Pagina 1 van 1
					
			
				SEO en "Not visible individually"
				Geplaatst: 29 januari 2015
				door BHC
				Hallo allen!
Ik heb een vraag waar ik via Google niet echt het goede antwoord op heb kunnen vinden. 
In Magento heb je de zichtbaarheidsopties "Catalogus", "Zoeken" en "Not visible individuallly".
Nu ben ik benieuwd wat de directe gevolgen voor de SEO van simpele producten zijn als ik deze simpele producten, gekoppeld onder configureerbare producten, op "Not visible individually" zet.
Groeten
			 
					
			
				Re: SEO en "Not visible individually"
				Geplaatst: 29 januari 2015
				door Ward
				Dan zijn er geen webpagina's voor de afzonderlijke producten en worden ze alleen gevonden op de pagina's van de configureerbare (of gegroepeerde) producten.
Lijkt me logisch, maar wat is je vraag precies?
			 
					
			
				Re: SEO en "Not visible individually"
				Geplaatst: 30 januari 2015
				door BHC
				Ward,
Bedankt voor je reactie! Mijn vraag is eigenlijk of mijn simpele producten dan nog wel vindbaar zijn in Google. We twijfelen namelijk of we alle simpele producten, onder configureerbare producten, op "Not Visible Individually" moeten zetten. Op het moment worden onze onpage zoekresultaten nogal vervuild door bijvoorbeeld alle maten/kleuren die in de resultaten worden weergegeven. 
Ik wil dus dat deze simpele producten NIET vindbaar zijn via onze zoekfunctie, maar nog wel individueel vindbaar zijn in Google. 
Is dit mogelijk?
			 
					
			
				Re: SEO en "Not visible individually"
				Geplaatst: 30 januari 2015
				door Ward
				Deze optie dient vooral één doel: voorkomen dat bepaalde producten los worden verkocht. Denk bijvoorbeeld aan een laptopwinkel die een laptoptas uitsluitend als extra bij een laptop wil verkopen.
Meer in het algemeen vraag ik me af of je insteek wel zo verstandig is:
• Product wordt wel gevonden via het zoeksysteem van Google.
• Product wordt niet gevonden via het zoeksysteem van de webwinkel.
Je ondermijnt daarmee de kwaliteit van je eigen zoeksysteem. Bovendien lost het niets op als iemand het product via Google vindt en op de productpagina belandt, maar verder dus nooit je zoeksysteem gebruikt.
En daarbij: dat uiteenlopende maten en kleuren worden getoond in de zoekresultaten, is helemaal niet zo verkeerd. Daar zoeken kopers immers vaak op. "Ik wil een blauwe ..., geen rode."