Pagina 1 van 1
Gastenboek
Geplaatst: 08 december 2010
door Chyenne
Op een v.d. oude sites hadden we ook een gastenboek.
Uit zichzelf schreven klanten nooit, pas als je hen vroeg iets te schrijven schreven ze dat ze tevreden waren.
Geen nieuws is goed nieuws?
Er is nu (nog) geen gastenboek op onze nieuwe sites (wel op de social media zoals hyves).
Positieve revieuws zijn natuurlijk altijd goed, maar als je steeds de klanten achterna 'moet' zitten voor die paar revieuws???
De vraag of men iets in het gastenboek wil zetten, meteen in de maandelijkse nieuwsbrief erbij zetten? Of zou dit onproffesioneel zijn?
Re: Gastenboek
Geplaatst: 08 december 2010
door Wouter Hol
Er zijn klantbeoordelingsprogramma's zoals bijvoorbeeld Kiyoh (gratis) of Ekomi (betaald). Die sturen jouw klant een paar dagen na de verzending een automatisch mailtje met hoe de bestelling bevallen is en wat voor cijfer men de shop zou geven. Dat is professioneler dan een gastenboek, vind ik zelf. Omdat elke klant een mailtje krijgt vullen veel meer mensen het in. Bij ons vult ongeveer 20 tot 30 procent van de klanten het formuliertje in.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 08 december 2010
door PeterPastoor
Heey hier ga ik eens naar kijken. Thnx Wouter.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 08 december 2010
door eentje
Heb KiYoh nu bij een paar klanten geïnstalleerd en die zijn zeer tevreden.
eKomi ken ik alleen van de site van Wouter en de 'copycat' site, die ziet er ook heel goed uit.
Wat de verschillen zo zijn kan ik niet aangeven.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 08 december 2010
door www.mx-5parts.nl
Ben benieuwd naar de resultaten met Kiyoh, heb me zojuist aangemeld.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 08 december 2010
door PeterPastoor
Heb mij ook aangemeld en naar al onze klanten verstuurd. ben benieuwd of er op gereageerd gaat worden

Re: Gastenboek
Geplaatst: 09 december 2010
door PartyTentenShop
Re:GastenBoek
Ik praat wel veel over SEO , het spijt mij hiervan!
Maar soms is het moeilijk om vaak nieuwe content op je site te zetten. Maar, een Gastenboek entry om de paar dagen/weken hoort wel als nieuw content.
Hetzelfde gaat voor een BLOG dat geïntegreerd is met je site.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 09 december 2010
door Wouter Hol
Dat klopt Partytent, er zijn alleen een paar redenen om toch niet een gastenboek op je eigen domein te hebben;
- Iedereen behalve jijzelf bepaalt wat er voor content op komt.
- Je moet goede bescherming tegen spam hebben. Veel gratis gastenboek-software heeft last van spammers.
- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat. (Dat sommige shops dat helaas ook daadwerkelijk doen is jammer, maar dat is een andere discussie)
Een gastenboek is op zich leuk, maar als je het mij vraagt is dat niet helemaal meer van deze tijd.
Wat overigens wel goed schijnt te werken is product-reviews. Die plaats je uiteraard wel op je eigen site, bij het betreffende product. Overigens, ikzelf maak hier vanwege de aard van de producten die ik verkoop geen gebruik van.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 09 december 2010
door eentje
@Wouter
De reviews bij Zen Cart heb je zelf in de hand... Jij bepaalt welke reviews geplaatst worden of niet...
@partytent
Op een ander forum hebben we deze discussie ook al eens gehad hier mijn reactie toendertijd waar ik het nog steeds mee eens ben...
recensies ja
gastenboek nee
gebruik daar bijvoorbeeld een hyves of facebook account voor. Heb je veel meer aan dan aan een gastenboek waar eerst al je'n familie in loopt te schrijven hoe prachtig ze alles vinden.
(been there, done that, removed it)
Re: Gastenboek
Geplaatst: 09 december 2010
door PartyTentenShop
eentje schreef:@Wouter
De reviews bij Zen Cart heb je zelf in de hand... Jij bepaalt welke reviews geplaatst worden of niet...
@partytent
Op een ander forum hebben we deze discussie ook al eens gehad hier mijn reactie toendertijd waar ik het nog steeds mee eens ben...
recensies ja
gastenboek nee
gebruik daar bijvoorbeeld een hyves of facebook account voor. Heb je veel meer aan dan aan een gastenboek waar eerst al je'n familie in loopt te schrijven hoe prachtig ze alles vinden.
(been there, done that, removed it)
Niet mee eens maar ja....life is all about opinions!
Re: Gastenboek
Geplaatst: 22 december 2010
door Nick
Wouter Hol schreef:- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat.
Dat denk ik dus eigenlijk altijd ja ... als ik een heel rijtje positieve reacties zie staan in zo'n gastenboek.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 22 december 2010
door Mieke
Ik ook, zeker als het in msn-taal is geschreven

(Dirk-Jan weet wat ik bedoel, hij heeft wat webshops gezien in mijn richting. )
Re: Gastenboek
Geplaatst: 22 december 2010
door Dirkjan
Wouter Hol schreef:Er zijn klantbeoordelingsprogramma's zoals bijvoorbeeld Kiyoh (gratis) of Ekomi (betaald).
Zelf toevallig recent geschreven over
The Feedback Company wat een serieus alternatief is voor bovenstaande twee, en andere alternatieven waar ik zelf geen ervaring mee heb zijn
klantenvertellen.nl en als je de reviews niet perse op je eigen website hoeft maar het prima vindt om naar een andere partij te verwijzen (levert gelijk weer een linkruil op) zijn
consumentenoordeel.nl en
webwinkelvergelijker.nl misschien een optie.
Van dat soort websites zijn er vast nog wel meer te vinden.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 22 december 2010
door veke
iemand die weet hoeveel het kost voor klantenvertellen.nl
Vind er niks van terug op hun site.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 22 december 2010
door Dirkjan
veke schreef:iemand die weet hoeveel het kost voor klantenvertellen.nl
Vind er niks van terug op hun site.
Ik herinner me iets van 600 euro maar kan er inderdaad ook weinig over terug vinden. Ze hebben verschillende pakketten dus ik kan me vergissen. Maar gratis waren ze geloof ik niet.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 22 december 2010
door pstuifzand
Mijn mening over gastenboeken was altijd: niet doen. Maar bij een klant van mij werkt het erg goed. Geen berichtjes van familie en vrienden, maar van tevreden klanten. Vergelijkbaar met recensies. Niet mijn idee, maar het werkt hier wel.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 23 december 2010
door Chyenne
Nick schreef:Wouter Hol schreef:- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat.
Dat denk ik dus eigenlijk altijd ja ... als ik een heel rijtje positieve reacties zie staan in zo'n gastenboek.
Zo'n indruk had ik ook weleens, misschien dat alleen al daarom een gastenboek op je eigen site beter achterwege kan blijven.
Teveel hele positieve reacties zonder iets van een iets minder goede reacrtie erbij, wekt toch al gauw argwaan?
Wel een beetje jammer dat de positieve reacties met bedankjes die we soms naderhand via mail krijgen niet op internet worden getoond. (we hebben nu (nog?) geen revieuws v. klanten, ook al wijs je ze erop)
Sommigen denken misschien ook; geen revieuws = slecht.
Re: Gastenboek
Geplaatst: 26 december 2010
door joda
Als je een goede review van een klant krijgt van een klant via de E-mail ofzo, kan je altijd nog aan deze klant vragen of je deze mag plaatsen op je website.
Grtz. Joda