Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
MJager
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 oktober 2014

Klant bedreigd webwinkel

26 oktober 2014

Afgelopen week is er via de webwinkel kleding verstuurd naar een klant. De klant heeft deze op dinsdag ontvangen en gaf aan dat de jurk beschadigd was. Artikelen worden altijd gecontroleerd voordat ze weggaan dus hebben gevraagd of er een foto gemaakt kon worden van het defect.
Na de nodige mails met de niet nette verwensingen van de klant eindelijk de foto's ontvangen en de klant aangegeven dat het retour kon en dat wij gratis verzendlabel zouden toesturen. Dit is op woensdag direct gedaan. klant had de jurk echter nodig voor dochter die jarig was op vrijdag en heeft gewacht met terugsturen na de verjaardag. Er is bewijs via fb dat de jurk gewoon gedragen is.
Omdat mevrouw een spelletje met ons speelde hebben we aangegeven dat de jurk gedragen was en niet meer retour kon en dat ze korting kon krijgen ivm het defect.
Mevrouw bedreigt ons nu letterlijk (hebben ook een fysieke winkel) en wil het artikel of gratis of retour sturen en dan al haar geld terug.
Wat nu te doen?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Klant bedreigd webwinkel

26 oktober 2014

Afspraken maken met je leveranciers zodat je dit soort retouren ook voortaan terug kunt sturen naar je leverancier en je dus gewoon geld terug kunt geven. Serieus, want dit soort situaties komt toch nog regelmatig voor en jij wilt ook niet de dupe zijn van allemaal negatieve feedback op internet. Daarnaast kosten dit soort zaken meestal veel te veel energie.

Overigens stelt de nieuwe wetgeving per 1 juli is dat ook gedragen artikelen retour moeten kunnen, en je er vervolgens dan de 'actuele waarde na dragen' voor moet terugbetalen. Als dat naar jouw mening nul is, hoef je dus de retour niet te accepteren maar moet je dat wel juridisch hard kunnen maken.

Klinkt in dezen als een lastig verhaal dus juridisch gezien was het verstandig geweest de helft te bieden aangezien de kleding aantoonbaar gedragen was.

Maar als je al hebt gezegd het niet terug te willen en waarschijnlijk de klant al hebt geconfronteerd met de Facebook-fotos zit je er nu waarschijnlijk al te diep in en zul je nu voet bij stuk moeten houden om geloofwaardig te blijven?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Klant bedreigd webwinkel

26 oktober 2014

Je niet laten intimideren. Ik zou dreiging met geweld niet pikken. Mensen hebben op de mail wel een grote snuit maar in het echt durven ze helemaal niks.

Echter voor je gemoedsrust kan je iets van een busje pepperspray ofzo bij je dragen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
MJager
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 oktober 2014

Re: Klant bedreigd webwinkel

26 oktober 2014

"Klinkt in dezen als een lastig verhaal dus juridisch gezien was het verstandig geweest de helft te bieden aangezien de kleding aantoonbaar gedragen was.

Maar als je al hebt gezegd het niet terug te willen en waarschijnlijk de klant al hebt geconfronteerd met de Facebook-fotos zit je er nu waarschijnlijk al te diep in en zul je nu voet bij stuk moeten houden om geloofwaardig te blijven?"


We hebben mevrouw een passende oplossing geboden door een redelijke korting van 20% te geven.
Maar hiermee gaat mevrouw niet akkoord en de enige oplossingen die zij geeft is alleen maar positief voor mevrouw.
We hebben een afspraak met onze leverancier, als kleding niet gedragen is en gebreken vertoont kan het retour. mevrouw heeft het echter zichtbaar gedragen dus kunnen wij het helaas ook niet meer retourneren bij de leverancier. :?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Klant bedreigd webwinkel

26 oktober 2014

Overigens stelt de nieuwe wetgeving per 1 juli is dat ook gedragen artikelen retour moeten kunnen, en je er vervolgens dan de 'actuele waarde na dragen' voor moet terugbetalen.
Serieus? Is dit weer een webwinkeltje pesten wet of geld het ook voor de stenen winkels?

Wat is de 'actuele waarde na dragen'? Ook weer zoiets totaal onmeetbaar en niet uit te voeren in de praktijk. Als je geen 2e hands kleding verkoop waarom moet je dan in godsnmaam 2e hands kleding terugnemen? Verkoop 2e hands is toch echt anders dan nieuw. Lekker eerst andersmans zweet (of erger) uit kleding moeten wassen om je restwaarde te kunnen cashen....

What's next? De klant mag de zak snoep terugsturen als de helft op is? De potloden half afslijpen om te kijken of de kleur bevalt? Een gebruikte rol WC-Papier terugsturen omdat ie bij nader inzien niet zacht genoeg is.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Klant bedreigd webwinkel

26 oktober 2014

"Klinkt in dezen als een lastig verhaal dus juridisch gezien was het verstandig geweest de helft te bieden aangezien de kleding aantoonbaar gedragen was.

Maar als je al hebt gezegd het niet terug te willen en waarschijnlijk de klant al hebt geconfronteerd met de Facebook-fotos zit je er nu waarschijnlijk al te diep in en zul je nu voet bij stuk moeten houden om geloofwaardig te blijven?"


We hebben mevrouw een passende oplossing geboden door een redelijke korting van 20% te geven.
Maar hiermee gaat mevrouw niet akkoord en de enige oplossingen die zij geeft is alleen maar positief voor mevrouw.
We hebben een afspraak met onze leverancier, als kleding niet gedragen is en gebreken vertoont kan het retour. mevrouw heeft het echter zichtbaar gedragen dus kunnen wij het helaas ook niet meer retourneren bij de leverancier. :?
Dat is pure goodwill van jouw kant. Naar mijn mening heeft een klant alle goodwill verspeeld na het bedreigen. Aangezien de jurk aantoonbaar gedragen is is de beschadiging (voor zover ze die niet zelf gecreerd hebben zodat ze deze konden claimen) geaccepteerd.

Vooral niet toegeven aan dit soort tokkies. Ze maken er een 'way of life' van en zolang ze success hebben blijven ze als sprinkhanen webwinkels afschuimen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
MJager
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 oktober 2014

Re: Klant bedreigd webwinkel

26 oktober 2014

Mevrouw had vanaf woensdag ook al een pakbon om het pakket retour te sturen. Ze had dan netjes al haar geld retour gekregen.
Echter heeft ze er zelf voor gekozen om het niet retour te sturen maar te gaan dragen en daarna alsnog willen retourneren.
Het is gewoon heel jammer dat sommige mensen denken dat ze boven alles staan en dit allemaal maar kunnen maken. Ze vergeten dat wij als kleine webwinkel ook maar kleine marges hebben en willen de hoofdprijs.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Klant bedreigd webwinkel

26 oktober 2014

Zoals Varaantje het ook zegt, deze mensen doen het erom. Ze had woensdag terug kunnen sturen of misschien zelfs eerder? Als ze niet eerst drama had gemaakt, maar meteen foto's had gemaakt en toegestuurd. Daarnaast waarom dan wel laten dragen? Dan was de schade niet zo groot en anders had je het terug gestuurd, geld terug en lokaal ergens wat gekocht klaar.

Nee klant gaat lekker moeilijk zitten doen om vooral het onderste uit de kan te willen krijgen. Sommige hebben er een sport van gemaakt.
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: Klant bedreigd webwinkel

27 oktober 2014

Nee klant gaat lekker moeilijk zitten doen om vooral het onderste uit de kan te willen krijgen. Sommige hebben er een sport van gemaakt.
Helaas wordt dit soort gedrag aangemoedigd door de Zalando's van deze wereld. Die vinden dat allemaal prima zolang mensen maar kopen. De kosten van hun retourbeleid wentelen ze wel af op hun werknemers en toeleveranciers.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Klant bedreigd webwinkel

27 oktober 2014

Serieus? Is dit weer een webwinkeltje pesten wet of geld het ook voor de stenen winkels?
Serieus ja. Dit geldt alleen bij koop op afstand en sinds juli. Het zijn stappen naar één Europese regelgeving. Of het webwinkeltje pesten is/wordt durf ik niet te zeggen want je mag nu wel als webwinkel dus bij retouren aangeven wat volgens jou de restwaarde is.

In theorie kun je dus schoenen kopen, de marathon erop lopen, en is de webwinkel alsnog verplicht ze retour te nemen maar iedereen snapt lijkt me dat de restwaarde in dat geval wel nihil is.
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Klant bedreigd webwinkel

27 oktober 2014

Als ik de verhalen hier lees ben ik heel blij dat ik geen kleding verkoop.
Kleding wordt niet alleen door nette mensen gedragen maar ook door het rafelrandje van de maatschappij. Bah, wat zijn er toch een vervelende mensen op de wereld.
 
MJager
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 oktober 2014

Re: Klant bedreigd webwinkel

28 oktober 2014

Dank allemaal voor de antwoorden.

We hebben de klant gisteren bericht dat ze de kleding kan terugsturen en aangegeven dat we de actuele waarde na dragen zullen overmaken. Om er alvast voor te bereiden hebben we ook al een minimum bedrag verteld wat we inhouden (zodat hierover geen misverstanden kunnen bestaan).
Uiteraard hopen we nu wel dat we een normale jurk aantreffen met enkel en alleen het defect wat er vooraf inzat (we hebben foto's als bewijs gelukkig) en dat het niet totaal is verknipt oid.
 
Suzanne Jansen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 april 2016

Re: Klant bedreigd webwinkel

02 mei 2016

Wat een vervelende situatie zeg! Ik denk persoonlijk op het moment dat je de vrouw opnieuw gelijk geeft je meer van zulke situaties zou kunnen krijgen. Ik denk dat de vrouw inderdaad puur blufte. Ze lijkt me niet iemand die snel onnodig en veel geld zou uitgeven dus op het moment dat ze dreigt met een aangiften of dit juridisch af te handelen heb jij natuurlijk een grotere voordeel vanwege haar dreigementen. In ieder geval  heel veel succes gewenst en hopelijk gebeurd het niet meer.  
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Klant bedreigd webwinkel

03 mei 2016

@Suzanne

Let je wel even op de datums van de berichten waarop je reageert? :D