Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Goedkopehorloges
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 november 2014

Net gestart

14 november 2014

Na een lange tijd piekeren over het al dan niet opstarten van een webshop ben ik dan toch gestart. Het is mijn bedoeling om dit als bijberoep te doen. Ik heb net mijn website op poten gezet via een gratis programma (kwestie van te testen) en vroeg me nu af hoe iemand extern mijn webshop vind en wat er zeker nog bij moet
http://www.mydreamstores.com/shop/goedkopehorloges/

Je mag best kritisch zijn
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Net gestart

14 november 2014

Ik ben eigenlijk van mening dat als je niet weet wat je doet, je het ook niet moet doen.

Gewoon afmelden bij je gratis webshopprovider en lekker doorgaan met je normale school/werk.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Net gestart

14 november 2014

Ik ben eigenlijk van mening dat als je niet weet wat je doet, je het ook niet moet doen.

Gewoon afmelden bij je gratis webshopprovider en lekker doorgaan met je normale school/werk.
Nouja zeg! Dat gaat zelfs voor mijn standaard te ver...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Net gestart

14 november 2014

Ik ben overigens niet onder de indruk van de template van ´mydreamstore´. De bovenste header valt weg tegenover de achtergrond. En zorg dat je talen die je niet hebt ook uit heb staan.

Eigenlijk zou ik je aanraden om je test via Marktplaats oid te laten lopen. Anders ontkom je toch niet aan een ´fatsoenlijk´ pakket. Ja dat kost geld maar ik denk niet dat je via mydreamstore verkopen gaat krijgen.... Je kan op dit forum veel informatie vinden over welke webshop aanbieders beter zijn.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Net gestart

14 november 2014

In de markt waar je in zit stikt het van de aanbieders.

Mensen naar je website trekken is al een hele kunst met de hoeveelheid concurrentie op online horloge gebied.

België is een land dat achterloopt qua online winkelen. Het simpel vergelijk marktplaats in Nederland qua grote eens met kapaza of andere be site. Het is maar een fractie van het aanbod.

Kijk ik dan naar je prijzen 7 euro tot 35 euro.
Lijkt me niet dat je er echt veel aan kan verdienen, paar euro.
Wil je er leuk aan kunnen verdienen zul je een aardige omzet moeten draaien.

Met je huidige shop ziet het er gewoon oud uit, schreeuwerig.
Stel jezelf de vraag hoe krijg ik mensen naar mijn shop.
Hoe krijg ik mensen zo ver dat ze kopen in mijn shop.

Verder je hebt geen algemene voorwaarden.
Geen tel nummer, laat staan adres.
Een webshop zonder tel nummer kan, maar geen adres. Ik wil toch weten met wie ik te maken heb. Shops zonder adres vallen voor mij meteen af.
Denk daarbij in België de achterdocht die veel mensen nog hebben met online kopen en je zal weinig scoren.

Zou eerder zeggen zoek een product waar niet zo veel concurrentie is, een product waar je ook marge kan halen en investeerd daar tijd in.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Net gestart

15 november 2014

Ik ben eigenlijk van mening dat als je niet weet wat je doet, je het ook niet moet doen.

Gewoon afmelden bij je gratis webshopprovider en lekker doorgaan met je normale school/werk.
Reactie van iemand die als ervaren webshopuitbater is geboren ???
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Net gestart

15 november 2014

Ik ben eigenlijk van mening dat als je niet weet wat je doet, je het ook niet moet doen.

Gewoon afmelden bij je gratis webshopprovider en lekker doorgaan met je normale school/werk.
Reactie van iemand die als ervaren webshopuitbater is geboren ???
Absoluut niet, maar wel de reactie van iemand die zich inleest, voorbereid en inzet als het om een webshop gaat, ook als dat als bijverdienste zou zijn.

Het staat er misschien wat onaardig, maar kom op zeg, met een webshop ergens in een mapje op een ander domein, de enige contactmogelijkheid is een @outlook adres, geen bedrijfsgegevens, geen contact gegevens, geen algemene voorwaarden, geen ssl op de checkhout
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Net gestart

15 november 2014

Iedereen moet zijn eerste stapjes kunnen zetten, beste Henk.

En dan is dit gedeelte van je posting zeker opbouwend en van nut :
een webshop ergens in een mapje op een ander domein, de enige contactmogelijkheid is een @outlook adres, geen bedrijfsgegevens, geen contact gegevens, geen algemene voorwaarden, geen ssl op de checkhout

De rest niet. Integendeel.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Net gestart

15 november 2014

Ik wil eventueel de taalfoutjes voor je nalopen.

Doe iets met de tips en ik zou geen tijd meer stoppen in dit programma. Bij Biedmeer heb je ook een gratis site tot 25 artikelen. Vanaf 25 tot 50 artikelen kost het EUR 12,95 per maand.

Je begint dan met een goede basis.

Het allerbelangrijkste is om in jezelf te geloven en in het product dat je verkoopt.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Net gestart

15 november 2014

Toch ben ik het wel met Henk eens. Iedereen moet ergens beginnen, maar deze start is wel erg slecht. Opbouwende kritiek zou zijn met het positieve beginnen. Echter is het wel erg moeilijk om sterke punten van deze webshop te bedenken. Dus dan maar met de botte bijl erin.

Wat Henk bedoelt is ook op zich naar mijn mening een goede boodschap. Namelijk dat je niet ergens onbezonnen aan moet beginnen. Hier kan je namelijk zelfs mee in de problemen komen. De webshop is op dit moment bijvoorbeeld ook gewoon niet conform de wettelijke eisen.

Als je dus niet de moeite neemt om voorwerk te doen, voordat je ergens aan begint, kunt je misschien inderdaad beter er gewoon niet mee beginnen. Scheelt een hoop verspilde energie.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
BertB
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Net gestart

15 november 2014

En dan die ca. 28 talen (zonder goede vertaling) op een overduidelijk NL websitetitel: je moet dan eigenlijk ook aan de wettelijke voorwaarden van alle landen waarvan je een taal aanbiedt voldoen. Heb je die al bestudeerd?
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Net gestart

15 november 2014

@ Goedkopehorloges:

Neem je tijd om met een webwinkel te starten. Er komt heel wat meer bij kijken dan enkel een webwinkel opzetten.
Als je dit als eenmanszaak wil gaan doen moet je dit ernstig opnemen.

Het forum hier staat vol met handige tips, alsook http://www.webwinkelweblog.nl/

Iedereen moet leren en we zijn hier om onze ervaring te delen ;-)
 
Maternity
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 oktober 2014

Re: Net gestart

18 november 2014

@ Goedkopehorloges:

Neem je tijd om met een webwinkel te starten. Er komt heel wat meer bij kijken dan enkel een webwinkel opzetten.
Als je dit als eenmanszaak wil gaan doen moet je dit ernstig opnemen.

Het forum hier staat vol met handige tips, alsook http://www.webwinkelweblog.nl/

Iedereen moet leren en we zijn hier om onze ervaring te delen ;-)
Eindelijk een post waar ik volledig achter sta! Ik ben net gestart met het opzetten van een webshop en eerlijk gezegd ik ben geschrokken van wat er allemaal bij komt kijken... Ik ben nu al dagen bezig met het "SAAIE stuf" die erbij komt kijken ...
Zorgen dat je wettelijk volledig in orde bent is nog niet zo evident maar goed we zijn eraan begonnen nu gaan we toch echt eens leren om iets op een goede en degelijke manier af te werken :shock:

In het begin dacht ik ook van we gaan eens een webshopje plaatsen op internet maar het gaat nu eenmaal niet zo heel simpel ...

Hoe ja dan mss kan beginnen om klantjes te ronselen?

Tip 1: Zoals eerder gezegd is een eigen domeinnaam heel erg belangrijk en kan ook goed zijn om te scoren in google.
Tip 2: Plaats namen op de afbeeldingen, pagina's, ... die door je toekomstige klanten ingetikt worden in google.
Tip 3: Geef enkel centen uit aan een goede webshop en niet aan te dure marketing als je klein wil starten zoals in een bijberoep.
Tip 4: Zorg dat je wettelijk in orde bent zodat je in de toekomst kan kijken voor een label zoals bijvoorbeeld webwinkelkeur, ... . Wint vertrouwen bij nieuwe klanten.
Tip 5: Zet er je gegevens & algemene voorwaarden op.
Tip 6: Zorg dat er op veeeeeel sites een link staat naar jou webshop dat vind google lekker leuk!
Tip 7: Zorg voor veel beweging op je webshop. Vernieuwen, vernieuwen & nog eens vernieuwen tot je erbij neer valt ...

En dit allemaal moet je doen om goed te scoren in google hebben ze mij wijs gemaakt! Dus zullen we dan maar eens gaan uitproberen zeker :? :shock:

Een webshop = ZWETEN & ZWOEGEN :shock: Maar het is zeker de moeite waard als je dan uiteindelijk klantjes zal krijgen :D