Geschil met vervoerder
Geplaatst: 15 oktober 2014
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Graag hoor ik jullie mening over de volgende situatie.
Ik heb een contract bij een vervoerder waardoor ik betere tarieven heb voor bepaalde landen.
Dit contract is gebaseerd op een bepaalde weekomzet die ik draai.
Blijkbaar kwam ik in de vakantieperiode € 0,05 tekort waardoor ik, zonder het te weten, de daarop 2 volgende weken mijn zendingen heb geboekt tegen een hoger tarief. (Ik was terug gevallen in een hogere band zoals dat zo mooi heet).
Ik heb dus geen notificatie o.i.d. ontvangen en kwam er pas ongeveer 1,5 week later achter bij het inboeken van de factuur.
Ik dacht dat de vervoerder een fout had gemaakt en sprak ze daar op aan. Toen aan het licht kwam dat het geen fout was heb ik gevraagd om een credit. Dit heb ik gedaan omdat ik geen waarschuwing heb gekregen en de hogere band bovendien meer dan een verdubbeling van mijn tarief was... Griekenland bijvoorbeeld was € 18,- en nu ineens liep ik, zonder het te beseffen een zending aan te maken voor € 42,-. Extra pijnlijk is dus omdat ik de omzet niet gehaald heb met € 0,05...
De vervoerder is langs geweest en gaven aan een nieuw contract op te stellen dat zoiets niet meer kon gebeuren maar aan het eind van het gesprek werd wel gezegd dat een credit niet kon omdat ze niets fout hadden gedaan, contract is contract.
Telefonisch is daarna een compensatie van € 100,- geboden maar mijn schade is € 700,-.
Ik ben daar niet meer akkoord gegaan en had al eerder aangegeven op zoek te gaan naar een andere vervoerder en was dat nog steeds van plan.
Vandaag ben ik gebeld en ze willen 50-50 doen, een compensatie van € 350,-
Echter is de manager (niet mijn contactpersoon) niet blij dat ik aan het dreigen was weg bij te gaan dus nu wil deze manager dat ik ook een contract teken waarbij ik aangeef nog voor minimaal een jaar te blijven.
Met de € 350,- ga ik in principe mee akkoord (met tegenzin) maar ik ben wel van mening dat de vervoerder hier fouten heeft gemaakt (of minimaal een service niveau van 0 laat zien) en dit ook laat blijken door mij een contract te laten tekenen dat ik blijf.
Aan de ene kant heb ik geen zin in gezeur. Buiten deze kwestie werk ik al ruim 6 jaar naar tevredenheid met deze vervoerder en ik heb sowieso geen idee of ik bij een andere vervoerder dezelfde tarieven zou kunnen krijgen en snelheid van levering.
Mijn vrouw zegt dat ik weg moet gaan en ook mijn collega is het er niet mee eens.
Wat is jullie gedachte?
Ik heb een contract bij een vervoerder waardoor ik betere tarieven heb voor bepaalde landen.
Dit contract is gebaseerd op een bepaalde weekomzet die ik draai.
Blijkbaar kwam ik in de vakantieperiode € 0,05 tekort waardoor ik, zonder het te weten, de daarop 2 volgende weken mijn zendingen heb geboekt tegen een hoger tarief. (Ik was terug gevallen in een hogere band zoals dat zo mooi heet).
Ik heb dus geen notificatie o.i.d. ontvangen en kwam er pas ongeveer 1,5 week later achter bij het inboeken van de factuur.
Ik dacht dat de vervoerder een fout had gemaakt en sprak ze daar op aan. Toen aan het licht kwam dat het geen fout was heb ik gevraagd om een credit. Dit heb ik gedaan omdat ik geen waarschuwing heb gekregen en de hogere band bovendien meer dan een verdubbeling van mijn tarief was... Griekenland bijvoorbeeld was € 18,- en nu ineens liep ik, zonder het te beseffen een zending aan te maken voor € 42,-. Extra pijnlijk is dus omdat ik de omzet niet gehaald heb met € 0,05...
De vervoerder is langs geweest en gaven aan een nieuw contract op te stellen dat zoiets niet meer kon gebeuren maar aan het eind van het gesprek werd wel gezegd dat een credit niet kon omdat ze niets fout hadden gedaan, contract is contract.
Telefonisch is daarna een compensatie van € 100,- geboden maar mijn schade is € 700,-.
Ik ben daar niet meer akkoord gegaan en had al eerder aangegeven op zoek te gaan naar een andere vervoerder en was dat nog steeds van plan.
Vandaag ben ik gebeld en ze willen 50-50 doen, een compensatie van € 350,-
Echter is de manager (niet mijn contactpersoon) niet blij dat ik aan het dreigen was weg bij te gaan dus nu wil deze manager dat ik ook een contract teken waarbij ik aangeef nog voor minimaal een jaar te blijven.
Met de € 350,- ga ik in principe mee akkoord (met tegenzin) maar ik ben wel van mening dat de vervoerder hier fouten heeft gemaakt (of minimaal een service niveau van 0 laat zien) en dit ook laat blijken door mij een contract te laten tekenen dat ik blijf.
Aan de ene kant heb ik geen zin in gezeur. Buiten deze kwestie werk ik al ruim 6 jaar naar tevredenheid met deze vervoerder en ik heb sowieso geen idee of ik bij een andere vervoerder dezelfde tarieven zou kunnen krijgen en snelheid van levering.
Mijn vrouw zegt dat ik weg moet gaan en ook mijn collega is het er niet mee eens.
Wat is jullie gedachte?