancier forum, het merendeel is daar op zoek naar een dropshipper omdat ze geen euro hebben om te investeren in voorraad. En alsof je op basis van dropshippen tegenwoordig nog een goede zaak kan bouwen.

Kijk naar alle vragen over BTW, terwijldat vaak overbodige vragen zijn die behoren tot de verplichte basiskennis van handel drijven.

Etc.
 
knikkerprins
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 december 2014
Locatie: Brugge (België)

Re: Dag van de Webshop

23 december 2014

Wie heeft uiteindelijk deelgenomen? Wat was de ervaring, was het een succes?
 
Gebruikersavatar
Kiki
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 maart 2014
Contacteer:

Re: Dag van de Webshop

24 december 2014

Wij hebben deelgenomen en hebben er geen spijt van. De bezoekers aantallen liepen erg hoog op en ook nu nog komen er bezoekers vanuit de dag van de webshop-site. Erg tevreden.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht