Adwords probleem (close match?)
Geplaatst: 13 februari 2015
Hallo,
Ik doe mijn dagelijkse controle met Adwords en nu zie ik het volgende:
Al mijn campagnes zijn opgesplitst en voor de betreffende zoekterm geoptimaliseerd, als voorbeeld:
Ik verkoop koffiezetapparaten. Dan heb ik een campagne lopen op het woord [koffiezetapparaat] en alle varianten daarop (koffiezetmachine, koffieapparaat, etc). Deze campagne landt dan op de pagina met alle koffiezetapparaten. Nou ga ik ook dieper in want er zoeken dus ook heel veel mensen op [philips koffiezetapparaat] en, deze zoekers landen op de categorie met alle philips koffiezetapparaten. Zeer relevant dus als je het mij vraagt.
Nu, sinds vanochtend, zie ik opeens dan de campagne van koffiezetapparaat de campagne van philips koffiezetapparaat heeft 'overgenomen'. Met andere woorden: bij het zoekwoord philips koffiezetapparaat staat nu:
Dit zoekwoord activeert andere advertenties met een vergelijkbaar zoekwoord: "koffiezetapparaat"
campagne - campagne > campagne.
Nou weet ik ook wel dat Google kijkt naar een aantal zaken waaronder kw-score. Maar beiden zijn gewoon goed (allebei 9). Ik wil dus gewoon dat het blijft zoals het was. Ik heb het nu 'opgelost' door in de campagne koffiezetapparaten het uitsluitingszoekwoord van philips toe te voegen (-philips). En nu lijkt het weer zo te zijn zoals was. Zie ik iets over het hoofd?
Wat is dit nou weer voor een Google onzin? Meer mensen die hier last van hebben? Ik denk dat het komt door het nieuwe close match oid van Google.
Gr,
ES01
Edit1: ik heb ook een winkel in Belgie en ik controleerde dus ook meteen of het in Belgie ook zo was. Dit was het geval. Ik ging toen mijn 'testje' in NL doorvoeren en toen werd het opgelost. Vervolgens kijk ik weer naar BE en was het opeens weer weg....!? ben ik nou gek of was het een schijnbeweging of stuiptrekking van Google?
Ik doe mijn dagelijkse controle met Adwords en nu zie ik het volgende:
Al mijn campagnes zijn opgesplitst en voor de betreffende zoekterm geoptimaliseerd, als voorbeeld:
Ik verkoop koffiezetapparaten. Dan heb ik een campagne lopen op het woord [koffiezetapparaat] en alle varianten daarop (koffiezetmachine, koffieapparaat, etc). Deze campagne landt dan op de pagina met alle koffiezetapparaten. Nou ga ik ook dieper in want er zoeken dus ook heel veel mensen op [philips koffiezetapparaat] en, deze zoekers landen op de categorie met alle philips koffiezetapparaten. Zeer relevant dus als je het mij vraagt.
Nu, sinds vanochtend, zie ik opeens dan de campagne van koffiezetapparaat de campagne van philips koffiezetapparaat heeft 'overgenomen'. Met andere woorden: bij het zoekwoord philips koffiezetapparaat staat nu:
Dit zoekwoord activeert andere advertenties met een vergelijkbaar zoekwoord: "koffiezetapparaat"
campagne - campagne > campagne.
Nou weet ik ook wel dat Google kijkt naar een aantal zaken waaronder kw-score. Maar beiden zijn gewoon goed (allebei 9). Ik wil dus gewoon dat het blijft zoals het was. Ik heb het nu 'opgelost' door in de campagne koffiezetapparaten het uitsluitingszoekwoord van philips toe te voegen (-philips). En nu lijkt het weer zo te zijn zoals was. Zie ik iets over het hoofd?
Wat is dit nou weer voor een Google onzin? Meer mensen die hier last van hebben? Ik denk dat het komt door het nieuwe close match oid van Google.
Gr,
ES01
Edit1: ik heb ook een winkel in Belgie en ik controleerde dus ook meteen of het in Belgie ook zo was. Dit was het geval. Ik ging toen mijn 'testje' in NL doorvoeren en toen werd het opgelost. Vervolgens kijk ik weer naar BE en was het opeens weer weg....!? ben ik nou gek of was het een schijnbeweging of stuiptrekking van Google?