Gepersonaliseerd product heeft gebreken

1
Hallo,

Voor mijn bedrijf heb ik een gepersonaliseerde stempel besteld, welke ik wil gebruiken op linnen zakjes. Alle informatie op de website goed doorgelezen, stempel besteld en netjes en op tijd opgestuurd gekregen.

Zakjes waren nog niet binnen, deze kwamen gisteravond binnen (ik had de stempel toen al 2 weken) dus direct aan het stempelen geslagen. Wat wil nou? Het logo op de stempel is zo laag uitgesneden, dat bij iedere afdruk ook de randjes van de stempel mee komen. Absoluut niet de bedoeling!

Direct de verkoper gemaild, welke mij bij deze meld dat laser stempels altijd ondiep zijn en niet gebruikt kunnen worden op een oneffen ondergrond. Dit wordt nergens op de website vermeld en na even googlen wordt mij dit ook niet duidelijk. Nergens op internet wordt vermeld dat laserstempels laag zijn en niet gebruikt kunnen worden op oneffen ondergronden. Om hier van op de hoogte te zijn, moet je, volgens mij, echt goed bekend zijn met het maken van stempels. In mijn beleving is een stempel namelijk gewoon een stempel en kan je daar gewoon altijd mee stempelen. Wanneer hier beperkingen aan zitten, vind ik dat dit duidelijk vermeld moet worden. Ik had dan de stempel nooit besteld.


Wat kan ik nu van de verkoper verwachten? Ik begin pas net met mijn eigen bedrijf en door alle investeringen is het nu financieel niet mogelijk om ergens anders een nieuwe stempel te gaan bestellen. Eigenlijk vind ik dat ik mijn geld terug moet krijgen, gezien belangrijke informatie niet is vermeld en ik dit niet had kunnen weten.

Re: Gepersonaliseerd product heeft gebreken

2
Misschien handig om er nog bij te vermelden: de verkoper heeft geen algemene voorwaarden op zijn website vermeld staan. (Ik vind bijvoorbeeld op internet "Gepersonaliseerde producten vallen buiten het ontbindingsrecht, mits de klant hier vooraf goed over geïnformeerd is."


Daarbij zou een argument kunnen zijn voor het niet terugstorten van mijn geld dat een koper onderzoeksplicht heeft, echter geldt dat wat mij betreft niet in dit geval:

De gemiddelde Nederlander is er niet van op de hoogte dat wanneer je een laserstempel besteld (wat volgens mij een hele gangbare soort stempel is, ik zou niet weten wat voor een stempels er nog meer bestaan) je deze alleen op papier kunt gebruiken, omdat je anders randjes krijgt. Volgens mij gaat de gemiddelde Nederlander er vanuit dat een stempel gewoon een stempel is en dat je daarmee op de meest gangbare dingen (karton, hout, papier, stof) zou moeten kunnen stempelen. Het is gewoonweg niet bij mij opgekomen om dit in twijfel te trekken. Wanneer je op internet een rode jas besteld, hoeft je er ook niet achteraan te mailen of de stof niet afgeeft. Dat zijn gewoon dingen waar je van uit gaat. Ik vind dit dus zeker een gebrek aan belangrijke informatie van de verkoper.

Re: Gepersonaliseerd product heeft gebreken

3
Beschuit schreef:Ik begin pas net met mijn eigen bedrijf en door alle investeringen is het nu financieel niet mogelijk om ergens anders een nieuwe stempel te gaan bestellen.
Hoe groot is die "investering" in één stempel dan wel niet?
Beschuit schreef:De gemiddelde Nederlander is er niet van op de hoogte dat [...]
Dat is een les die je niet vroeg genoeg kan leren als startende ondernemer: je bent niet langer een consument die wordt beschermd door het consumentenrecht. Als de verkoper na bellen, mailen en aanschrijven voor wanprestatie niet in beweging komt, kun je je gelijk gaan halen voor de rechter. Gezien de "investering" lijkt me dat de moeite niet.

Re: Gepersonaliseerd product heeft gebreken

4
Of het terug kan weet ik zo niet.
Maar als de randen geinkt worden en afgedrukt worden is er nog wel een oplossing. Je moet de randen wegsnijden of zorgen dat er geen inkt op komt bij het drukken op het inktkussen. Weet niet hoe de stempel er uit ziet maar heb dat zelf ook wel eens gedaan met simpele stempels.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gepersonaliseerd product heeft gebreken

5
Apart geval.

Den k ik aan een stempel dan denk ik aan stempel op papier. Bij een stempel op textiel linnen zakjes heb je idd te maken met oneffenheden.

Nu is de vraag mag je bij het bestellen van een stempel verwachten dat je er ook linnen zakjes mee kan stempelen ?
Ik denk van niet, ik kan ook hout ijzer en weet ik wat willen stempelen. Op ijzer doet de inkt het dan niet en blijft niet zitten.

Als je een stempel in een webshop voor kantoorartikelen besteld valt linnen daar niet onder. Ik denk dat het een geval is helaas pindakaas. Je wist het zelf niet maar hebt het schijnbaar van tevoren ook niet gevraagd en bent er van uitgegaan dat het wel zou kunnen.
De les voor de volgende keer is eerst vragen en dan bestellen.
Je kan nu tijd gaan investeren in welles nietes maar denk niet dat je er ver mee komt. Ook al hebben ze geen voorwaarden, wil je je gelijk zul je naar de kantonrechter moeten en dat zal je meer kosten. Neem je verlies, wijze les voor de volgende keer.
Bekend door dit soort fouten leer je en denk je volgende keer mer na. Fouten maken je sterker.

Re: Gepersonaliseerd product heeft gebreken

6
Weer een ervaring rijker dus. Misschien met een beetje logisch nadenken kom je ook al een eind. De stempel heeft een harde vlakke ondergrond nodig. Ik denk dat het ook wel algemeen bekend is.

Ik kan zelf ook niet op bubbel enveloppen stempelen. Ook hier omdat het geen harde ondergrond heeft.

Maar nu het volgende. Zijn er eigenlijk wel stempels die daar geschikt voor zijn? Zo ja, dan zou de leverancier moeten vermelden dat ze niet geschikt zijn voor linnen. Maar ik vermoed dat er geen 1 stempel is die er geschikt voor is dus vind ik ook niet dat de verkoper het moet vermelden. Anders krijg je een hele waslijst naar deze stempel niet geschikt voor is.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl