Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Arguin
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 januari 2015

Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bpost)

23 januari 2015

Ik zit met een probleem.
Ik heb enkele goedkope producten die slechts 30 gram wegen en makkelijk in een briefomslag passen binnen de maximum grootte van 230*350cm
Versturen naar het buitenland zou neerkomen op 3,30 euro (categorie 0-100gram)
Nu zag ik gisteren staan dat de maximumdikte 3 cm is voor brieven. Daar had ik geen rekening mee gehouden bij het kiezen van mijn producten.
Nu vraag ik me af ... zijn ze hier streng op bij B-post, controleren ze de dikte van de brieven bij sortering op een bepaalde manier? Of hoe gaat dit? Brieven zou ik steken in Rode brievenbox langs de weg.

Anders zou ik verplicht zijn te verzenden als een pakket wat 4,70 euro meer (8euro) zou kosten. Dit zou me verlies opleveren aangezien het om een goedkoop item gaat met een kleine marge. (Doorrekenen aan de klant kan ik niet maken ivm concurrentie)

Zo moet ik ook oorringen die 5 gram wegen versturen maar die zijn door het stokje die je in je oorgaatje steekt 0,8mm lang ipv de toegestane 0,5mm...

Iemand ervaringen? Zou ik het er op wagen?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

23 januari 2015

Het gaat niet om streng of niet streng. Het past gewoon niet door de brievenbus.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

24 januari 2015

Neem aan dat de brievenbus een opening heeft van 3 cm en een beetje. Past het erdoor dat past het erdoor zou ik zeggen.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

24 januari 2015

Neem aan dat de brievenbus een opening heeft van 3 cm en een beetje. Past het erdoor dat past het erdoor zou ik zeggen.
Het hangt ervan af... de TS heeft het de ene keer over 0,5 cm en de andere keer over 0,5mm

30mm + 0,5mm = 30,5mm lijkt mij geen probleem (in NL is dat 32mm)
30mm + 0,5cm = 35mm betwijfel of dat gaat passen (een te volle brievenbusdoos, past hier al niet door de brievenbus)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Arguin
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 januari 2015

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

24 januari 2015

Het is eigenlijk hol en plastic, beetje te vergelijken met een badeend maar veel zachter dus het is eigenlijk wat indrukbaar en is op zijn dikste punt dus maar 3,5cm.
Stel ik krijg het in de brievenbus, passeert het dan nogmaals een dikte filter in het sorteercentrum?

Die oorringen die dus wel 0,2 à 0,3 cm dikker dan die 0,5 cm als je ze recht zet, maar zijn wel makkelijk in de brievenbus te krijgen uiteraard, hoe wordt daarop dan gecontroleerd? Hoe controleren ze genormaliseerde verzending vs niet-genormaliseerde verzending?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

25 januari 2015

Volgens Belgische regelgeving moet de opening van een particuliere brievenbus 3 cm hoog zijn, NIET meer.

En daar ligt het probleem.

Een zending die iets hoger is zal mogelijk niet worden geweigerd in de sorteercentra, maar de postbode die een niet aangetekend pakje van 3.5 cm niet in de brievenbus krijgt neemt dat niet mee terug maar laat het "ergens" achter.

In het geval van een particuliere woning is dat dan gewoon op straat tegen de voordeur...
 
BertB
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

25 januari 2015

Enigszins vervormbare en/of zachte producten worden door een brievenbusdoosje beter binnen de normen gehouden dan door een (bubbel)enveloppe. Brievenbusdoosjes kosten iets meer,(ook in frankering) maar dat is snel terugverdiend met het uitsparen van strafport en het voorkomen van beschadigingen.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

25 januari 2015

Is een kartonnen enveloppe anders geen optie?


http://dozenmagazijn.nl/enveloppen-zakk ... oppen.html

De totale hoogte is dan iets minder. Het karton is minder dik dan van een doosje.
 
