Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
horecawebshop
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 april 2015

Webwinkel vernieuwen of offline halen?

08 april 2015

Mijn naam zegt het zelf; wij zijn een uitbater van een horecawebshop
Deze shop draait al een 3-tal jaar op magento en er heeft al enorm veel tijd in gekropen om een catalogus van +500 artikelen via csv te gaan opladen, aanpassen, etc. Ik hoef jullie dat vast niet te vertellen. Onze vraag komt er omdat de website aan vernieuwing toe is. Er moet een responsive template komen en alle artikelen moeten herbekeken worden (uit assortiment, nieuwe artikelen en prijsaanpassing). Wij doen momenteel alles zelf en het is bijna onbegonnen werk om terug alles goed te zetten en dit rekening houdende met wat we eigenlijk met onze shop verdienen. Daar gaan terug uren aan voorbij en wetende dat vanaf 01/01/2016 er terug een nieuwe catalogus komt!
De bestellingen die binnenkomen lopen niet zoals we willen, 1 bestelling per week zeg maar dus ruim niet voldoende om hier een loon uit te halen. Het is niet onze core-business maar toch zou het leuk zijn hier een fulltime bezigheid van te kunnen maken. 1 bestellingkje per week is echt niet voldoende daarom mijn vraag; is het nog wel de moeite al die hernieuwingen te doen aan onze shop of zouden we hem beter offline halen? Moeten we nu nog eens met een nieuwe template er gewoon werk van maken of loont het de moeite niet want er zijn immers horecawebshops zat op het net. Wat denken jullie?
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

08 april 2015

is de responsive template de enige reden waarom de verkopen uitblijven?

Waarschijnlijk niet. Zonder de webshop te zien is het lastig voor ons om hier advies over te geven. Grote kans dat er veel meer factoren een rol spelen.

Als je al een flinke tijd bezig bent en het niet lukt lijkt het me verstandig ofwel te stoppen, ofwel het roer om te gooien en flink aan te poten. Dit laatst vraagt wel flink wat doorzettingsvermogen voor een langere tijd; zonder een belofte op een eindresultaat.
Belangrijk uiteraard is dat er wel potentie in zit, maar dat roept vrijwel elke webwinkel eigenaar..
 
horecawebshop
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 april 2015

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

08 april 2015

De responsive template is niet de enige reden. Er moet echt een ommezwaai gebeuren om hem aantrekkelijker te maken. Zowel layout als inhoud moeten veranderen. We verkopen soms 1 artikel van 5 euro en de verzendingskost ligt al op 4,80 dus zo zaken dat kan gewoon niet meer. Alles onder een bepaald bedrag moet er uit. Bij grotere artikelen waar we meer marge hebben kunnen we mss zelfs overstappen naar gratis verzending (loont wel). Er zitten zelfs veel artikelen in die we niet meer doen maar er wordt gewoon niet gewerkt aan de shop, niet up to date gehouden vandaar dat de wijzigingen zich opdringen. Noem het maar slecht beheer en dat moet nu veranderen...
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

08 april 2015

Kan je geen minimumbestelbedrag invoeren? Mijn winstmarges zijn laag, dus mijn verzendkosten zijn in verhouding hoog. Ik heb hier bewust voor gekozen.

Toon anders de website hier dan kunnen wij een eerlijk oordeel geven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

08 april 2015

1 bestellingkje per week is echt niet voldoende daarom mijn vraag; is het nog wel de moeite al die hernieuwingen te doen aan onze shop of zouden we hem beter offline halen? Moeten we nu nog eens met een nieuwe template er gewoon werk van maken of loont het de moeite niet want er zijn immers horecawebshops zat op het net.
Eén bestelling per week is inderdaad dramatisch slecht.

Met enkel een ander template ga je dat waarschijnlijk niet recht trekken. Er zit vermoedelijk veel meer scheef: slechte (of geen) verkoopteksten, slechte fotografie, slechte samenstelling van het assortiment, slechte prijzen, enzovoort, enzoverder.

Je vraag leidt daarom tot een wedervraag: wát doen je concurrenten die het kennelijk beter doen dan anders?
[…] of loont het de moeite niet want er zijn immers horecawebshops zat op het net.
Dát is dus de vraag die je vooral zelf veel beter kunt beantwoorden dan wij.
 
horecawebshop
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 april 2015

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

09 april 2015

Ik ben blij enkele reacties te kunnen lezen. Ga gerust eens kijken op de shop http://www.horecawebshop.be een pracht van een domeinnaam maar dus geen zak waard. Laat de commentaren maar komen! :)
 
editproductphoto
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 november 2014
Contacteer:

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

13 april 2015

Aan je website ligt het niet volgens mij en volgens mij ook niet aan je producten.
Misschien wel aan je seo/sea?

