bertje schreef:
Van die cijfers moet je toch verdrietig worden..snap niet dat je daarmee bezig blijft.
Mag ik vragen hoeveel % van je totaal orders met achteraf betalen besteld wordt?
----
Heb je al eens overwegens om achteraf betalen via een derde partij te doen. En zoja, waarom heb je hiervoor dan niet gekozen?
Van die cijfers wordt ik niet verdrietig. Ik ben al lang blij dat we het zo binnen de perken kunnen houden. in 2013, schreef ik nog dik 6.000 euro af wegens niet betalen. Vorig jaar zijn we uitgekomen op 5% achteraf betalen en een bedrag van 1.500 wat uiteindelijk niet betaald is en waar nog wel een paar cases bij een Incassobureau liggen, dus dat valt heel erg mee.
Alleen dit jaar zitten we al weer ruim over de 10% en het lijkt wel of aan het weer ligt., soms een hele week niks, en deze week (waarschijnlijk door de feestdagen) al dik boven de 15% van orders met achteraf betalen. Soms krijg ik ook het idee dat er ergens op internet iets geschreven wordt. als op een soort van oplichtersforum. Iemand die er een beetje mee bezig is weet dat je voor bedragen tot een X bedrag geen poot hebt om op te staan als ondernemer. De kosten voor de rechtsgang wegen dan niet meer tegen de baten.
Ik geloof niet zo in de afterpays, de klarna,s und so weiter. De kosten die daar mee gemoeid gaat zijn ook geen kattenpis. Daarbij bestaat een deel van onze producten uit maatwerk, en dat wil ik niet retour hebben en daar kunnen deze clubs niet zo goed mee omgaan, om de zelfde redenen gebruiken we geen Paypal.
Onze methode werkt goed, gewoon even een belletje, kun je de klant ook gelijk uitleggen waarom je belt en uitleggen dat het pakketje onderweg is. Bij de mensen van goede trouw wordt dit echt gewaardeerd, krijg je gelijk een sneer waarom je belt, dan weten wij al genoeg.
We werken het onderstaande lijstje af:
- klopt de naam van de klant.
- klopt het adres volledig
- e-mail adres correct (bij hotmail, hmamail, gmx adressen gaat er al een alarmbelletje af)
- is er een facebook profiel
- wat zegt streetview (portiekflat is wederom een alarmbel, handige harry's roven daar rustig een brievenbus leeg
- hoe is de reactie aan de telefoon
- en natuurlijk een beetje fingerspitzengefühl.
Indien er bij 1 van deze punten iets niet aan de haak is, dan gaat de bestelling alleen door als er vooraf betaald is. Anders niet.