Arguin
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 januari 2015

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

27 januari 2015

Goeie ideeën hier, kartonnen envelop zeker het proberen waard.
Om te testen heb ik al een oorring die 0,3mm te groot is voor genormaliseerd naar mezelf verstuurd, we zullen zien...
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

28 januari 2015

Ik heb zelf wel eens "brievenbuspost" ontvangen vanuit Litouwen, daar worden ook andere diktes gehanteerd dan in Nederland. In Nederland werd er dan een 3S-code op geplakt en werd het als pakket bezorgd.

Zou B-post dat ook niet doen?
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

28 januari 2015

Een moderne sorteermachine ziet een verschil van 5 mm wel.
Maar je kunt het allicht proberen met 10 proefzendingen.
 
Arguin
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 januari 2015

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

29 januari 2015

Ik heb zelf wel eens "brievenbuspost" ontvangen vanuit Litouwen, daar worden ook andere diktes gehanteerd dan in Nederland. In Nederland werd er dan een 3S-code op geplakt en werd het als pakket bezorgd.

Zou B-post dat ook niet doen?
Daar haal je iets interessant aan. Ieder land heeft andere diktes. Voor de ene is het een pakket voor de andere een niet genormaliseerde brief. Hoe gaat men daar bij de post mee om? Moet de klant of verzender bij betalen of is men hierin flexibel?
Je kunt toch moeilijk van elk land ter wereld de regels van diktes etc gaan weten...
 
TopWish
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 oktober 2014
Contacteer:

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

30 januari 2015

Het is een risico dikte mag 32mm zijn maar en er gelden inderdaad andere regels in het buitenland, daar gaat het wel goed komen, maar vanuit Nederland kunnen ze moeilijk gaan doen.


http://www.topwish.nl sieraden
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

30 januari 2015

Ik heb zelf wel eens "brievenbuspost" ontvangen vanuit Litouwen, daar worden ook andere diktes gehanteerd dan in Nederland. In Nederland werd er dan een 3S-code op geplakt en werd het als pakket bezorgd.

Zou B-post dat ook niet doen?
Daar haal je iets interessant aan. Ieder land heeft andere diktes. Voor de ene is het een pakket voor de andere een niet genormaliseerde brief. Hoe gaat men daar bij de post mee om? Moet de klant of verzender bij betalen of is men hierin flexibel?
Je kunt toch moeilijk van elk land ter wereld de regels van diktes etc gaan weten...
Ik heb zelf nog nooit een naheffing gehad. Ook heb ik nooit van de drukker begrepen dat zij een naheffing zouden hebben ontvangen. Ik denk ook dat het voor een postorganisatie te veel werk ik om voor die paar euro verschil, wat misschien 5 tot 15 euro zal zijn, dat de kosten om dat te gaan innen verhoudingsgewijs te hoog zijn, waardoor men niet eens de poging zal ondernemen.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
BertB
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

30 januari 2015

Ik heb een aantal keren op een brievenbuszending een naheffing gehad voor pakketpost-tarief (ook naar België) voor een product dat in een bubbelenveloppe soms brievenbusproblemen gaf: er werd dan door PostNL alsnog standaard pakketpost plus een kleine boete berekend. Nu ik dit zelfde product in een brievenbusdoosje verstuur (dat het binnen de norm houdt) zijn er geen problemen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Object verzenden die 0,5 cm dikker is dan toegelaten (Bp

30 januari 2015

Is post onvoldoende gefrankeerd (bijvoorbeeld omdat het pakketpost is in plaats van brievenbuspost), dan ontvangt de afzender een betalingsverzoek. Is de afzender onbekend, dan moet er betaald worden door de ontvanger.

Je mag dus hopen dat jij dat betalingsverzoek ontvangt, want anders zadel je je klanten onverwacht op met extra kosten.

Die kosten lijken me een bijzaak. Hoofdzaak is: als het niet past, dan past het niet. Je kunt de halve centimeter die je tekortkomt er echt niet bijverzinnen of bijkletsen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht