Ik ben bezig met zoekmachine optimalisatie van mijn bedrijf en heb een aantal vragen:
1. via Google kon ik kijken hoe vaak er gezocht word op Google naar zoekwoorden en deze zoekwoorden zou ik dan moeten gebruiken. Het woord jurk word bv veel op gezocht maar daarmee zal ik nooit hoog in Google komen door de concurrentie, dus dan lijkt me dat ik beter een woord kan kiezen als 'sexy jurk'. Het woord 'sexy jurk' wil ik dan gebruiken bij de tags van het product. Is dit juist?
2. Hoeveel tekst moet een categorietekst minimaal bevatten en hoeveel een producttekst?
3. Ik heb zelf ook een groothandel is het dan slim om in de title-tag overal het woord groothandel te zetten? bv groothandel zwarte jurk. Als er geen groothandel voorstaat lijkt het me dat via Google allemaal particulieren op mijn webshop komen?
4. Bij de tekst van de categoriepagina is het slim om dan met interne links te gaan werken of maakt dat niet uit voor Google?
Bedankt.
1. Het zoekwoord 'Sexy Jurk' is ook nog vrij concurrerend maar zou je eventueel kunnen combineren met andere termen, zoals je later in je bericht bijvoorbeeld ook zegt met 'Groothandel'. Met je 'tags' bedoel je hier meta-tags mee? Deze worden niet meer gebruikt in het algoritme van Google, hier zal je dus geen merkbare verschillen in ervaren. Verwerk het zoekwoord in je titel, teksten en als anchor tekst (klikbare tekst) in je (interne) links.
2. Er is geen vaste lengte wat je zou moeten hebben voor bepaalde pagina's. De ervaring zegt dat lange pagina's (1500 woorden +) hoger scoren op concurrerende zoekwoorden. Daarnaast kan je in lange teksten veel zoektermen verwerken waardoor je op meerdere termen hoog kan komen te staan. Het is wel de vraag of je de teksten op een nette manier in je pagina kunt verwerken. Dit is wel een vereiste aangezien het anders ten koste gaat van je gebruiksvriendelijkheid. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Bij zoekwoorden die minder concurrerend zijn zou ik zelf zo'n 500 woorden aanhouden. Ook hier geldt dat de gebruiksvriendelijkheid centraal moet staan.
3. Het is inderdaad slim om het woord 'Groothandel' op je website te verwerken als dit toegevoegde waarde biedt aan je bezoekers. Het heeft bijvoorbeeld geen zin om 'Groothandel' op pagina's te verwerken die gericht zijn op de particulier, wellicht is dat een open deur die ik intrap.
4. Interne links kunnen een krachtig instrument zijn als je het goed weet toe te passen. Dus ja, dit is verstandig.