Pagina 1 van 1

Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5.5

Geplaatst: 25 april 2015
door JackH
Beste forum leden.
Sinds enige tijd krijg ik geen bevestigings email meer na een bestelling.
De klant die de bestelling heeft gedaan ontvangt wel een bevestigings email.
Bij mijn hosting provider TransIp heb ik een ticket aangemaakt en zij kwamen met de opmerking dat ze een maatregel doorgevoerd hebben waardoor mails niet meer verzonden kunnen worden met een afwijkend 'van'-adres vanaf een website. Maar dit is niet het geval. Het email adres is hetzelfde.
Ik gebruik mijn webwinkel 5.5 van Logivert.

Dit is het stukje software in mijn webwinkel waar het om gaat: Bij de laatste stap word de mail functie 2x aangeroepen, een mail voor de klant en een mail voor mij.

Code: Selecteer alles

$mail = $tpl->fetch("order_confirmation_$order_curr_lang.html");
$shopowneremail = $conf->data['LV_OPTIONS']['SHOP_OWNER_EMAIL'];
$customeremail = $tpl->getTemplateVars('email');
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=utf-8\n";
$headerscustomer .= "From: ".$shopowneremail."\n";
$headerscustomer .= "Reply-To: ".$shopowneremail."\n";
$headerscustomer .= "Return-Path: ".$shopowneremail."\n";
$headersowner .= "From: ".$customeremail."\n";
$headersowner .= "Reply-To: ".$customeremail."\n";
$headersowner .= "Return-Path: ".$customeremail."\n";
$thesubject = encode_iso88591(html_entity_decode($language->xml_array['LV_OPTIONS_SITETITLE']));
mail($customeremail,$thesubject,$mail,$headers . $headerscustomer);
mail($shopowneremail,$thesubject,$mail,$headers . $headersowner);
Wie heeft raad?

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

Geplaatst: 25 april 2015
door Roberto
In Versie 6 is dit opgelost voor die hosters die daar een probleem mee hebben.
V5.5 is echter een oude versie waar denk ik geen update meer voor komt.

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

Geplaatst: 26 april 2015
door PaulG
$headersowner .= "From: ".$customeremail."\n";
Dit is wel een afwijkend VAN adres.
Waarom moet een mail naar jou vanaf het e-mail adres van de klant komen. Net als reply en return path. Deze moeten gewoon ook als shopowneremail staan.

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

Geplaatst: 26 april 2015
door Roberto
Kijk op het forum van LogiVert zelf http://www.logivert.com/forum/

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

Geplaatst: 29 april 2015
door JackH
Op het forum van Logivert zie ik 0 berichten.

De software heeft altijd gewerkt, maar mijn provider heeft wijzigingen doorgevoerd waardoor het niet meer werkt.
Ik ben niet van plan om 150 euro ex te gaan betalen voor een nieuwe versie.
Verder weet ik ook niet waarom men gekozen heeft voor de oplossing van email versturen zoals hierboven in de code staat.
Hopelijk heeft Logivert zelf een oplossing.

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

Geplaatst: 29 april 2015
door henk-k
Misschien kun je beter je provider vragen wat de wijzigingen zijn en daar omheen werken, of een andere provider zoeken.

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

Geplaatst: 29 april 2015
door PaulG
@Henk-k
dat heeft hij al gedaan.
Bij mijn hosting provider TransIp heb ik een ticket aangemaakt en zij kwamen met de opmerking dat ze een maatregel doorgevoerd hebben waardoor mails niet meer verzonden kunnen worden met een afwijkend 'van'-adres vanaf een website. Maar dit is niet het geval. Het email adres is hetzelfde.
En ik heb al antwoord gegeven dat er een verkeerd van adres staat! Dus ik neem aan dat het opgelost is als dat veranderd wordt.

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

Geplaatst: 29 april 2015
door JackH
Ik kan niets wijzigen in de code, elke keer als ik dan mijn webwinkel bijwerk wordt de code weer overschreven door het origineel.
(Zal wel aan mijn beperkte kennis liggen.)

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

Geplaatst: 30 april 2015
door Roberto
JackH schreef:Op het forum van Logivert zie ik 0 berichten.

De software heeft altijd gewerkt, maar mijn provider heeft wijzigingen doorgevoerd waardoor het niet meer werkt.
Ik ben niet van plan om 150 euro ex te gaan betalen voor een nieuwe versie.
Verder weet ik ook niet waarom men gekozen heeft voor de oplossing van email versturen zoals hierboven in de code staat.
Hopelijk heeft Logivert zelf een oplossing.
Op het Forum van LogiVert moet je wel ingelogd zijn om berichten te lezen.