Webshop in groeiende niche markt te koop
Geplaatst: 17 maart 2015
Hoi,
Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum omdat ik mijn webshop moet gaan verkopen. I know, moet is een groot woord. Op dit moment zit ik met een burn-out en realiseer ik me dat ik keuzes moet gaan maken. Als jonge moeder ben ik in mijn zwangerschapsverlof uit enthousiasme een webshop gestart. Gewoon omdat ik tijd over had en het me wel leuk leek. Zonder plan, marktonderzoek of toekomstvisie.
Wist ik veel dat ik per ongeluk een gat in de markt had gevonden en een webshop überhaupt tijd zou gaan kosten. Ik dacht je gooit wat foto's online en dan stuur je een keer een pakketje op, haha!
Ik zit nu op het moment waar ik moet kiezen. Kies ik voor mijn part-time baan, of ga ik voor de webshop. Beide samen is niet tijds-technisch niet meer haalbaar in combinatie met mijn gezin. Hoewel het financieel zeker zou lukken een part-time salaris uit de shop te halen durf ik het toch niet aan. Dit komt omdat het naast de shop ook inmiddels een volledige eigen productie heeft in het buitenland. De shop verkoopt voornamelijk eigen merk producten aan consumenten en ook een aantal winkels. Het ontwikkelen van de nieuwe collectie brengt veel stress met zich mee voor mij. Ik ben niet echt een zakelijk persoon met verstand van marketing zeg maar.
Dus ik heb een mooie tekst geschreven voor jullie
Ter overname: Nederlands merk met productielijn en webshop in snel groeiende niche markt.
(trefwoorden eco en baby)
Dit Nederlandse merk is een paar jaar geleden opgericht en is de enige producent van dit product in Nederland. Hierdoor kunnen we het product ook niet bij naam noemen. Door de grote groei en interesse in het merk en het specifieke product is het voor de huidige eigenaar niet meer haalbaar het bedrijf verder te continueren. Het bedrijf zou gebaat zijn bij een eigenaar welke een marketingstrategie kan uitzetten en de groei van het bedrijf binnen Europa in juiste banen kan leiden.
Het merk is geregistreerd bij het BBIE tot 2023 in verschillende relevante klassen wat groei van het merk in de toekomst uitgebreide mogelijkheden geeft.
De productielijn is stabiel en betrouwbaar. Onderhandelingen gebeuren via een Nederlandse tussenpersoon waardoor de communicatie erg gemakkelijk is. De productie vindt plaats in Europa en is onder volledig eigen controle wat betreft modellen en materialen.
De meeste verkoop vindt plaats op specifieke beurzen en via een webshop.
De shop heeft positie 2 en 4 op google met de twee hoofproducten.
Het aantal bezoekers is het afgelopen jaar gestegen met 230% en deze stijging zal zich het komende jaar waarschijnlijk voortzetten. Het conversieratio van de bezoekers ligt op 3,4%.
De omzet van de webshop is het afgelopen jaar gestegen met maar liefst 280%. Ook hiervan is de prognose dat deze stijging zich zal voortzetten gezien de resultaten van de eerste maanden van 2015.
De winst van het bedrijf is op dit moment 30% van de netto omzet.
Naast een B2C is er ook kort geleden een B2B shop opgezet. Deze bevat een aantal vaste klanten uit Nederland en Belgie maar is verder nog niet uitgewerkt. De shop is operationeel en kan gemakkelijk verder worden uitgebreid met nieuwe contacten wanneer hier actief aandacht aan besteed zal worden.
Naast een vijftal relevante .nl domeinnamen, worden ook de domeinnamen van het merk in een aantal Europese extensies overgedragen, waardoor uitbereiding in de toekomst gemakkelijk mogelijk is. (.fr - .be - .de - .es )
De shop werkt vanuit een voorraad. Met de verkoop zal ook de voorraad alsmede alle overige materialen overgedragen worden. Denk hierbij ook aan inpak en verzendmaterialen.
Reviews, ervaringen en beoordelingen van zowel de service als producten zijn erg goed. Daarnaast is het merk ook bekend bij collega shops en zouden ook hier wat samenwerkingen uit voort kunnen vloeien. Omdat de markt duidelijk aan het groeien is, zijn concurrenten in deze markt eerder collega’s wat zorgt voor een zeer prettige werksfeer.
Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum omdat ik mijn webshop moet gaan verkopen. I know, moet is een groot woord. Op dit moment zit ik met een burn-out en realiseer ik me dat ik keuzes moet gaan maken. Als jonge moeder ben ik in mijn zwangerschapsverlof uit enthousiasme een webshop gestart. Gewoon omdat ik tijd over had en het me wel leuk leek. Zonder plan, marktonderzoek of toekomstvisie.
Wist ik veel dat ik per ongeluk een gat in de markt had gevonden en een webshop überhaupt tijd zou gaan kosten. Ik dacht je gooit wat foto's online en dan stuur je een keer een pakketje op, haha!
Ik zit nu op het moment waar ik moet kiezen. Kies ik voor mijn part-time baan, of ga ik voor de webshop. Beide samen is niet tijds-technisch niet meer haalbaar in combinatie met mijn gezin. Hoewel het financieel zeker zou lukken een part-time salaris uit de shop te halen durf ik het toch niet aan. Dit komt omdat het naast de shop ook inmiddels een volledige eigen productie heeft in het buitenland. De shop verkoopt voornamelijk eigen merk producten aan consumenten en ook een aantal winkels. Het ontwikkelen van de nieuwe collectie brengt veel stress met zich mee voor mij. Ik ben niet echt een zakelijk persoon met verstand van marketing zeg maar.
Dus ik heb een mooie tekst geschreven voor jullie

Ter overname: Nederlands merk met productielijn en webshop in snel groeiende niche markt.
(trefwoorden eco en baby)
Dit Nederlandse merk is een paar jaar geleden opgericht en is de enige producent van dit product in Nederland. Hierdoor kunnen we het product ook niet bij naam noemen. Door de grote groei en interesse in het merk en het specifieke product is het voor de huidige eigenaar niet meer haalbaar het bedrijf verder te continueren. Het bedrijf zou gebaat zijn bij een eigenaar welke een marketingstrategie kan uitzetten en de groei van het bedrijf binnen Europa in juiste banen kan leiden.
Het merk is geregistreerd bij het BBIE tot 2023 in verschillende relevante klassen wat groei van het merk in de toekomst uitgebreide mogelijkheden geeft.
De productielijn is stabiel en betrouwbaar. Onderhandelingen gebeuren via een Nederlandse tussenpersoon waardoor de communicatie erg gemakkelijk is. De productie vindt plaats in Europa en is onder volledig eigen controle wat betreft modellen en materialen.
De meeste verkoop vindt plaats op specifieke beurzen en via een webshop.
De shop heeft positie 2 en 4 op google met de twee hoofproducten.
Het aantal bezoekers is het afgelopen jaar gestegen met 230% en deze stijging zal zich het komende jaar waarschijnlijk voortzetten. Het conversieratio van de bezoekers ligt op 3,4%.
De omzet van de webshop is het afgelopen jaar gestegen met maar liefst 280%. Ook hiervan is de prognose dat deze stijging zich zal voortzetten gezien de resultaten van de eerste maanden van 2015.
De winst van het bedrijf is op dit moment 30% van de netto omzet.
Naast een B2C is er ook kort geleden een B2B shop opgezet. Deze bevat een aantal vaste klanten uit Nederland en Belgie maar is verder nog niet uitgewerkt. De shop is operationeel en kan gemakkelijk verder worden uitgebreid met nieuwe contacten wanneer hier actief aandacht aan besteed zal worden.
Naast een vijftal relevante .nl domeinnamen, worden ook de domeinnamen van het merk in een aantal Europese extensies overgedragen, waardoor uitbereiding in de toekomst gemakkelijk mogelijk is. (.fr - .be - .de - .es )
De shop werkt vanuit een voorraad. Met de verkoop zal ook de voorraad alsmede alle overige materialen overgedragen worden. Denk hierbij ook aan inpak en verzendmaterialen.
Reviews, ervaringen en beoordelingen van zowel de service als producten zijn erg goed. Daarnaast is het merk ook bekend bij collega shops en zouden ook hier wat samenwerkingen uit voort kunnen vloeien. Omdat de markt duidelijk aan het groeien is, zijn concurrenten in deze markt eerder collega’s wat zorgt voor een zeer prettige werksfeer.