Maak je enige reclame?
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

13 april 2015

Ik weet niet of dit het ei van columbus is maar je SEO is toch niet helemaal jofel.
Je homepage bv heeft 3 H1-tags, maar 1x een H2 tag en dan 7x een H3 tag en da's niet jofel. Op de productpage staan ook (kleine) fouten korte meta description en dan ook nog erg algemeen. Als ik je webwinkel op een tablet kijk zie ik een verkleinde weergave m.a.w. niet echt geoptimalsieerd voor mobiel/tablet gebruik en dat is in onze webwinkels toch al snel 40% van onze bezoekers !

Verder voer ik regelmatig Magento export en import uit en gebruik daarvoor plugins en dat werkt prima én snel. Een webwinkel met 700 producten heb ik in minuten geëxporteerd en geïmporteerd (en daartussen natuurlijk aangepast :lol: )

Oke het is persoonlijk maar vind je webwinkel niet echt flitsend cq uitnodigend. Wat koele kleuren etc maar oke zoals gezegd dat is persoonlijk. Verder zou ik je Unique Selling Point duidelijk bovenaan zetten. Adresgegevens , telefoonnummer en mailadres in header geeft meer vertrouwen
Verder wat losse vragen/opmerkingen
* Heb je Google Analytics gekoppeld? hoeveel bezoekers krijg je per dag/week
* Heb je Google Webmaster tools gekoppeld om inzicht te krijgen in de kwaliteit van je webwinkel.
* Adverteer je via Adwords, marktplaats o.i.d.

Nou hopelijk kan je hier wat mee en ik wil je veel succes wensen !
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

13 april 2015

Ik zie dat je 1 bestelling per week krijgt.
Maar hoeveel bezoekers komen er naar je website in 1 week?

Dan pas kun je bepalen of het aan te weinig bezoekers ligt, of iets anders.
Immers... als je per week maar 50 bezoekers hebt, dan is het helemaal niet slecht.
En moet je ervoor zorgen dat er gewoon meer bezoekers komen.

Maar als je 1000 of meer bezoekers hebt, dan is misschien je vindbaarheid niet echt verkeerd (ik weet het... SEO en vindbaarheid kan altijd beter), maar ligt de conversie gewoon te laag.

Waar dat door komt kan veel oorzaken hebben.
Ikzelf denk dat het je doelgroep niet zo heel groot is eigenlijk.
Dus de mensen die juist dit soort professionele apparatuur zoekt is al kleiner.
En die dan ook nog online zulke grote aankopen gaat doen alleen maar op basis van een foto en tekst omschrijving...

Dit zou voor mij een enorme drempel zijn. Het zijn zeker geen goedkope producten, dus voor aanschaf wil ik 300% zeker zijn wat ik koop. En dat dat is wat ik nodig heb. En dat ik dat koop bij een bedrijf dat ik kan vertrouwen.

Die laatste puntjes zijn niet zo moeilijk weg te werken.
Denk aan veel informatie geven. Veel foto's en nog beter... praat eens met Jan.
Want ik denk dat productvideo's hier zeker wat kunnen opleveren.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

13 april 2015

Misschien ook een optie om zich op de particuliere markt te richten met bepaalde artikelen. Er is namelijk behoefte aan goede artikelen. De prijzen zijn nu exclusief BTW.

Men kijkt naar kookprogramma's en men wil ook die goede pan! Speel daar meer op in.

Een nadeel is dat de domeinnaam ook al in Nederland bestaat, maar dan met een nl en een com extensie.

Misschien is een andere domeinnaam een optie, maar dan ook met een nl en com extensie.

Neem anders een een kijkje op de .com site! Ik denk dat je daar wel wat ideetjes kan opdoen.
 
horecawebshop
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 april 2015

Re: Webwinkel vernieuwen of offline halen?

03 juni 2015

Bedankt voor de reacties!

We zijn nu bezig met de ommezwaai! We hebben al veel geleerd bij onze concurrenten, waarvoor dank :) Er komt een responsive template en qua SEO was er nu zo goed of niets ingevuld. 1/3 van de artikelen zwieren we er ook uit en we doen marktonderzoek naar prijszetting. De aanspreking zal ook veel persoonlijker gebeuren en de klant zal ook tips krijgen (waarom dit of dat?) ook al koopt hij niets. Elke maand komen nieuwe promo's en wat koophoekjes met artikelen die we uit onze stock willen. Video's zijn idd een goede tip waar je als klant veel kan aan hebben!

Bedankt voor de reacties !
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht